• simple

    Bröllop hemma i trädgården, finns de flera?? =)

    Vi ska ha bröllop hemma i våran trädgård den 4/6-11 14.00 vi kommer bli ca 25 personer familjerna och närmaste vännerna. Med borgligvigsel även den i trädgården bland lövträd. Vi kommer sätta upp ett partytält, man vet ju aldrig med vädret. Vi kommer grilla till middag men olika sallander till och hemma bakat bröd, sen kommer vi ha cupcakes istället för tråta sen kommer de bli dans och festande =0) 

    Finns de flera som gifta sig hemma el ute?? 

  • Svar på tråden Bröllop hemma i trädgården, finns de flera?? =)
  • simple
    Värmland2011 skrev 2011-03-31 18:36:20 följande:

    Det låter precis som det är jag som har skrivit det du skriver!!! Vi ska också ha borgerlig vigsel hemma i trädgårn 4/6-11 fast kl 16:00, vi blir som mest 18 personer. Vi ska ha partytält i trädgårn och vi ska ha buffé men det är inte bestämt än vad det ska vara på buffén och sen ska vi ha tårta.  


    Gud va kul att hitta en till som ska ha samma som man kan prata med lixom om hur man ska lösa olika saker =0) Måste fråga hur ska ni göra för att de inte ska bli stel, är rädd för att de blir de när man inte är så många...
    Hur ska ni ha buffen?? =) 
  • simple

     Oniq; Låter super mysigt, hade vi haft en lada hade vi använt den oxå =0) vad ska ni ha på grillbuffen? 

  • simple
    Värmland2011 skrev 2011-03-31 19:12:44 följande:
    Vi ska börja med lite mingel kl 15 med nåt drickbart färsk frukt, ost och ev kex. Sen blir det vigsel kl 16 och sen är det tänkt buffé kl 17. Sen blir det tårta lite senare är det tänkt. Vi ska ha cateringfirma som fixar maten och henne har vi inte pratat med än om upplägget och vad det ska vara för mat, det ska vi göra i början av maj. Det vi kommer att ha på borden är vin, öl, läsk och vatten.
    Okey, vi är fortfarande lite lost med maten, vi har just bestämt oss för att va hemma så vi är lite lost på vad vi ska ha för mat och allt men en underbar känsla..=0) Tur vi har våra mammor *haha* Sen jobbar mannen som lastbils chaffis och kör till alla resturanger i stan så han pratar med kockar hela dagarna så han kommer nog få en del tips där =0) Men vi kommer fixa maten själva känner vi..blir rätt dyrt annars..el vad kostar de för er? Vi har oxå tänkt ha vatten, läsk, öl och vin på borden..sen kommer vi ta fram de starkare senare på borden =0) 
  • simple

    Oniq: haha låter lite som här, fast här va de gubben som sa stopp jag heller inte kan nått om mat...*ler* varm potatissallad lät väldigt gått, de ska jag ta och googla.. =0)  Hur ska ni ha de i ladan då? =)

    Millemoj; Lät väldigt mysigt, hur ska ni dekorera och vad ska ni ha för mat och sånt?? =0)

    Ska ni alla ha toastmasters el värd/värdinna?? hur ska ni göra med bordplaseringar? Och sen när man är mindre sällskap hur undiver man att de blir stelt lixom..våra familjer känner inte varandra lixom... 

  • simple
    Vire skrev 2011-03-31 21:35:32 följande:
    Den 14 maj gifter vi oss hemma i trädgården. Vi ska ha middagen/festen i partytält. Maten blir helgrillat vildsvin med potatisgratäng, sallad och bröd till det. Efterrätt skippar vi, det blir bara tårtan. Musiken kommer från spotify, vi gör flera olika spellistor.
    Gästerna har vi bjudit till kl. 15.00 då det blir en timmes mingel innan vi dyker upp ( vi fotas innan). Vigseln är 16.00.
    Vi har valt att ha toastmaster som håller i en del trådar under kvällen vilket känns skönt. Dessutom ska 2 tonårskillar hjälpa till med fram/undanplockning under kvällen. Det blir ingen servering utan man får själv gå och ta mat.
    I dagarna ska jag ta tag i bordsplaceringen, vilken är en utmaning har jag förstått ;)
    Det ska bli kul att höra sen hur alla ni andra har haft det på eran dag! Glad
    Oj de är ju nära ju!! Nervös? Skrattande Verkar vara en del som ska ha mingel innan..? de kanske är bra som isbrytare? el vad tror ni? Vi funderade med på att fråga grannens grabbar men vi vet ju att min mamma och svärmor kommer greja för fullt ändå..hur mycket betalar ni dom? 
  • simple
    Vire skrev 2011-03-31 21:56:58 följande:
    Nervös? Ja, en aning faktiskt Skrattande
    Mingeltimmen ska användas till att måla på en tavla, dricka en god bål med tilltugg och hälsa på varandra. Gästerna kommer från olika vänkretsar så många känner inte varandra...än Cool
    Våra 2 hjälpredor vill inte ha betalt men det struntar jag i, klart dom ska ha en slant! Funderar på 500 kr var till dom.
    Det enda nu som jag oroar mig över är vädret, man kan ju inte göra så mycket åt det.
    Och ja just det...vi blir totalt 46 st med endast 2 barn på 9 o 11 år. 9-åringen är vår son och 11-åringen hans kusin.
    jag prata med den som ska viga oss idag och hon kunde kl 15 så vi fick oxå en mingel timme där på köpet lixom =0P Föreslog grann pojkarna för sambon igår vi ska fundera llite på de el så köper vi tjocka plast tallrika som vi bara kan slänga efteråt =0) ja vädert är alltid oro, men som du sa går inte gör nått åt.. TYVÄRR tänk om man kunde de haha
  • simple
    Millemoj skrev 2011-04-01 03:27:58 följande:
    Ja, det blir nog rätt bra - hoppas jag. Tanken är så här:

