• SweetPearl

Någon mer som skulle ha blivit irriterad?

Jag och min sambo gifter oss nu den 14 maj. Jag fria till honom i juni 2006 och det är inte förän nu vi har råd med bröllopet. Sambons yngsta storasyster gifte sig den 11 september förra året. Innan vi fick inbjudan så hade vi pratat om att börja ränka på vad det kommer att kosta. Sen när inbjudan kom så kände vi att: Nä! Nu måste vi ta tag i det här annars kommer det inte att bli av.

Systern som nu är gift fick en rejäl utskällning utav äldsta systern för att de ville ha en kuvertavgift istället för presenter. Men idag rann bägaren över! Vi fick en inbjudan till äldsta systerns bröllop. Och det som irriterar mig är att hon o hennes karl ska gifta sig den 11 juni. Inte ens en månad efter att jag och sambon har gift oss. Tycker hon kunde ha väntat minst till augusti med att gifta sig, så att vårat bröllop hade varit innan inbjudan till hennes bröllop skickades ut.

Är så irriterad på henne då hon skäller ut alla som inte gör som hon tycker, men sen är hon ännu värre själv. Sambon blev också irriterad och sa att nu när alla "andra" gör det så måste hon också göra det. Det ska bli intressant att få höra vad den andra systern tycker (hon vet inget än eftersom hon är bortrest).

Hur hade ni reagerat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 12:29
    Har nu lugnat ner mig. Det enda vi (jag och min sambo) och andra runt omkring oss stör sig på, är att de kunde ha förvarnat oss. Inbjudan kom väldigt sent, 17 mars och bröllopet är 11 juni.

• Svar på tråden Någon mer som skulle ha blivit irriterad?
  • SweetPearl
    Vi2alltid skrev 2011-03-20 21:32:29 följande:
    jag förstår nog inte heller riktigt, men visst jag har inte varit i en sån situation heller....

men en liten detalj: om de skulle ha bröllopet i augusti så bör de skickat ut inbjudningar långt innan maj... så att ni skulle hinna ha ert bröllop innan deras inbjudningar blev skickade hade nog inte gått ändå...
    Inbjudan kom 17 mars o de gifter sig 11 juni. Väldigt sent att skicka ut inbjudan tycker jag. Så därför känns det ju ännu mer som om de har bestämt sig i sista minuten ungefär.
  • SweetPearl
    Millemoj skrev 2011-03-20 23:48:24 följande:
    vad skönt! låter som den bästa lösningen!
    Jo. Har pratat med den andra systern också (kan kalla henne för M och systern som ska gifta sig för H). M tyckte precis som jag, att H ändå kunde ha förvarnat oss om att hon o hennes karl ska gifta sig i juni. Hade gjort stor skillnad om vi hade fått veta en månad tidigare.
  • Sebastiána
    SweetPearl skrev 2011-03-17 22:42:54 följande:
    Jag och min sambo gifter oss nu den 14 maj. Jag fria till honom i juni 2006 och det är inte förän nu vi har råd med bröllopet. Sambons yngsta storasyster gifte sig den 11 september förra året. Innan vi fick inbjudan så hade vi pratat om att börja ränka på vad det kommer att kosta. Sen när inbjudan kom så kände vi att: Nä! Nu måste vi ta tag i det här annars kommer det inte att bli av.

Systern som nu är gift fick en rejäl utskällning utav äldsta systern för att de ville ha en kuvertavgift istället för presenter. Men idag rann bägaren över! Vi fick en inbjudan till äldsta systerns bröllop. Och det som irriterar mig är att hon o hennes karl ska gifta sig den 11 juni. Inte ens en månad efter att jag och sambon har gift oss. Tycker hon kunde ha väntat minst till augusti med att gifta sig, så att vårat bröllop hade varit innan inbjudan till hennes bröllop skickades ut.

