hysterica75 skrev 2011-02-02 19:38:52 följande:
a det var smart.. jag kan ju faktiskt göra testtårtan själv oxå. hade velat gjort min bröllopstårta själv, men så läste jag att det var "olycka" så det törs man ju inte:)
Jag syr min klänning själv och jag bakar min tårta.
Om jag trodde på skrocket angående detta så skulle jag få ett väldigt olyckligt äktenskap ;)
Men jag är lycklig nog att ha hittat en kille som står ut med alla mina fel och brister och älskar mig för den jag är. Så jag tror inte att risken är så stor. Speciellt inte när vi nu varit tillsammans i 8 år och byggt hus tillsammans också ;)
Men jag förstår att du tvekar.
Det är ju inte bara skrocket som gör att man kanske inte vill baka själv. Utan att det tar ju en del tid.
Det här kommer bli min fjärde bröllopstårta så jag vet hur lång tid dom tar att göra.
Jag vet också att jag kan göra nästan allt kvällen innan och ställa tårtan i kylen i festlokalen och bara göra lite touch-ups på förmiddagen innan bröllopet sen. Så då är jag sysselsatt och kan ha nerverna under kontroll *S*
Potter skrev 2011-02-02 21:07:42 följande:
Tycker det är kul att baka men är helt novis - särskilt på tårtor och uppskattar därför denna tråd jättemycket! =)
Men en fråga, du menar att du använder superpaste ISTÄLLET för marsipan? Har jag förstått dig rätt då? För inte kan man väl ha både och?
Ja jag använder Sugerpaste istället för marsipan. Vi har många nötallergiker i släkten så det är anledningen för mig.
Annars kan du blanda marsipan och sugerpaste 50% av varje och få marsipansmaken men betydligt mer lättarbetad *tips tips*