    Tema: Vackra Österlen och havet.                            Färgtema: Vitt, ljusblått och ljus sand

    Vi dekorerar borden med snäckor, stenar, sand, drivved lyktor för att få lite havs-/strandkänsla.
    Vita dukar (beståendes av knoppalakan och fiberväv)
    Vita stolar med tillhörande ljusblå filt och breda sidenband knytna runt i ljus sandfärg.
    Ljusblå stora servetter och mindre beige/sandfärgade servetter med dekor
    Placeringskort består av platta, lena stenar med gästernas namn
    Vita rosor i små arrangemang och ljuslyktor i klarglas med sand och stenar i
    Ballonger i pärlemor och ivory placerade i hörnen av tältet
    Linor av fiberväv i taket för en mer romantisk stämning (och snyggar innertak av tältet såklart)

    Vigsel vid Haväng på Österlen med egna löften, diktläsning och musik (inte live tyvärr).
    Skål i Kiviks cider (eftersom vi är på Österlen och gäster ska köra till festplatsen sen) och lyckönskningar.
    Fotografering av brudparet vid Haväng, havet och Verkeån (min pappa är duktig fotograf så det fixar han)

    Sedan åker vi fin bil och anländer till den vackra skånelängan med verklig lantlig idyll. Partytält har vi satt upp i anslutning till huset, och där kommer vi att sitta.
    Brudskål - denna gång i champagne/mousserande
    Vi serverar sedan en italiensk buffé, enbart kallskuret då vi ej har personal inhyrd ( min svåger gör maten, är kock)

    Lite paus med mingel, påbättring av brudens utseende (lär behövas, haha) och buffé tas undan
    Tårta - ingen efterrätt utan kör direkt på tårta (ev. kommer tårtan kompletteras med spettekaka)

    Brudvals - ej i ambitiös traditionell tappning då min blivande inte är danskung direkt (hans egna ord, dock sanna)

    Sedan dans och fest tills vi tröttnar och vill vara två som firar bröllopsnatt. Åker till närliggande gästis med bröllopssvit som min syster har bokat (vet dock inte exakt vart)

    Väldigt mycket detaljer märkte jag här på slutet, men hoppas ni har nytta av dessa på något sättGlad
    Låter som ett jättefint bröllop, hoppas ni får fint väder verkligen!!! Brudvalsen är samma sak här...folk kommer nog be oss men vi kommer nog bara trampa varandra på tårna *haha* italienskt låter väldigt gått, smidigt att ha kock i släkten =0P  Vi har funderatt oxå på bröllopsnatten men vi kommer fira den hemma, vi kommer fest och sitta med gästerna så länge så vi kommer inte ha så mycket glädje av att lägga dom pengarna på de men de är ju olika..sen har vi gäster som ska sova här me =0)

    Hur har ni innertaket menar du?? de har jag inte ens tänkt på...
  • simple
    Oniq skrev 2011-04-01 09:13:49 följande:
    Vi smackar på med ljusslingor i överflöd (levande ljus är för brandfarligt) och fiberväv i taket. Vita dukar med svarta löpare med gulddekor på. Allt går i vitt, svart och guld... hoppas jag ;)
    Ja levande ljus är jag lite osäker med på om vi ska ja, jag tänker om någon druckit lite och råkar putta till de lixom.....
  • simple
    Fröken T skrev 2011-05-06 11:43:36 följande:
    hittade precis den här tråden.
    Vi gifter oss inte vår egen trädgård utan en hyrd trädgård. Vigsel är på samma plats och vi har ett partytält just in case. Grillning står på menyn. Dans blir det nog inomhus för tror inte man får spela musik ute efter 22.
    okey låter som oss bara att vi har de i våran egna trädgård...är de mycket hus runt om som gör att ni stör senare el? vi bor på landet med en granne bara och hon kommer på bröllopet så *ler'
Svar på tråden Bröllop hemma i trädgården, finns de flera?? =)