zvartaliljan skrev 2011-03-13 16:57:08 följande:
hihi bara fastnade vid signaturen o sydamerika
Vi ska också gifta oss den 11/6 o mannen kommer från Argentina
Hur gör ni med bordsplaceringen av de sydamerikanska gästerna? Vi har försökt lista ut hur vi ska göra...samla allihopa eller försöka blanda med svenskar...problemet blir ju språket då :-/
Iaf för att hålla mig till trådens ämne så kommer vi ha bröllopet kl.16 o det blir ca.25 barn under 11 år på bröllopet så full rulle alltså, flera små spädbarn också. Det blir en stor fest med liveband men vi kommer ha en separat lekhörna för barnen och i ett annat litet hus (bredvid festlokalen) kommer det finnas tv och spel för de äldre.
De små barnen (under 2) placerar vi med deras föräldrar. De äldre tänkte vi samla kring ett barnbord då erfarenheten säger att de vill sitta tillsammans, de har ändå inte roligt tillsammans med de vuxna.
Oj va roligt!!
Gällande bordsplaceringen kommer vi ha långbord och vi kommer inte dela på några familjer/par, kaske inte helt rätt enligt "etiketterna" men det funkar bäst för oss med tanke på språk.
Sen har vi buffe så då kommer folk att "mingla och blandas"! Vi kommer inte köra så hårt på bordsplaceringen efter buffen heller, utan då kommer antagligen en del barn trava iväg till lekrummet, och då flyttar väl vi vuxna ihop antar jag, det löser sig nog naturligt. När vi har varit på "latino-festligheter" så brukar man ju sitta på typ 10 stolar under kvällens gång hehe!
Måste fråga en annan sak till dig som är lite OT, vilket band skall ni ha? Vi har letat efter nått bra band som helst kan sjunga spanska + svenska/engelska men vi har inte hittat något. Vi bor i GBG-trakten.
Och för att hålla sig till trådens ämne!
Det där med eget festprogram med lite pyssel till barnen tyckte jag va en bra ide!
Vi skall även ha favours till gästerna med lite finare choklad, men i barnens askar blir det kinderägg :=)
Under vigseln skall alla barn vara med, och dom brukar sköta sig rätt bra så ja känner mig inte orolig. Kan tänka mig att dom kommer vara lite otåliga och prata lite, men dom brukar inte skrika och härja.