• JoMu

Sjunga själv?

Jag har länge funderat på om jag kanske skulle våga att sjunga en låt till min blivande man i samband med själva vigslen? Jag brukar absolut inte sjunga, möjligtvis i duschen i så fall;) Har en sång jag gärna skulle vilja sjunga till honom. Har inte världens sämsta sång röst men defenitivt inte den bästa heller. Hur hade ni gjort?!?!

Tacksam för svar Hjärta

• Svar på tråden Sjunga själv?
  • MsChevy

Bra att det inte bara är ja som funderar på det! SkrattandePrecis som du, sjunger bara när jag är själv (högt som attan i bilen alltså), men samtidigt hyser en önskan om att sjunga för sin älskade...Hyfsat röst, har sjungit i både kör o skolband...
    Frågan är ju om man verkligen törs det när det väl gäller? Man är ju redan nervös för hela vigseln o sen sjunga inför alla dessutom...Tänk om rösten inte bär! hehe

Mina funderingar kring en lösning på det hela: vi funderar på o hyra ett rockabillyband o varför inte våga sig upp på scen med dom under festen? då har man ofta fått lite mod innanför västen (öh klänningen), har bandet som back up om man behöver hjälp o det är oftast mer avslappnad stämning på festen än under vigseln. Om bandet finns i närheten av sin egen stad kanske man kan få repa med dom o öva in sin sång o göra den speciell... 

Det är ju en lösning iafGlad
    Hoppas du finner den väg du sökerHjärta 

• Aniara4

Jag skulle INTE göra det. Visst blir det mer personligt och känslosamt, men risken är stor att det blir för känslosamt så att rösten inte håller. Var på ett bröllop där brudens syster sjöng, hon sjunger normalt sett väldigt bra, men den här dagen blev hon så känslosam att rösten bröts, och hon såg inte texten för att tårarna strömmade, så det blev nog inte riktigt som de hade tänkt sig... Alltså, det var ju fint och rörande, men ingen skönsång direkt.

Det går en hårfin linje mellan rörande personligt och pinsamt dåligt, så om jag inte var van att sjunga inför andra skulle jag helt klart avstå. Själv sjunger jag hyfsat och har sjungit inför andra ett antal gånger, men på mitt eget bröllop - never.

• Gwennie

Har sjungit på många bröllop och även om jag är van, spricker det ibland i rösten när man ser hur brudpar och gäster blir rörda, men så länge du kan fortsätta att sjunga, så gör det verkligen ingenting - det blir bara charmigt :)
    Ska dock erkänna att jag själv antligen kommer att hålla tyst under vår vigsel, trots att jag sjunger mycket. Har funderat på att sjunga, men vill hellre bara njuta av ögonblicket och inte behöva tänka så mycket på annat. Jag ska sjunga på festen under kvällen istället, då det är inte ligger lika mycket allvar i luften.

Om jag skulle sjungit, hade jag nog valt att göra det efter själva ringväxlingen. Då är det ju liksom gjort och man kan slappna av lite.

Lycka till, och du, hur det än låter och vad som än händer, så är det viktiga att du har valt att sjunga för din man och det kommer han säkert att uppskatta oavsett :)

Svar på tråden Sjunga själv?