Ris eller såbbubblor
Vad ska ni ha, ris eller bubblor.
Pratade med min blivande man om att jag hellre vill ha bubblor än ris när vi går ut ur kyrkan.
Han hade aldrig hört talas om att man blåser bubblor.
Visst är väl detta vanligare idag????
Vad ska ni ha, ris eller bubblor.
Pratade med min blivande man om att jag hellre vill ha bubblor än ris när vi går ut ur kyrkan.
Han hade aldrig hört talas om att man blåser bubblor.
Visst är väl detta vanligare idag????
Om man skulle välja såpbubblor och har 100 gäster - köper man hela flaskor med såpbubblor till varje gäst då eller? Eller finns det fina små bröllopspakterade bubblor någonstans att köpa?!
Vi kommer förmodligen köra på ris,
känns som om såpbubblor är mer för den yngre generationen
Hejsan!! Vi ska definitivt ha ris. Har varit på många bröllop och har reagerat på att när man har såpbubblor så blir det så tyst. Jag vill att folk ska tjoa och hurra när vi kommer ut, detta går inte så bra när alla ska blåsa bubblor. Det blir svårt att få till den rätta stämningen utan ris. Jag tänkte istället använda såpbubblor när vi dansar vår bröllopsvals. Korten tror jag blir fantastiska när vi dansar och gästerna blåser bubblor mot oss.
VI ska ha såpbubblor. Det blir ju så fint på bild
Dessutom ryser jag av tanken på att ha en massa ris i håret och innanför klänningen sådär obehagligt så det kliar.... Neeh, fy hemska tanke. Man har lagt massa tid på att bli fin och så fastnar det en massa "krafs" och "skit" på en innan dagen knappt börjat....
Det finns en anledning till att det mer och mer går åt såpbubblor istället för ris. När kalaset är över kommer fåglar och äter upp riset som sväller i deras magar så med hänsyn till fåglarna tycker jag du ska välja bubblor
Vi ska ha såpbubblor. Älskar de söta små rören från Panduro:
www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=100909
Det är ju naturligtvis billigare med ris, men såpbubblor är roligare (tycker vi).
Finns ju bröllopsris också som smälter när de hamnar på backen!
så inte fåglarna får i sig så mkt skit!
Nu tycker jag det börjar bli lite rundgång i den här tråden! Så många inlägg är det inte att man inte orkar ögna igenom alla innan man svarar.
Många kyrkor vill som sagt inte att man kastar något ätbart med tanke på råttor och andra skadedjur. Fåglarnas magar har inget med saken att göra.