• gelehallon

Hur gör man?

Vi ska ha förrätt, buffe, efterrätt OCH tårta... MKT jag vet, men vi har våra små anledningar till det.. ;)
    Vi har bjudit ca 65 personer, vet inte hur många det blir slutligen...

förrätten ska stå framme när gästerna kommer

buffén skall "styras" av ev toastmadame/master, så att inte alla springer på en gång..

efterrätten är frysta fyllda citroner med glass i.. Vet inte om man ska servera dem eller om man kan låta gästerna hämta det själv också, med "styrning" ungefär som för buffén..

Så blir det ju med tårtan sen också, att gästerna får hämta..

Hur mkt folk tror ni jag behöver ha som hjälper till??

Eller har ngn nåt annat förslag helt o hållet?? Jag är öppen, vet inte hur jag ska knyta ihop den här säcken med mina idéer i.. så finns det ngt bättre förslag så skulle jag bli skitgla! ;)

• Svar på tråden Hur gör man?
  • Sandrina

Vi ska också ha precis som er, 3 rätters + tårta. Förrätten står framme när gästerna kommer, huvudrätten serveras vid bordet och efterrätten kommer gästerna få hämta själva precis efter en kort paus. Vi har ju en caterignfirma som gjort detta innan och har bra rutin, dom räknar med 5-6 st i personalen, men då har vi 110 gäster. Kanske ett litet riktmärke att gå efter?!

Sak du ordna maten själv eller catera?

Om man har middagen tidigt så tycker jag det blir alldeles lagom med lite tårta där på kvällskvisten! :)

• gelehallon

Vi gifter ju oss kl 15.. så middagen blir nog inte så jättetidig!

Vi ska laga/grilla maten själva, vi kommer ha två eller tre som grillar också..

• Fracklands

har ett liknande dilemma, hänger kvar här i tråden och ser om jag också kan få lite bra tips :-S

• Villabona Djuric

Tror man räknar i servitör/tris på 25 gäster vid buffé och 15 gäster vid bordsservering. Så i ditt fall kanske du ska räkna med minst 2-3 pers som fyller och håller ordning på buffén. Kanske en extra för bemanning av grillarna.
    Personligen föredrar jag buffé, då hinner man mingla runt mer. Men som allt, handlar det om hur du tänkt dig.

Svar på tråden Hur gör man?