• Wewwe6
    Äldre 6 Apr 22:07
    5949 visningar
    21 svar
    21
    5949

    sagobröllop o midsommar tema?

    Hej
    Har funderat på ifall man skulle kunna blanda ett sago-o midsommartema i och med att vi tänkt gifta oss på midsommarafton. Har ni några förslag på dukning m.m???
    Har själv tänkt ha ljus champange klänning och m2b svart kostym med vit skjorta, ljus champange väst med bruna broderier och brun kravatt. brudtärna o brudnäbb ljust rosa  och bruna små detaljer.
    Vi ska ha vigseln utomhus vid skog och äng Glad

    Tar gärna emot så mycket  förslag som ni bara kan komma på eller saker som ni tänkt ha som ni vill dela med er av  Skrattande 

    tack på förhand

    mvh

    Wewwe

  • Svar på tråden sagobröllop o midsommar tema?
  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 17 Apr 11:01
    #11
    Wewwe6 skrev 2011-04-14 23:21:19 följande:
    Tack för tipsen men jag är mer inne på skogs tema. Typ troll, elvor, feer, önskebrunn m.m. De hade jag tänkt mig. De ingick ju tyvärr inte i frågan om tips.  Men gillar hur ni tänker. Kanske kan ändra min inställning?!!!
    tänk "en midsommarnatts dröm"! det hade jag gjort iallafall, shakespeare nörd som jag är
  • Sebast­iána
    Äldre 17 Apr 17:05
    #12
    Chicita skrev 2011-04-17 09:40:44 följande:
    Titta på gamla målningar av John Bauer så kanske du kan hitta lite inspiration där? Glad

    Men mossa i skålar på borden, kanske med instuckna rosor och murgröna...
    Knotiga grenar på borden
    Om du kan hitta keramiktroll så kan du ju ställa såna på borden eller i ett fat med mossa, en grantopp och lite stenar...

    Speglar med mossa runt kan representera små tjärnar på borden
    Placeringskort av näverbitar kanske
    Var får man tag i mossa under sommaren?
  • Pinkgr­ape
    Äldre 17 Apr 17:15
    #13
    Sebastiána skrev 2011-04-17 17:05:01 följande:
    Var får man tag i mossa under sommaren?
    I skogen?
  • Tessa
    Äldre 10 May 17:16
    #14

    Jag studerar till event manager (sugen pa att nischa mig mot brollop) och gor just nu min praktik i London pa Swan at Shakespeares Globe. De har ett jattehaftigt event som de har gjort ett par ganger som just heter "A midsummer nights dream" dar servitriserna ar utkladda till alvor och feer pa ett lite "quirky" vis. Lokalen ar dekorerad med bjorktrad, sma lovtrad (fejk) och massa lyktor, ljus, fagelburar, fjarilar osv...De har aven gjort en mix av detta event till ett brollop dar de blandade in Alice i Underlandet-tema. :) Riktigt haftigt.

    Jag har sjalv blivit inspirerad av detta infor min forlovningsfest som kommer vara Alice i Underlandet blandat med lite shabby chic vintage-stil och hintar fran a midsumer nights dream.

  • Wewwe6
    Äldre 10 May 23:08
    #15
    Tessa skrev 2011-05-10 17:16:20 följande:
    Jag studerar till event manager (sugen pa att nischa mig mot brollop) och gor just nu min praktik i London pa Swan at Shakespeares Globe. De har ett jattehaftigt event som de har gjort ett par ganger som just heter "A midsummer nights dream" dar servitriserna ar utkladda till alvor och feer pa ett lite "quirky" vis. Lokalen ar dekorerad med bjorktrad, sma lovtrad (fejk) och massa lyktor, ljus, fagelburar, fjarilar osv...De har aven gjort en mix av detta event till ett brollop dar de blandade in Alice i Underlandet-tema. :) Riktigt haftigt.

    Jag har sjalv blivit inspirerad av detta infor min forlovningsfest som kommer vara Alice i Underlandet blandat med lite shabby chic vintage-stil och hintar fran a midsumer nights dream.
    Det är precis så jag önskar att ha de. Sagoaktigt åt skogs hållet och inte prinsess o slott.

    Du har möjligt inga bilder där ifrån?
    Kanske några fler tips o ideér?
    tack på förhand
    Mvh

    wewwe
  • Sebast­iána
    Äldre 11 May 08:20
    #16
    Pinkgrape skrev 2011-04-17 17:15:58 följande:
    I skogen?
    Jovisst. Vi hade tänkt ha en massa mossa, men blev nojiga över alla insekter som i alla fall finns i vår skog.
  • mikael­a86
    Äldre 11 May 08:31
    #17

    Så vill jag också ha det ett riktigt sagobröllop!! Blev först inspirerad från boken `èn shopoholic säger ja´´där det planeras ett storslaget bröllop i Törnrosa tema på the Plaza i New York, verkar riktigt häftigt!! Men i lite mindre skala då =)
    Vi kommer ha lite blandat med inslag av rosa rosor, mossa, murgröna, Horentia, speglar, fjärilar, kandelabrar, flytljus, fågelbur i gammal stil till kuvert från gästerna,  mycket pastellfärger blandat med mörk moss grönt och mycket levande ljus!! 
     

  • Pinkgr­ape
    Äldre 11 May 11:03
    #18
    Sebastiána skrev 2011-05-11 08:20:00 följande:
    Jovisst. Vi hade tänkt ha en massa mossa, men blev nojiga över alla insekter som i alla fall finns i vår skog.
    Men även om man köper mossa, så är den inte fri från små kryp och sådant. Ska man ha mossa, så är det vad man får räkna med skulle jag tro.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Tessa
    Äldre 15 May 20:04
    #19
    Wewwe6 skrev 2011-05-10 23:08:54 följande:
    Det är precis så jag önskar att ha de. Sagoaktigt åt skogs hållet och inte prinsess o slott.

    Du har möjligt inga bilder där ifrån?
    Kanske några fler tips o ideér?
    tack på förhand
    Mvh

    wewwe
    Jag ska se om jag kan få tag på ett par bilder imorgon så lägger jag upp det i denna tråd. :)
  • Adoxa
    Äldre 16 May 08:36
    #20

    Den här bilden tycker jag är riktigt fin:



    Antar att träden i mitten är något i stil med den här:

  • pimory
    Äldre 16 May 09:15
    #21

     TÄNK PÅ DETTA!

    plocka lite mossa för husbehov får du göra MEN...


    Att plocka väldiga mängder mossa eller plocka till försäljning är däremot inte tillåtet. Är du osäker är det alltid bra att höra med markägaren!


    När du är ute på mossjakt är det viktigt att tänka på att man inte ska plocka allt på en och samma plats, utan försöka plocka lite på flera olika platser – allt för att förstöra så lite som möjligt i naturen.

    lycka till :D

Svar på tråden sagobröllop o midsommar tema?