• Abi

Stay ups eller stockings?

Vad tycker ni är bäst på bröllopsdagen, stay ups eller stockings med höfthållare? Jag är lite rädd att silikonet på stay upsen kommer att skava och klia... Är det någon som har erfarenhet? 

Jag har väldigt svårt att hitta snygga stockings och har precis hittat de perfekta paret, dock är de stay ups vilket jag inte vill ha, jag har redan köpt en höfthållare och allt. Vad tycker ni? 

When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stay ups eller stockings?
  • Abi
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-04-13 23:14:12 följande:
    Kan nog vara väldigt svårt att hitta stockings med spets osv för att det är svårt att fästa dem banden då. Tyvärr!
    Nej, så svårt är det inte men det är svårt att hitta precis sådana jag vill ha. De här finns t.ex http://www.korsetten.se/sv/artiklar/brud-underklader/bell-brud-strumpor.html men jag vill inte ha med mönster på.

De finns dessutom i överflöd i svart, men det vill jag ju inte ha. 
    When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
  • Hoffsennanen Tottoplex

Kolla Agent Provocateur! Kostar lite men ren lyx

• TheD

Vet inte vad som är bäst men jag kommer inte ha något av det. Fästet mellan fot och sko blir inte lika bra plus att jag ska gifta mig i augusti så det är varmt nog Flört

• Abi
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-04-13 23:26:46 följande:
    Kolla Agent Provocateur! Kostar lite men ren lyx
    Åh, tack för tipset! De hade riktigt snygga saker.
  • Humlan66

Om ni ska ha strumpebandshållare se till att inte själva hållarna är för smala.. då glider dom bara ur strumpan.. HM har ofta smala sånna tyvärr

• Aniara4
    Loche skrev 2011-04-12 11:33:21 följande:
    Om stay-ups inte sitter uppe p g a att de rullar ner är storleken för liten.

Om de inte sitter uppe p g a att de glider ner är storleken för stor.
    Japp, och när man har såna enorma lår som jag har (i stort sett all min övervikt sitter mellan midjan och knäna!) rullar alla strumpor ner sig, för det finns helt enkelt inte tillräckligt stora. Å andra sidan skulle jag nog inte använda det ändå med tanke på lårskav. Det får bli en piffig gördel med långa ben istället, sen vet jag inte om jag ska ha strumpbyxor, knätunnstrumpor eller inget alls mer.

Men grattis till er andra som kan ha den typen av strumpor, det kan vara väldigt läckert!
  • Loche
    Aniara4 skrev 2011-04-14 18:28:46 följande:
    Japp, och när man har såna enorma lår som jag har (i stort sett all min övervikt sitter mellan midjan och knäna!) rullar alla strumpor ner sig, för det finns helt enkelt inte tillräckligt stora. Å andra sidan skulle jag nog inte använda det ändå med tanke på lårskav. Det får bli en piffig gördel med långa ben istället, sen vet jag inte om jag ska ha strumpbyxor, knätunnstrumpor eller inget alls mer.

Men grattis till er andra som kan ha den typen av strumpor, det kan vara väldigt läckert!
    Jag har en kompis som är väldigt kraftig med rejäla lår och hon brukar köpa sina stay-ups på Åhléns, största storleken dom har där funkar på henne,,, kan ju vara ett tips om du inte redan provat dessa. :)
  • Binis11

Måste bara fråga, ni som har höfhållare... tänkte på att ha det nämligen, hur går det när man måste gå på toa under dagen? Sitter inte den ivägen liksom? Kanske dum fråga men undrar haha, banden måste ju liksom sitta ivägen eller?

• Tittij
    Abi skrev 2011-04-13 16:48:51 följande:
    Jag vill ju så gärna ha vita strumpor med sömm i bak och spets där uppe och det är svårt att hitta som inte är stay ups.
    Säg till om du hittar några, jag vill oxå ha det.
Svar på tråden Stay ups eller stockings?