• lemfi

Ris eller såbbubblor

Vad ska ni ha, ris eller bubblor.
    Pratade med min blivande man om att jag hellre vill ha bubblor än ris när vi går ut ur kyrkan.
    Han hade aldrig hört talas om att man blåser bubblor.
    Visst är väl detta vanligare idag????

• Svar på tråden Ris eller såbbubblor
  • himlenrunthörnet

Om man skulle välja såpbubblor och har 100 gäster - köper man hela flaskor med såpbubblor till varje gäst då eller? Eller finns det fina små bröllopspakterade bubblor någonstans att köpa?!

• SeptemberBrud

Vi kommer förmodligen köra på ris,
    känns som om såpbubblor är mer för den yngre generationen Flört

• Elsas mamma

Hejsan!! Vi ska definitivt ha ris. Har varit på många bröllop och har reagerat på att när man har såpbubblor så blir det så tyst. Jag vill att folk ska tjoa och hurra när vi kommer ut, detta går inte så bra när alla ska blåsa bubblor. Det blir svårt att få till den rätta stämningen utan ris. Jag tänkte istället använda såpbubblor när vi dansar vår bröllopsvals. Korten tror jag blir fantastiska när vi dansar och gästerna blåser bubblor mot oss.

• Emblas Mamma
    Elsas mamma skrev 2011-01-30 21:23:03 följande:
    Hejsan!! Vi ska definitivt ha ris. Har varit på många bröllop och har reagerat på att när man har såpbubblor så blir det så tyst. Jag vill att folk ska tjoa och hurra när vi kommer ut, detta går inte så bra när alla ska blåsa bubblor. Det blir svårt att få till den rätta stämningen utan ris. Jag tänkte istället använda såpbubblor när vi dansar vår bröllopsvals. Korten tror jag blir fantastiska när vi dansar och gästerna blåser bubblor mot oss.
    Vi ska ha såpbubblor vid kyrkan,
    orkar inte heller med massa ris överallt,

däremot har jag som du, funderat på såpbubblor vid valsen!
    åååh så romantiskt :D
    Man kan ju ha lite bubblor där med som man ger uppdrag åt några stycken och blåsa! :)
    Men då måste man kanske stå nära?
    En såpbubbelmaskin blåser nog bättre :D
  • skruttisOmuffis

VI ska ha såpbubblor. Det blir ju så fint på bild

Dessutom ryser jag av tanken på att ha en massa ris i håret och innanför klänningen sådär obehagligt så det kliar.... Neeh, fy hemska tanke. Man har lagt massa tid på att bli fin och så fastnar det en massa "krafs" och "skit" på en innan dagen knappt börjat....

• SeptemberBrud
    Det lät dock väldigt romantiskt det där med valsen och bubblorna.
    Ser det löjligt ut på ett lite äldre par som varit tillsammans 12 år tycker ni?
  • Vi2alltid
    Hejsan!! Vi ska definitivt ha ris. Har varit på många bröllop och har reagerat på att när man har såpbubblor så blir det så tyst. Jag vill att folk ska tjoa och hurra när vi kommer ut, detta går inte så bra när alla ska blåsa bubblor. Det blir svårt att få till den rätta stämningen utan ris.
    Hm.. det upplevde jag inte alls på vårt bröllop! Det var ju inte direkt så att alla 63 gäster blåste bubblor samtidigt....
  • Liina86
    himlenrunthörnet skrev 2011-01-30 17:53:26 följande:
    Om man skulle välja såpbubblor och har 100 gäster - köper man hela flaskor med såpbubblor till varje gäst då eller? Eller finns det fina små bröllopspakterade bubblor någonstans att köpa?!
    Vi ska ha såpbubblor och det finns att köpa i en massa olika små förpackningar på olika sidor på nätet bl.a. här

http://www.brollopsbubblor.se/se/grp/9829-brollopsbubblor.php

http://www.celebrations.se/shop/?cat_id=242

http://www.myheart.se/45-brollopsbubblor

Vi har ca 90 gäster så det blir väl en kostnad på ca 400 kr
  • himlenrunthörnet
    Liina86 skrev 2011-01-31 21:26:48 följande:
    Vi ska ha såpbubblor och det finns att köpa i en massa olika små förpackningar på olika sidor på nätet bl.a. här

www.brollopsbubblor.se/se/grp/9829-brollopsbu...

www.celebrations.se/shop/?cat_id=242

www.myheart.se/45-brollopsbubblor

Vi har ca 90 gäster så det blir väl en kostnad på ca 400 kr
    Tack för svar! Jättefina förpackningar - precis vad jag hoppats på om vi nu bestämmer oss för bubblor! Såg att några av de här sidorna sålde rosenblad också - kan man välja att kasta det på brudparet istället? Eller det kanske blir svårt att kasta... Några andra förslag på saker att kasta?
  • Liina86
    himlenrunthörnet skrev 2011-02-01 13:24:55 följande:
    Tack för svar! Jättefina förpackningar - precis vad jag hoppats på om vi nu bestämmer oss för bubblor! Såg att några av de här sidorna sålde rosenblad också - kan man välja att kasta det på brudparet istället? Eller det kanske blir svårt att kasta... Några andra förslag på saker att kasta?
    Jag vet folk som kastat rosenblad men det har blivit lite halvdant eftersom de är så lätta och därför är svåra att få dit man vill

I somras så gick jag förbi en kyrka där det var något brudpar med utländsk bakgrund (kan tyvärr inte avgöra vilken) som fick popcorn kastade på sig =) Såg ganska roligt ut, speciellt efteråt när hela planen utanför kyrkan var full med popcorn, var rätt många som inte sett själva brudföljet som kollade lite underligt och undrade var alla popcorn kom från =) Kanske lite annorlunda om inte annat?
  • Pumpan

Det finns en anledning till att det mer och mer går åt såpbubblor istället för ris. När kalaset är över kommer fåglar och äter upp riset som sväller i deras magar så med hänsyn till fåglarna tycker jag du ska välja bubblor

• amorvincitomnia87

Vi ska ha såpbubblor. Älskar de söta små rören från Panduro:

www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=100909

Det är ju naturligtvis billigare med ris, men såpbubblor är roligare (tycker vi).

• Moster Stina
    Pumpan skrev 2011-02-01 18:10:43 följande:
    Det finns en anledning till att det mer och mer går åt såpbubblor istället för ris. När kalaset är över kommer fåglar och äter upp riset som sväller i deras magar så med hänsyn till fåglarna tycker jag du ska välja bubblor
    Men alltså....
    Stackars fåglarna som äter råg och annat ute på fälten i så fall.
    Och i kina! Där dör de nog av allt rid!
    Nä, förlåt sarkasmen, men fåglar har inga problem med att äta ris. Helt naturligt för dem.
    Det där är alltså en gammal skröna som det inte finns något av sanning i.

Dock kanske vissa inte vill att det ska vara en massa fåglar och råttor utanför kyrkan...
  • Mullisen

Finns ju bröllopsris också som smälter när de hamnar på backen!
    så inte fåglarna får i sig så mkt skit!

• Aniara4

Nu tycker jag det börjar bli lite rundgång i den här tråden! Så många inlägg är det inte att man inte orkar ögna igenom alla innan man svarar.

Många kyrkor vill som sagt inte att man kastar något ätbart med tanke på råttor och andra skadedjur. Fåglarnas magar har inget med saken att göra.

Svar på tråden Ris eller såbbubblor