• simple

Bröllop hemma i trädgården, finns de flera?? =)

Vi ska ha bröllop hemma i våran trädgård den 4/6-11 14.00 vi kommer bli ca 25 personer familjerna och närmaste vännerna. Med borgligvigsel även den i trädgården bland lövträd. Vi kommer sätta upp ett partytält, man vet ju aldrig med vädret. Vi kommer grilla till middag men olika sallander till och hemma bakat bröd, sen kommer vi ha cupcakes istället för tråta sen kommer de bli dans och festande =0) 

Finns de flera som gifta sig hemma el ute?? 

• Svar på tråden Bröllop hemma i trädgården, finns de flera?? =)
  • Smuppra
    Oniq skrev 2011-04-06 18:37:05 följande:
    OM det regnar eller har regnat kommer du att älska att det är asfalt - dessutom så innebär det att det är plant och bra med dukning, dans och ovrickade fötter.
    Vi valde svärföräldrarnas gård bl.a. för att dom har asfalt mellan ladan som vi ska vara i och huset (där toaletter och kök finns).
    Åh vad gulligt av dig! Haha, världens knäppis jag är som inte kunnat se ens det minsta positivt med det! Har bara sett grå betong framför mig typ Klart det är mycket bättre om det är fuktigt att inte stappla i gräs och fastna med klackarna. Och få kläderna extra skitiga pga ev lera... Dukning, ja det blir ju lättare förstås och ovrickade fötter lär uppskattas. Tack!
  • simple

hur går de för er med planeringen i trädgårdarna?? =0)

• Fröken T

hittade precis den här tråden.
    Vi gifter oss inte vår egen trädgård utan en hyrd trädgård. Vigsel är på samma plats och vi har ett partytält just in case. Grillning står på menyn. Dans blir det nog inomhus för tror inte man får spela musik ute efter 22.

• simple
    Fröken T skrev 2011-05-06 11:43:36 följande:
    hittade precis den här tråden.
    Vi gifter oss inte vår egen trädgård utan en hyrd trädgård. Vigsel är på samma plats och vi har ett partytält just in case. Grillning står på menyn. Dans blir det nog inomhus för tror inte man får spela musik ute efter 22.
    okey låter som oss bara att vi har de i våran egna trädgård...är de mycket hus runt om som gör att ni stör senare el? vi bor på landet med en granne bara och hon kommer på bröllopet så *ler'
  • goding666

Vi ska oxå gifta oss utomhus i mina föräldrarsa trädgård. Festen hålls en km bort i ett församlingshem. Allt kommer bli så mysigt.

• Fröken T
    simple skrev 2011-05-06 11:59:22 följande:
    okey låter som oss bara att vi har de i våran egna trädgård...är de mycket hus runt om som gör att ni stör senare el? vi bor på landet med en granne bara och hon kommer på bröllopet så *ler'
    Ja, Stockholms innerstad :)
  • Smuppra
    simple skrev 2011-05-06 11:59:22 följande:
    Det äår iofs mycket hus i närheten av trädgården vi ska ha det i. Det är ett villaområde i en av sthlms förorter. Men jag hoppas grannarna har överseende med detta, trots att de inte är bjudna
  • Smuppra

Har fastnat för att ha massor med ljus i trädgården...

• Smuppra

Typ såhär (tänkte jag skriva men råkade posta inlägget ^^)

Någon som vet var man hittar den sortens belysning någonstans? HIttar bara svindyra varianter... Typ ljusslingor och "nät" att ha över träd/buskar. Och annat liknande

• Smuppra

Clas Ohlson har visst. Kjell o co hade inte så mycket alls...

Någon annan som är sugen på belysning, elelr hur tänkte ni ha det i trädgårdarna?

