• SweetPearl

Någon mer som skulle ha blivit irriterad?

Jag och min sambo gifter oss nu den 14 maj. Jag fria till honom i juni 2006 och det är inte förän nu vi har råd med bröllopet. Sambons yngsta storasyster gifte sig den 11 september förra året. Innan vi fick inbjudan så hade vi pratat om att börja ränka på vad det kommer att kosta. Sen när inbjudan kom så kände vi att: Nä! Nu måste vi ta tag i det här annars kommer det inte att bli av.

Systern som nu är gift fick en rejäl utskällning utav äldsta systern för att de ville ha en kuvertavgift istället för presenter. Men idag rann bägaren över! Vi fick en inbjudan till äldsta systerns bröllop. Och det som irriterar mig är att hon o hennes karl ska gifta sig den 11 juni. Inte ens en månad efter att jag och sambon har gift oss. Tycker hon kunde ha väntat minst till augusti med att gifta sig, så att vårat bröllop hade varit innan inbjudan till hennes bröllop skickades ut.

Är så irriterad på henne då hon skäller ut alla som inte gör som hon tycker, men sen är hon ännu värre själv. Sambon blev också irriterad och sa att nu när alla "andra" gör det så måste hon också göra det. Det ska bli intressant att få höra vad den andra systern tycker (hon vet inget än eftersom hon är bortrest).

Hur hade ni reagerat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 12:29
    Har nu lugnat ner mig. Det enda vi (jag och min sambo) och andra runt omkring oss stör sig på, är att de kunde ha förvarnat oss. Inbjudan kom väldigt sent, 17 mars och bröllopet är 11 juni.

• Svar på tråden Någon mer som skulle ha blivit irriterad?
  • MrsT2011

Kan ni inte bara vara tacksamma för att ni "hinner före"? Alla era gemensamma släktingar kommer ju jämföra deras bröllop med ert vare sig det är medvetet eller ej!

• SweetPearl
    eigollet skrev 2011-03-23 22:42:07 följande:
    Förstår faktiskt inte problemet. Det känns som att du blir irriterad bara för att hon är en jävlig människa i största allmänhet. Men vad har det för betydelse att de gifter sig nära inpå?!

Min bästis gifte sig i slutet av augusti förra året. Hon och hennes man hade varit förlovade i två år.
    Jag och min man förlovade oss i mars 2010 och gifte oss 2 oktober.
    Inte fan hade vi någon rivalitet mellan oss. Vi snackade brudklänning och planer till höger och vänster, det var fantastiskt att dela det!

Nej, datumtjafset köper jag INTE. Att du inte gillar henne är en helt annan sak.
    Hade du läst hela tråden så hade du läst att jag har lugnat ner mig nu. Det som jag och min sambon tycker samt många fler är att de kunde ha förvarnat oss. Nu fick vi veta mindre än 3 månader kvar till deras bröllop. Det är det som "stör" mig att vi inte fick veta tidigare.
  • SweetPearl
    Sebastiána skrev 2011-03-24 12:45:46 följande:
    Tänk on det inte är HON som promt vill gifta sig 11 juni utan hennes blivande make. Man är ju två om att gifta sig!
    Hennes karl verkar inte vara utav den typen som vill gifta sig, men jag kan natruligvis ha fel.
  • malinsmamma
    SweetPearl skrev 2011-03-17 22:42:54 följande:
    Jag och min sambo gifter oss nu den 14 maj. Jag fria till honom i juni 2006 och det är inte förän nu vi har råd med bröllopet. Sambons yngsta storasyster gifte sig den 11 september förra året. Innan vi fick inbjudan så hade vi pratat om att börja ränka på vad det kommer att kosta. Sen när inbjudan kom så kände vi att: Nä! Nu måste vi ta tag i det här annars kommer det inte att bli av.

Systern som nu är gift fick en rejäl utskällning utav äldsta systern för att de ville ha en kuvertavgift istället för presenter. Men idag rann bägaren över! Vi fick en inbjudan till äldsta systerns bröllop. Och det som irriterar mig är att hon o hennes karl ska gifta sig den 11 juni. Inte ens en månad efter att jag och sambon har gift oss. Tycker hon kunde ha väntat minst till augusti med att gifta sig, så att vårat bröllop hade varit innan inbjudan till hennes bröllop skickades ut.

Är så irriterad på henne då hon skäller ut alla som inte gör som hon tycker, men sen är hon ännu värre själv. Sambon blev också irriterad och sa att nu när alla "andra" gör det så måste hon också göra det. Det ska bli intressant att få höra vad den andra systern tycker (hon vet inget än eftersom hon är bortrest).

