• linda2­000
    Äldre 16 Feb 20:37
    13640 visningar
    22 svar
    22
    13640

    Vill gå ner 10 kilo till sommaren

    Jag ska gifta mig i börja av Juni och behöver gå ner 10 kg tills dess.
    Jag är 170 och väger 70 kg, har tränat i ett par månader men känner inte att jag har tappat i vikt. Jag tränar efter att ha jobbat hela dagen och då orkar man inte med att träna ordentligt.
    Hur ska jag orka med träningen och gå ner?

  • Svar på tråden Vill gå ner 10 kilo till sommaren
  • cajsal­ouise
    Äldre 1 Mar 19:28
    #11

    Hej,
    Först: Ta inte efedrin för guds skull!
    Rekommenderar Viktklubb.se där ser du hur mycket kalorier det är i allt du äter. Du går inte och är hungrig utan får äta mat. Där ser du vad du ska undvika för att gå ner i vikt. Jag har lyckats gå ner 3-4 kg på 2 månader vilket inte är så mycket men håller man i det så funkar det. Sedan har jag inte tränat något heller. Det är ingen akutbantnings sida utan man går ner i lagomtakt.

  • missyJ
    Äldre 2 Mar 06:37
    #12

    Cambridge kuren kör jag, har 10-15 kilo att gå ner till sommaren. 169 lång & 70.3 kilo vägde ja i torsdags, Nu invägning på torsdag  kl 11. Längtar som ett tok,
    Tjyv mätade midjan med måttband igår och 3 cm är borta i midjan!

    Blev jätte inspirerad av en väninna som körde CB, hon har tappat 10.5 på 4 veckor!

  • Loche
    Äldre 2 Mar 08:19
    #13

    Jag kör LCHF. Glad
    Gick ner 18 kg på 7 månader för ett par år sen utan att röra mig en tum! Har en muskelsjukdom som gör att jag inte kan träna.
    Har fortsatt med LCHF och hållit vikten sen dess i princip.

  • JoR
    Äldre 2 Mar 10:13
    #14

    Nutrilett har ett 5-dagars startpaket med allt du behöver för 5 dagar. Shake på morgonen, buljong till mellanmål, bar till lunch, buljong igen och sen pastapåsar som man blandar med mjölk till (varm) middag. Dessutom så finns det en efterrätt också (choklad eller vaniljpudding) men de brukar alltid bli över för mig för jag är mätt på kvällarna. 

    Har kört det till och från i ett par veckor. Gick ut stenhårt en vecka innan jul och gick ner 3.6 kg på 5 dagar. Nu är jag nere på -5 totalt, men då kan tilläggas att under jul och nyår så åt jag som vanligt och ganska onyttigt dessutom... 

    Jag tycker att det är ganska smidigt. 315 kr för mat i 5 dagar, finns att köpa på bl.a. Life så man behöver inte springa i en massa specialaffärer. Dock så tror jag inte att man orkar med något mer än promenader under tiden man kör den här dieten. Om man tränar hårdare så behöver man ju äta "riktig" mat. :) 

  • tezz84­0
    Äldre 10 Mar 15:38
    #15
    jenny500 skrev 2011-02-28 00:32:42 följande:
    Du kan alltid ta efedrin piller 30 minuter innan du börjar träna. Jag själv hade samma problem, orkade inte riktigt med träningen efter jobbet. En kompis rekommenderade mig efedrin. Jag köper mina på apotek24.co.uk

    Lycka till
    efedrin, är inte det olagligt? Det är ju farligt för hjärtat...
  • shakyn­ose
    Äldre 10 Mar 17:23
    #16

    Det finns sätt att samla energi till träning utan droger... hehe!

    1) Se till att du får ett bra mellanmål på jobbet. Knäckemacka, frukt och naturell yoghurt tex. Då är du inte helt slut när du kommer till träningen. Även om man vill gå ner i vikt så ska man inte vara rädd för att fylla på med energi i form av nyttig mat.

