• lemfi

Ris eller såbbubblor

Vad ska ni ha, ris eller bubblor.
    Pratade med min blivande man om att jag hellre vill ha bubblor än ris när vi går ut ur kyrkan.
    Han hade aldrig hört talas om att man blåser bubblor.
    Visst är väl detta vanligare idag????

• Svar på tråden Ris eller såbbubblor
  • Anna B

Jag har också funderat på detta, och ris är tydligen inte så populärt... vissa säger att fåglarna mår dåliga, andra inte..
    Jag tror vi ska ordna små påsar med pärlsocker :) det blir fint att kasta :)
    Såpbubblor är nog fint, om det inte blåser eller regnar...

• Potter

Jag skulle vilja säga att såpbubblor är väldigt vanligt. vad gäller detta med ris har jag förstått att det INTE är skadligt för fåglarna utan att det är kyrkorna som inte vill har riset liggandes utanför portarna å att fåglarna har fått tagit skit för det så att säga    men det är vad jag läst... är ingen fågelvetare direkt!

Pärlsocker är ju en bra idé.. men hur blir det om det är lite fuktigt och tom regn??? Risk för att det blir lite klibbigt? Jag menar det där dom kastar kan ju hamna precis vart som 

Själv ville jag ha såpbubblorna, men där vi skall gifta oss är ett riktigt blåsut... så det är nog ingen idé  Har funderat lite på havre - är själv en bonnatös och vi skall även ha häst å vagn som transport samt att vi bor på landet.....

• SaCa

Det är många kyrkor som inte tillåter att man kastar någon form av mat, ris, havre, pärlsocker spelar ingen roll. Det är inte för att fåglarna skulle må dåligt av det för de tål utan problem vårt is. Utan det är för att allt ligger kvar på kyrkbvacken och lockar till sig skadedjur såsom råttor. Prata med kyrkan först och hör om ni överhuvudtaget får kasta något som kan locka till sig råttor är ett tips så ni slipper planera i onödan.

Själva ska vi ha både bubblor och ris, men vi gifter oss borgligt vid havet och har ingen kyrka att ta hänsyn till.

• nsdtr

Vi ska ha såpbubblor,,vill inte ha massa ris i håret hela kvällen,,o korten kan bli ordentligt fina med bubblor på

• ClaraH

Vi vill inte ha ris, eftersom vi förmodligen kommer att vara på en innergård, känner inte för att städa upp det sen, men man kan ju inte hindra andra. Vi köper nog lite såpbubblor, tänkte ha det på fotograferingen också.

• Vi2alltid

Jag valde såpbubblor, av flera anledningar

* En bekant till mig hade ris när hon gifte sig, och hon hade ris i hela håret resten av kvällen. Det var verkligen inte snyggt och hon tyckte det var lite irriterande att det ramlade ner ris lite då och då :) Men detta beror väl förstås på en del vilken frisyr man har

* Det ser mycket finare ut på bild

* Det verkade roligare för gästerna att blåsa än att kasta saker

• Sarah

Såpbubblor känns lite risky om dom skulle landa på klänningen och ge fläckar... Skulle INTE våga riskera min klänning där.

• nsdtr
    Sarah skrev 2011-01-30 17:19:42 följande:
    Såpbubblor känns lite risky om dom skulle landa på klänningen och ge fläckar... Skulle INTE våga riskera min klänning där.
    Ska köpa min såpbubblor via kortdesign.se o det medlet i dom ger inte fläckar på kläderna
Svar på tråden Ris eller såbbubblor