Hur hade ni reagerat?

Inget att irritera sig över. Koncentrera dig över ditt eget bröllop och njut av stunden. Ditt bröllop kommer först, gör det bästa av det. Allt annat är oviktigt.

• SweetPearl
    MrsT2011 skrev 2011-03-24 13:09:44 följande:
    Kan ni inte bara vara tacksamma för att ni "hinner före"? Alla era gemensamma släktingar kommer ju jämföra deras bröllop med ert vare sig det är medvetet eller ej!
    Släkten på sambons sida är inte dirket stor. De är bara föräldrarna o syskonen med familj. Mamman har ingen släktning vid liv o pappan kommer inte från Sverige utan från ett annat nordiskt land. Så det är bara 4 personer som kan jämföra våra bröllop.

Nu stör jag mig bara på att vi fick veta mindre än 3 månader innan bröllopet är. Man skickar väl ändå ut inbjudningarna minst 3 månader i förväg?
  • SweetPearl
    malinsmamma skrev 2011-03-27 12:19:04 följande:

Inget att irritera sig över. Koncentrera dig över ditt eget bröllop och njut av stunden. Ditt bröllop kommer först, gör det bästa av det. Allt annat är oviktigt.

Har uppdaterat TS!
  • impegno di nozze

Jag förstår faktiskt inte problemet. Helt ärligt verkar det som om du är irriterad på henne som person och att det inte har med bröllopet att göra. Bröllop är roligt och spännande - ju fler desto bättre!  

• FriPhi
    SweetPearl skrev 2011-03-27 12:24:41 följande:
    Släkten på sambons sida är inte dirket stor. De är bara föräldrarna o syskonen med familj. Mamman har ingen släktning vid liv o pappan kommer inte från Sverige utan från ett annat nordiskt land. Så det är bara 4 personer som kan jämföra våra bröllop.

Nu stör jag mig bara på att vi fick veta mindre än 3 månader innan bröllopet är. Man skickar väl ändå ut inbjudningarna minst 3 månader i förväg?
    April, maj, juni - jag kanske har fel, men jag får det till tre :) Tycker faktiskt att man får skicka ut inbjudningarna när man vill.
  • MrsT2011
    SweetPearl skrev 2011-03-27 12:24:41 följande:
    Till de flesta fester och andra evenemang skickar man ut inbjudningar fem-åtta veckor innan, varför skulle det vara annorlunda med bröllop? Tre månader innan är varken ovanligt eller konstigt. Vi skickade våra 3,5 månader innan, ingen hade brytt sig om vi hade väntat ytterligare en månad med att skicka dem.
  • Vi2alltid
    MrsT2011 skrev 2011-03-27 17:48:30 följande:
    Till de flesta fester och andra evenemang skickar man ut inbjudningar fem-åtta veckor innan, varför skulle det vara annorlunda med bröllop? Tre månader innan är varken ovanligt eller konstigt. Vi skickade våra 3,5 månader innan, ingen hade brytt sig om vi hade väntat ytterligare en månad med att skicka dem.
    Jag hade nog inte vågat skicka inbjudan så sent som åtta veckor innan, det är stor risk att folk planerar in saker och då kan de ju inte komma på bröllopet!
  • SweetPearl
    FriPhi skrev 2011-03-27 15:53:21 följande:
    April, maj, juni - jag kanske har fel, men jag får det till tre :) Tycker faktiskt att man får skicka ut inbjudningarna när man vill.
    Då skulle inbjudan ha kommit 11 mars, men den kom senare.
  • SweetPearl
    impegno di nozze skrev 2011-03-27 14:25:54 följande:
    Jag förstår faktiskt inte problemet. Helt ärligt verkar det som om du är irriterad på henne som person och att det inte har med bröllopet att göra. Bröllop är roligt och spännande - ju fler desto bättre!  
    Och så kan man ju läsa uppdateringen i TS.
  • SweetPearl
    MrsT2011 skrev 2011-03-27 17:48:30 följande:
    Vad jag har hört enligt vett och etikett så ska en inbjudan till bröllop vara framme hos gästen minst 3 månader i förväg (kan ha hört fel). Vi skickade ut våra också 3,5 månad innan och det va tur att vi inte vänta längre med att skicka ut dem trots allt. Hade jag gift mig i juni, juli eller i augusti så hade jag skickat ut inbjudningarna tidigare då det är studenten, examen och semestrar.
Svar på tråden Någon mer som skulle ha blivit irriterad?