    2) Samla dig innan träningen på något sätt, att stå på huvudet en stund är faktiskt inte så dumt!

    3) Se till att gå på något "belöningspass" då och då. Något du gillar, kanske glammigt som zumba, eller lite lugnare som yoga. Om man bara kör supertuffa grejer så kan man tröttna, och det är dessutom bra att variera träningen för att nå resultat som syns.

    4) Prova att träna innan jobbet någon dag om du kan!

    5) Stressa inte för att komma till träningen, utan se till att du har gott om tid att ta dig dit (och hem). Och också, om du styrketränar själv så ta god tid på dig!

    Sådant jag kommer på så här utan att veta så mycket om hur du tränar...

  • jennif­aer
    Äldre 10 Mar 17:30
    #17
    tezz840 skrev 2011-03-10 15:38:52 följande:
    efedrin, är inte det olagligt? Det är ju farligt för hjärtat...
    efedrin är dopingklassat och får inte säljas i Sverige och det har liknande effekter som amfetamin så ja det är inte så hälsosamt heller
  • linda2­000
    Äldre 14 Mar 01:31
    #18
    jenny500 skrev 2011-02-28 00:32:42 följande:
    Du kan alltid ta efedrin piller 30 minuter innan du börjar träna. Jag själv hade samma problem, orkade inte riktigt med träningen efter jobbet. En kompis rekommenderade mig efedrin. Jag köper mina på apotek24.co.uk

    Lycka till
    Tack för tipset.

    Jag beställde för ca 10 dagar sen och nu har jag använt det i några dagar.

    VILKEN SKILLNAD. Känner inte av några biverkningar heller.

    Nu vet jag att jag kommer att klara av att nå mitt mål.
  • Midvin­terfli­cka
    Äldre 14 Mar 12:18
    #19
    linda2000 skrev 2011-03-14 01:31:02 följande:
    Tack för tipset.

    Jag beställde för ca 10 dagar sen och nu har jag använt det i några dagar.

    VILKEN SKILLNAD. Känner inte av några biverkningar heller.

    Nu vet jag att jag kommer att klara av att nå mitt mål.
    Inte så bra om du vill gå ned i vikt hälsosamt! Du borde nog tänka om.
  • Sandri­na
    Äldre 14 Mar 13:24
    #20

    Om du är trött efter jobbet, varför inte träna innan? :)

    Vill du förbränna ska du inte lägga fokus på styrketräning utan istället träna lågintensivt under lång tid. Sen kan du givetvis komplitera med styrketräning eftersom det också är bra. Promenad på morgonen innan du äter frukost är grymt effektivt. När man väl tagit sig ur sängen! :)

    Jag har tagit bort mycket kolhydrater (vit pasta, vitt ris, potatis och vitt bröd) och även socker från min kost. Mår otroligt mycket bättre och jar gått ner 6 kg sen mitten av januari.

    Det finns 100 olika teorier om hur man ska äta och träna. Försök bara hitta det som är bäst för dig!

  • Äldre 14 Dec 13:29
    #21

    Kosten är 90% för att gå ner i vikt. Träningen gör bara en liten del.
    Men som någon skrev tidigare, styrketräning (tung) får igång förbränningen mest.
    Men du ska ju göra det du tycker är kul, för annars finns ju risken att du inte tränar alls.
    Rekommenderar fettförbrännardieten. Nu har du ju ett halvår tills måldatum, säg 25 veckor, och det låter inte som att du har jättemycket att ta av (vet inte hur tränad du är sen innan).
    Så jag skulle nog rekommendera tung styrka, be någon visa om du inte är van vid skivstång. Och lågt intag av kolhydrater.
    Har du någon butik som säljer proteinpulver mm (bodybuilder, fitness stuk) inte Life, gå dit och be om hjälp, dom kan det med förbränning och kan garanterat göra en kostplan som passar dig.

  • Äldre 14 Dec 13:35
    #22

    hahah. gött gammal tråd Skrattande konstigt den kom som senast tillagd

Svar på tråden Vill gå ner 10 kilo till sommaren