Bröllop utomlands - tusen frågor!!!
Vi ska gifta oss i Thailand i december och det är SÅ kul att äntligen få börja småplanera! Våra föräldrar + syskon med resp. följer med ner. Vi kommer ha cermonin på ett speciellt ställe och resorten tillhandahåller "vigselnisse" om jag fattat allt rätt. Men jag har tuuusen frågor till er som gift er utomlands eller planerar att göra det...
- Hur har ni inlett er vigsel? Har ni gått gemensamt fram till "altaret" eller vad man nu har? Eller har m2b stått där framme vid vigselnissen och bruden gått ensam fram? Eller har ni inlett på annat sätt? Känns konstigt om jag skulle gå själv fram till min m2b när det sitter 6 pers på varje sida eller hur de nu ska sitta ;)
- Ni som gift er i Thailand, vem har vigt er? Vi vill inte ha typisk kyrklig cermoni...
- När jag googlat så fattar jag det som att om man har en vigsel som är giltig i det land man gifter sig i så är den även giltig i sverige... stämmer det? Hur går man annars tillväga?
Tacksam för lite hjälp från er andra. Mycket finns att läsa online men det är mycket lättare att förstå när man får verklig feedback på hur ni andra haft det :)