• Johli

Bröllop utomlands - tusen frågor!!!

Vi ska gifta oss i Thailand i december och det är SÅ kul att äntligen få börja småplanera! Våra föräldrar + syskon med resp. följer med ner. Vi kommer ha cermonin på ett speciellt ställe och resorten tillhandahåller "vigselnisse" om jag fattat allt rätt. Men jag har tuuusen frågor till er som gift er utomlands eller planerar att göra det...

- Hur har ni inlett er vigsel? Har ni gått gemensamt fram till "altaret" eller vad man nu har? Eller har m2b stått där framme vid vigselnissen och bruden gått ensam fram? Eller har ni inlett på annat sätt? Känns konstigt om jag skulle gå själv fram till min m2b när det sitter 6 pers på varje sida eller hur de nu ska sitta ;)

- Ni som gift er i Thailand, vem har vigt er? Vi vill inte ha typisk kyrklig cermoni...

- När jag googlat så fattar jag det som att om man har en vigsel som är giltig i det land man gifter sig i så är den även giltig i sverige... stämmer det? Hur går man annars tillväga?

Tacksam för lite hjälp från er andra. Mycket finns att läsa online men det är mycket lättare att förstå när man får verklig feedback på hur ni andra haft det :)

• Svar på tråden Bröllop utomlands - tusen frågor!!!
  • Looking foward

Hej! Har inga svar på dina frågor men jag blev så glad att läsa om någon som ska gifta sig utomlands!! Har själva inte bestämt oss ännu om vi ska men jag blir mer och mer sugen på det och sitter och letar efter det perfekta stället som inte kostar mer än ett bröllop här hemma.
    Har tittat lite på Thailand som verkar underbart (har inte varit där ännu) men det finns så många olika ställen, får jag fråga vart ni har bestämt att ta det stora steget eller är det hemligt?

Lycka till iallafall och hoppas jag får svar, har precis signat in!!

• Emmie

Har gift mig i Thailand! 2007 hade vi vårt bröllop på Koh Lanta. Vi anlitade Travel Insights bröllopskoordinator och är verkligen jättenöjda. Toppen, toppen! De kan ordna giltiga vigslar också, så det är ju bra (fast vi valde att gifta oss på Arlanda och bara ha själva bröllopsceremonin på stranden på Koh Lanta). Vi gick tillsammans ner til stranden. Mina barn och våra andra gäster (bara 4 personer) stod på stranden och väntade. Vi hade musik på CD som spelade när vi gick ner mot stranden i solnedgången. Romantiskt! :)

Svar på tråden Bröllop utomlands - tusen frågor!!!