• Fröken T
    Smuppra skrev 2011-05-12 20:04:49 följande:

Någon annan som är sugen på belysning, elelr hur tänkte ni ha det i trädgårdarna?
    jag vill ha ljusslingor. Om budgeten tillåter så kommer vi nog att hyra. Känns onödigt att köpa om man inte kommer att använda dem igen.
  • Smuppra
    Fröken T skrev 2011-05-12 21:04:25 följande:
    jag vill ha ljusslingor. Om budgeten tillåter så kommer vi nog att hyra. Känns onödigt att köpa om man inte kommer att använda dem igen.
    Det är sant. Såg att du också kommer från sthlm. Vet du var du ska hyra ifrån isf? Det jag har hittat är typ samma prisklass som på clas ohlson, så eftersom vi har plats för att förvara det kommer vi nog köpa ändå. Kan vara kul att ha på fester i framtiden. Vi var inne på att hyra först också
  • Oniq
    Smuppra skrev 2011-05-12 20:04:49 följande:

Vi ska ha massvis med ljusslingor, fast mest i 'lokalen'.
    LÅNA - all julbelysning ligge ju bara och dammar under sommaren så det brukar vara lätt att låna ihop en hel del. Vi har hittills fått ihop 2st ikea-kassar med belysning, slingor, nät och draperier. 
  • Smuppra
    Oniq skrev 2011-05-13 18:19:58 följande:
    Vi ska ha massvis med ljusslingor, fast mest i 'lokalen'.
    LÅNA - all julbelysning ligge ju bara och dammar under sommaren så det brukar vara lätt att låna ihop en hel del. Vi har hittills fått ihop 2st ikea-kassar med belysning, slingor, nät och draperier. 
    Hm... det var ju smart. Ska kolla upp vad det finns att låna
  • tezz840

hur går det för er tjejer med planering och allt?
    nu börjar det närma sig lite smått för oss =)

• mollyt

Ni som haft era trädgårdsbröllop - något tips som ni kan dela med er av till oss som planerar trädgårdsbröllop nu till nästa sommar? SkämsSkrattande

• mollyt
    Elenaproblema skrev 2014-08-04 14:03:06 följande:

Vill också ha bra tips, gifter mig i trädgården nästa sommar! :)

Hur ser er trädgård ut där ni ska ha vigseln? Är det enbart gräsmatta eller är det träd/rabatter osv? Vi kommer nog ha själva vigseln uppe på en liten kulle/"berg" som vi står uppe på - så får gästerna stå nedanför så att vi syns ordentligt (tydligen mycket viktigt enligt min kära mamma), haha. Sedan kommer vi ha middagen på altan/pooldäck/gräsmatta bland äppelträden. Kommer få svårt att få alla gäster på samma långbord så det kommer att bli flera bord.
  • Elenaproblema
    mollyt skrev 2014-08-24 21:12:40 följande:
    Hur ser er trädgård ut där ni ska ha vigseln? Är det enbart gräsmatta eller är det träd/rabatter osv? Vi kommer nog ha själva vigseln uppe på en liten kulle/"berg" som vi står uppe på - så får gästerna stå nedanför så att vi syns ordentligt (tydligen mycket viktigt enligt min kära mamma), haha. Sedan kommer vi ha middagen på altan/pooldäck/gräsmatta bland äppelträden. Kommer få svårt att få alla gäster på samma långbord så det kommer att bli flera bord.
    Så jäkla mysigt att ha middagen bland äppelträden, det kommer att bli helt underbart fint! Trädgården är lite en som ett vackert kaos, ingen landskapsarkitekt har satt foten i den trädgården. Men jag älskar den med sina träd på fel ställen och stenmurar och buskar och får och allt. Den är lite som en Pippiträdgård. ;) Men vi kommer också att stå på en upphöjd, en stenmur och så får gästerna stå och sitta nedanför. Blir lite osmickrande vinkel att se oss nedifrån men hoppas att inte dubbelhakan syns allt för mycket. ;)
Svar på tråden Bröllop hemma i trädgården, finns de flera?? =)