Är så irriterad på henne då hon skäller ut alla som inte gör som hon tycker, men sen är hon ännu värre själv. Sambon blev också irriterad och sa att nu när alla "andra" gör det så måste hon också göra det. Det ska bli intressant att få höra vad den andra systern tycker (hon vet inget än eftersom hon är bortrest).

Hur hade ni reagerat?
    Har bara läst TS.

DU vet ju inte hur länge de planerat. De kanske kom på att de skulle gifta sig innan ni berättade att ni skulle göra det, men jag förstår att du är irriterad. Det hade jag också varit.
  • Sebastiána
    Millemoj skrev 2011-03-18 11:20:28 följande:
    kunde inte sagt det bättre själv! passar det inte med hennes bröllop och om hon är sååå hemsk, varför gå? eller varför ens bjuda henne till ert bröllop?

Majoriteten av bröllop i Sverige äger rum under sommarmånaderna - då är det inte så konstigt att det blir två bröllop inom loppet av en månad. sen att säga att systern borde gifta sig en annan månad och att du inte hinner köpa kläder känns väldigt "bridezilla" och egocentriskt...
    Ja, jag vill absolut gifta mig i slutet av maj, eller precis i början av juni. Jag hade inte velat skjuta upp bröllopet till mögiga augusti bara för att någon annan tycker att det passar bättre.
  • Vi2alltid
    SweetPearl skrev 2011-03-22 23:27:01 följande:
    Inbjudan kom 17 mars o de gifter sig 11 juni. Väldigt sent att skicka ut inbjudan tycker jag. Så därför känns det ju ännu mer som om de har bestämt sig i sista minuten ungefär.
    nä det är ju i senaste laget, det håller jag med om, men om man gifter sig i augusti så måste man nog vara ute ännu tidigare eftersom många har semester och reser bort runt den tiden..
  • SweetPearl
    Sebastiána skrev 2011-03-23 08:23:08 följande:
    Har bara läst TS.

DU vet ju inte hur länge de planerat. De kanske kom på att de skulle gifta sig innan ni berättade att ni skulle göra det, men jag förstår att du är irriterad. Det hade jag också varit.
    Tycker att de kunde ha förvarnat oss innan inbjudan kom åtminstonde. Fick inbjudan 17 mars, väldigt sent tycker jag.
  • SweetPearl
    Sebastiána skrev 2011-03-23 08:29:08 följande:
    Ja, jag vill absolut gifta mig i slutet av maj, eller precis i början av juni. Jag hade inte velat skjuta upp bröllopet till mögiga augusti bara för att någon annan tycker att det passar bättre.
    Det skulle inte jag heller vilja, men så som hon är så skulle jag bli väldigt förvånad om de har planerat detta bröllop länge. Och som min blivnade säger: hon gifter sig bara för att alla andra gör det.
  • Vi2alltid
    SweetPearl skrev 2011-03-23 21:39:33 följande:
    Det skulle inte jag heller vilja, men så som hon är så skulle jag bli väldigt förvånad om de har planerat detta bröllop länge. Och som min blivnade säger: hon gifter sig bara för att alla andra gör det.
    men vad gör det då egentligen, om hon gifter sig för att alla andra gör det så kommer hon inte få ett lyckligt äktenskap men det är hennes problem.
  • eigollet

Förstår faktiskt inte problemet. Det känns som att du blir irriterad bara för att hon är en jävlig människa i största allmänhet. Men vad har det för betydelse att de gifter sig nära inpå?!

Min bästis gifte sig i slutet av augusti förra året. Hon och hennes man hade varit förlovade i två år.
    Jag och min man förlovade oss i mars 2010 och gifte oss 2 oktober.
    Inte fan hade vi någon rivalitet mellan oss. Vi snackade brudklänning och planer till höger och vänster, det var fantastiskt att dela det!

Nej, datumtjafset köper jag INTE. Att du inte gillar henne är en helt annan sak.

• Sebastiána

Tänk on det inte är HON som promt vill gifta sig 11 juni utan hennes blivande make. Man är ju två om att gifta sig!

Svar på tråden Någon mer som skulle ha blivit irriterad?