• Abi

Stay ups eller stockings?

Vad tycker ni är bäst på bröllopsdagen, stay ups eller stockings med höfthållare? Jag är lite rädd att silikonet på stay upsen kommer att skava och klia... Är det någon som har erfarenhet? 

Jag har väldigt svårt att hitta snygga stockings och har precis hittat de perfekta paret, dock är de stay ups vilket jag inte vill ha, jag har redan köpt en höfthållare och allt. Vad tycker ni? 

When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stay ups eller stockings?
  • Hvidbrud

Binis11: man måste sätta trosorna ytterst, altså efter strumpebandshållare och strumpor, annars blir det jäkligt klumpigt att kissa! Bara man kommer ihåg det är banden inte ivägen alls.

• Binis11

Hvidbrud: på alla bilder ser det ut som trosorna sitter innerst, därav min fundering haha tack för sitt svar

• Salat
    Ronja8 skrev 2011-04-12 11:27:07 följande:
    Någon som har ett tips när stay ups(en) inte vill sitta uppe. Jag har ganska kraftig lår och jag känner att jag inte får dem att sitta ordentligt eller att de rullar ner efter en stund.
    Tipset jag fick (som jag dock inte har provat) är att inte använda lotion och det låter ju vettigtFlört
  • Salat
    Binis11 skrev 2011-05-05 19:24:44 följande:
    Måste bara fråga, ni som har höfhållare... tänkte på att ha det nämligen, hur går det när man måste gå på toa under dagen? Sitter inte den ivägen liksom? Kanske dum fråga men undrar haha, banden måste ju liksom sitta ivägen eller?
    Tack för att du frågade... detta måste jag kolla upp... har som du bara sett bilder där det ser ut som om trosan är innerst... hm... dax att bli säker innan Den Stora DagenSolig
  • Loche
    Salat skrev 2011-05-05 22:19:23 följande:
    Tack för att du frågade... detta måste jag kolla upp... har som du bara sett bilder där det ser ut som om trosan är innerst... hm... dax att bli säker innan Den Stora DagenSolig
    Dom fotar det så, men det är mest praktiskt att ha det tvärtom i verkliga livet. :D
  • Salat

Har nu hört att det bara är att lossna hållarna, ska inte vara så svårt tydligen... Eller vad säger ni?

• Pikkujag

Jag kommer ha stay ups, Har haft det tidigare och det har fungerat bra!

• MiaAnd

Sitter och funderar hur jag gjort de gånger jag haft hållare på mig, men jag minns faktiskt inte. Kanske att jag hasade ner både hållare och trosor. Lite bökigare när man har bröllopsklänning förstås. Knäppa upp rekommenderar jag inte. Det är ganska trixigt att få fast det igen, framförallt på baksidan. Jag kommer för övrigt att ha stay-ups och hållare för att jag tycker att stockings har en förmåga att hasa ner trots hållare. Men jag vill ändå ha hållare för att vara lite extra fin. Det där med trosorna utanpå måste jag testa. Det är även ett bra trick när man har strumpbyxor och inte vill att de ska hasa ner. Rekommenderas. Och slutligen: det är helt rätt att lotion och stayups inte är nån lyckad kombination. Silikonet får svårare att fästa då. Också bra att tänka på... 

Tänk vad lätt killarna har det som bara behöver dra på sig ett par kalsonger! :P 

• Loche
    Salat skrev 2011-05-07 23:12:06 följande:
    Har nu hört att det bara är att lossna hållarna, ska inte vara så svårt tydligen... Eller vad säger ni?
    Åh, jag tycker själva strumphållarna oftast är "jättepilliga" att knäppa och skulle aldrig knäppa upp och knäppa igen varje gång jag ska på toa. haha!

Här blir det stay ups,funkar bra på mig. OM det blir några strumpor alls,,, är det varmt väder hoppar jag nog dom. :)
  • Fårävvör
    loluna skrev 2011-04-13 19:06:38 följande:
    jag är allergisk mot stay ups, tydligen finns det både med silikon och latex :( Och det är sällan utskrivet vilket, så det får bli stockings för min del.
    Jag reagerar också på en del stay-ups, blir alldeles röd och kliig där den klistriga delen är. Tyvärr vet jag ju inte om det är silikon eller latex jag reagerar på, eftersom det aldrig står på paketen, vilket det är på stayupsen...

MIn klänning har korsettsnörning ända ner till höftbenen, har ingen aning om hur jag ska lösa det med trosor och strumpbyxor/stay-ups! Höfthållare blir nog tyvärr för trångt...
  • Liina86

Stay-ups har en förmåga att åka ner på mig, speciellt om det är varmt så jag kör på höfthållare och strumpor. Tycker det är mycket bekvämare.

• Binis11

Liina: Hur löser du det med trosorna då?

• Abi
    Binis11 skrev 2011-05-05 19:24:44 följande:
    Måste bara fråga, ni som har höfhållare... tänkte på att ha det nämligen, hur går det när man måste gå på toa under dagen? Sitter inte den ivägen liksom? Kanske dum fråga men undrar haha, banden måste ju liksom sitta ivägen eller?
    Du kan ha över trosorna över strumpebandshållaren så är de bara att dra ner över bandet, smidigt och bra! Det är bara att ha strumpebandshållare lite högre än trosorna så det inte blir obekvämt. Så tänkte jag göra, för jag kommer antagligen att ha nog med problem att få upp alla kjolar! Flört
    When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
  • Binis11

Abi: exakt, tror det blir jobbigt ändå ;)

• förlovadflicka

Jag ska ha stay ups och någon skrev i någon tråd att man inte ska ha använt body lotion samma dag för att de glider då. Men tror ni det funkar att duscha samma dag men inte smörja precis när gummikanten sitter? För vill gärna raka benen på morgonen och så...Drömmer

• Mirjami

Jag ska ha stockings, höfthållare och trosor, ej string, ur serien Lizzie från Change. Ingen bh, klänningen håller allt på plats upptill även om det normalt sett är rena rama propeller-faran om man springer bh-lös annars (har två barn också, sånt hjälper tyngdlagen mycket bra). Nej men fy, vad skriver jag? Ha ha...

• sofi 88

Jag måste säga att jag inte gillar något av det, vad är det för fel med vanliga hederliga strumbyxor liksom? :D
    Stayups tycker jag är obekväma och stockings är ju ett väldigt pill att få på med hållaren, det är min erfarenhet i alla fall. Och att ha trosor utanpå höfthållaren känns ganska obekvämt, se i så fall till att köpa en bra höfthållare i bekvämt material!

Svar på tråden Stay ups eller stockings?