Stor lokal i Göteborg???
Hej!
Jag och min festman ska ha ett stort bröllop med ca 170 gäster. Och vi vill gärna själva fixa maten och drickan! Är det någon som kan tipsa om någon bra lokal i Göteborg???
Hej!
Jag och min festman ska ha ett stort bröllop med ca 170 gäster. Och vi vill gärna själva fixa maten och drickan! Är det någon som kan tipsa om någon bra lokal i Göteborg???
Jag kan varmt rekommendera Berg211! Skall själv ha min bröllopsfest där i juni! Det ska bli sååååååå mysigt!!
/Anna
Jag och min fästman fick tips om att kolla upp Mölndals kulturhus som har en stor festlokal. Så vi ska dit imorn och titta närmare på den!
Här är länken till hemsidan om det är någon annan som är nyfiken:
www.kulturhusetmollan.se/festsalen.htm
www.eventstore.se/search/festlokal%20g%C3%B6t...
Fd Göteborgare som jag är, så blev jag nyfiken på vad det finns för festlokaler i Göteborg.
Överås slott på Danska vägen kan jag tipsa om! Jag ska själv kontakta dem på tisdag, men för ett bröllop med ca 80 gäster, men jag vet att de kan ta emot många fler än så. Och tydligen kan man ta med både mat och dryck dit, efter tips från en annan tråd här på Bröllopstorget.
www.overas.nu är hemsidan.
Ordenshuset i Johanneberg? De annonserar här på BT såg jag...
jag kan också rekomendera överåsslott, jätte fin lokal. men trixigt om man skall greja med mat, om man skall ha festen på övervåningen, då köket, å disk ligger två våningar ner, utan hiss.. men de finns en sal i källaren i anslutning till köket. men den är inte så stor och inte lika mysig.
Nu har vi ÄNTLIGEN hittat den perfekta lokalen! Restaurang Kantinen på Kvibergs fästning. Där får vi plats med 200 gäster. Vi pratade med ägaren idag och han ska skicka en offert under mellandagarna. Vi vill gärna veta hur mycket det skulle kosta om han fixar huvudrätten, tårta, personal, mm. Om man bara vill hyra lokalen och fixa allt själv kostar den 25000kr. Då ingår bord, stolar, glas, bestick, porslin, städning (man får göra en grov-städning innan man lämnar lokalen), tillgång till deras stora kök.
Jag har verkligen varit stressad den sista tiden för att vi fortfarande inte hade en lokal bokad!
Nästa steg blir att boka kyrka.
Grattis, vad kul! Har hört talas om folk som haft bröllop där och varit jättenöjda. Kolla om de har kvar partytricket med kanoner på borggården där brudpar får vara med och skjuta salut!
I närheten av Kviberg ligger Utby kyrka, har själv inte besökt den men det ser ju himla mysigt ut:
Tack för tipset. Den ser fin ut! Får det plats med 200 gäster??