• vickan1976

    Billiga bröllop- idéer!

    Vi gifter oss den 11 juni och har ganska precis kommit igång med förberedelserna. Båda är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi har ingen budget. Men totalt går det nog på 10.000kr i alla fall. Ska ha ca 50 gäster.

    Klänningen jag ska ha är begagnad och köpt på Tradera för under 500kr.



    Skorna kostade 70kr på tradera


    Ringarna kostade 800kr på auktion. Det är två släta guldringar och en genombruten med vitguld i infattningarna och små diamanter.



    Slökten hjälper till med buffématen, lokalen kostar 500kr och då har vi tillgång till kök med allt i! Klänningar till barnen ska jag sy och det mesta vi behöver köps på Ullared.

    Fler bilder kommer.


    Hur gör ni för att hålla priset nere?

  • Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!
  • Agape
    Margris skrev 2011-05-15 21:53:58 följande:
    Pappersarken har jag hittat på tradera av en säljare som heter pappex...det är bara att buda.
    Min sambo är inte helt övertygad än heller men han har svårt att se saker innan de är klara. Jag har däremot en klar vision av hur det kommer att se ut så jag  har sagt att det kommer att bli sååå bra och att han får lita på mitt estetiska sinne : )
    Ah tack för tipset! Hoppas du visar upp resultatet sen när det är klart
    Känns som här då, jag har en klar vision hur jag vill ha det hela (måste bara få ihop allt nu också..) och sambon är inte riktigt lika övertygad (men känner jag oss rätt så kommer det sluta med att ha i slutänden tycker att det var en ganska bra ide ändå )
  • Margris
    Agape skrev 2011-05-15 22:24:43 följande:
    Ah tack för tipset! Hoppas du visar upp resultatet sen när det är klart
    Känns som här då, jag har en klar vision hur jag vill ha det hela (måste bara få ihop allt nu också..) och sambon är inte riktigt lika övertygad (men känner jag oss rätt så kommer det sluta med att ha i slutänden tycker att det var en ganska bra ide ändå )
    Det ska jag göra, håller på för fullt att trä upp alla vimplar på satinband : )
    Haha...ja det brukar ju vara så ; ) 
  • SaJo1981

    Hur tänker ni andra "budget"-brudar angående ringen? Jag har såna hemska problem att hitta en "vill ha" ring för min budget på 5000... Vill ha alliansring och gärna med diamanter (behöver dock inte vara någon högre carat på den)

  • zvartaliljan
    SaJo1981 skrev 2011-05-17 21:06:03 följande:
    Hur tänker ni andra "budget"-brudar angående ringen? Jag har såna hemska problem att hitta en "vill ha" ring för min budget på 5000... Vill ha alliansring och gärna med diamanter (behöver dock inte vara någon högre carat på den)
    jag har köpt på auktion hos kaplans för en tusenlapp Jättefin och ser lätt ut att kosta mycket mer.
  • vickan1976

    Om du inte har för bråttom så ska du se att drömringen dyker upp. Titta på rea.

    Här kommer en bättre bild på mina tre ringar, en förlovningsring, en vidselring och en ring med barnens namn i. Ca 900kr på kaplansakutioner.se för några år sedan.


  • Tinzi
    Margris skrev 2011-05-15 18:23:24 följande:
    Vi kommer också att ha vimplarmen jag har gjort våra i papper : )


    hur har du gjort dem? Dubbelvikta & limmat ihop? Hänger upp på? :)
  • Theka

    Jag kan inte svara för Tinzi men jag har också gjort vimplar. Jag klippte ut en mall först, 15 cm bred och 15 cm hög så fick jag ut 6 vimplar på ett scrapbookingpapper som är 30,5x30,5 cm. Sedan har jag häftat fast pappersvimplarna på presentsnöre. Våra vimplar kommer hänga mot en vägg så jag har inte brytt mig om baksidan men vill man kan man ju göra dubbla vimplar och fästa på samma sätt.

  • Loche

    Jag får en TCOL stålring när vi gifter oss. Dom är billiga och vackra och hållbara, men främst är det för att stål har en speciell betydelse i vår relation. :)

  • Margris

    Tinzi: De är inte dubbelvikta utan enkla, de ska hänga mot en vägg så det kändes onödigt. Jag har gjort hål med en hålslagare och trätt tunt satinband genom hålen. Kan lägga upp en bild när jag är klar : ) De är ganska stora, fick ut två på en 30x30 cm. Hittad en mall på nätet.

  • weddingdreams

    Nu är det sista chansen att vara med i tävlingen på min blogg. Kom igen nu den är inte svår. Du behöver ju bara beskriva inte sända in bild. Fint pris från Myheart. Ikväll koras vinnaren... :)

  • Sandraaa

    Ett tips är att hitta gamla billiga ljusstakar. Borde finnas på tex myrorna. Och sedan spraya dom med silverfärg!
    Ett annat tips som vi nog kommer använda oss av är att använda gamla glasburkar och limma på spets.
    Hittade denna bilden på nätet och så här gör vi nog våra placeringskort.

  • Sandraaa
    Sandraaa skrev 2011-09-29 12:13:20 följande:

    Ett tips är att hitta gamla billiga ljusstakar. Borde finnas på tex myrorna. Och sedan spraya dom med silverfärg!
    Ett annat tips som vi nog kommer använda oss av är att använda gamla glasburkar och limma på spets.
    Hittade denna bilden på nätet och så här gör vi nog våra placeringskort.


    Hmm bilden kom av någon anledning visst inte med...
  • CorneliaApplehoff
    Sandraaa skrev 2011-09-29 12:13:20 följande:

    Ett tips är att hitta gamla billiga ljusstakar. Borde finnas på tex myrorna. Och sedan spraya dom med silverfärg!
    Ett annat tips som vi nog kommer använda oss av är att använda gamla glasburkar och limma på spets.
    Hittade denna bilden på nätet och så här gör vi nog våra placeringskort.


    vilken bra idé!
  • Minuz
    SaJo1981 skrev 2011-05-17 21:06:03 följande:
    Hur tänker ni andra "budget"-brudar angående ringen? Jag har såna hemska problem att hitta en "vill ha" ring för min budget på 5000... Vill ha alliansring och gärna med diamanter (behöver dock inte vara någon högre carat på den)


    Denna ring köpte jag på Tradera, rött + vitt guld med 18 små små diamanter, Ny för ca 2300 kr
    Senare hittade jag en exakt likadan fast utan diamanter till gubben på Kaplans auktioner för ca 1400 kr, ny

    Och jag är så förtjust i min ring.............
Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!