• Sommarbröllop2012

Stor lokal i Göteborg???

Hej!
    Jag och min festman ska ha ett stort bröllop med ca 170 gäster. Och vi vill gärna själva fixa maten och drickan! Är det någon som kan tipsa om någon bra lokal i Göteborg???

• Svar på tråden Stor lokal i Göteborg???
  • AnnaSvalan

Jag kan varmt rekommendera Berg211! Skall själv ha min bröllopsfest där i juni! Det ska bli sååååååå mysigt!!

/Anna

• livan86
    AnnaSvalan skrev 2011-04-06 16:56:14 följande:
    Jag kan varmt rekommendera Berg211! Skall själv ha min bröllopsfest där i juni! Det ska bli sååååååå mysigt!!

/Anna
    ja de är en grym lokal!
  • Sommarbröllop2012
    Bäret skrev 2011-03-28 11:05:48 följande:
    Hej,

kan vara värt att kolla upp Dragongården, www.dragongarden.se
    Mysigt lantlig lokal i två våningar, borde få plats minst 200 personer!
    Har varit där på fest med jobbet, men vet att de har många bröllop där ute också, då man kan ordna med egen mat, dryck osv.

Lycka till!
    Den här verkar intressant! Va inne på deras hemsida och lokalen ser fin ut.
    Tack för tipset!
  • Sommarbröllop2012

Jag och min fästman fick tips om att kolla upp Mölndals kulturhus som har en stor festlokal. Så vi ska dit imorn och titta närmare på den!
    Här är länken till hemsidan om det är någon annan som är nyfiken:
    www.kulturhusetmollan.se/festsalen.htm

• MrsT2011
    Mogen skrev 2011-03-29 17:35:19 följande:

www.eventstore.se/search/festlokal%20g%C3%B6t...

Fd Göteborgare som jag är, så blev jag nyfiken på vad det finns för festlokaler i Göteborg.

Bra sida då den samlar många olika typer av lokaler, men det där med egen dryck får ni kolla upp med varje ställe, vet att minst hälften av de som kom med i sökningen har utskänkningstillstånd.
  • Sommarbröllop2012
    Sommarbröllop2012 skrev 2011-05-02 14:16:16 följande:
    Jag och min fästman fick tips om att kolla upp Mölndals kulturhus som har en stor festlokal. Så vi ska dit imorn och titta närmare på den!
    Här är länken till hemsidan om det är någon annan som är nyfiken:
    www.kulturhusetmollan.se/festsalen.htm
    Jo, jag kan då berätta hur det gick när vi tittade på lokalen i Mölndals kulturhus!
    Den va väldigt stor med en scen. Om man ville kunde man skärma av en del så att lokalen blev mindre. Det va lite tråkigt att den va i källarvåningen så det fanns inga fönster....tråkigt när man ska ha ett sommarbröllop. Torget framför huset va fint med blommor och träd...många parkeringsplatser i närheten.
    Men anledningen till varför vi inte ska ta den är:
    *Man har bara tillgång till lokalen fram till ett. (om man inte hinner ut innan stängs all el av, precis kl 01:00) Vi vill inte stressa! Den största anledningen till varför vi inte vill ta den!
    *Köket va ganska litet. Det fanns ett värmeskåp och kylar, men ingen spis.

Letandet fortsätter!
  • Styrka

Överås slott på Danska vägen kan jag tipsa om! Jag ska själv kontakta dem på tisdag, men för ett bröllop med ca 80 gäster, men jag vet att de kan ta emot många fler än så. Och tydligen kan man ta med både mat och dryck dit, efter tips från en annan tråd här på Bröllopstorget.

www.overas.nu är hemsidan.

• Styrka

Ordenshuset i Johanneberg? De annonserar här på BT såg jag...

• livan86

jag kan också rekomendera överåsslott, jätte fin lokal. men trixigt om man skall greja med mat, om man skall ha festen på övervåningen, då köket, å disk ligger två våningar ner, utan hiss.. men de finns en sal i källaren i anslutning till köket. men den är inte så stor och inte lika mysig.

• Sommarbröllop2012

Nu har vi ÄNTLIGEN hittat den perfekta lokalen! Restaurang Kantinen på Kvibergs fästning. Där får vi plats med 200 gäster.  Vi pratade med ägaren idag och han ska skicka en offert under mellandagarna. Vi vill gärna veta hur mycket det skulle kosta om han fixar huvudrätten, tårta, personal, mm. Om man bara vill hyra lokalen och fixa allt själv kostar den 25000kr. Då ingår bord, stolar, glas, bestick, porslin, städning (man får göra en grov-städning innan man lämnar lokalen), tillgång till deras stora kök.

Jag har verkligen varit stressad den sista tiden för att vi fortfarande inte hade en lokal bokad!
    Nästa steg blir att boka kyrka.

• MrsT2011

Grattis, vad kul! Har hört talas om folk som haft bröllop där och varit jättenöjda. Kolla om de har kvar partytricket med kanoner på borggården där brudpar får vara med och skjuta salut! Glad

I närheten av Kviberg ligger Utby kyrka, har själv inte besökt den men det ser ju himla mysigt ut:

• Sommarbröllop2012

Tack för tipset. Den ser fin ut! Får det plats med 200 gäster??Glad

Svar på tråden Stor lokal i Göteborg???