• Redaktionen Emilia

    Skapa en omröstning och VINN lyxig make up


    Så då drar vi igång Bröllopstorgets första forumtävvling! Kul va!

    Mellan den 25 januari och den 1 februari ska du som medlem skapa omrösningstrådar här i forumet, om vad som helst som du tror andra och du själv är intresserade av. Tycker andra som dig - eller inte?

    Den medlem som skapar den mest populära omröstningstråden vinner ett fantastiskt make up kit från Make Up Store!

    Så sätt igång och skapa omrösningar nu

    Du skapar en omrösningstråd lätt i forumet! Lägg den under den kategorin där den hör hemma och du är med och tävlar!

    Lycka till!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-26 14:40
    Förtydligande:
    Den omröstningstråd som genererar mest aktivitet i form av inlägg och diskussioner är den tråd som vinner.

    Så tänk på att skapa intressanta omröstningar som fångar medlemmarnas intresse.
  • Svar på tråden Skapa en omröstning och VINN lyxig make up
  • Forumvärd
    Miu skrev 2011-01-26 21:38:16 följande:
    Nä, då har ni formulerat tävlingsreglerna väldigt fel från början. Är det en omröstningstävling så är det antalet röster som räknas. Inte diskussionen. Det får ni ta i nästa tävling i så fall. Annars är det väldigt orättvist mot oss som faktiskt läste tävlingen och gjorde en omröstning efter dom förutsättningarna.

    Nu får ni stå för vad tävlingen gick ut på från början. Man kan inte ändra tävlingsreglerna efter att tävlingen har börjat.
    Reglerna är inte ändrade däremot så är de förtydligade eftersom att det var oklart i trådstarten.
    Det viktiga är kvalité för annars kan man starta hur många omröstningar som helst och utmaningen här är att skapa intressanta omröstningar som engagerar andra till diskussion.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2011-01-26 20:04:56 följande:
    Förutom det, så tycker jag allmänt att diskussionsklimatet på BT har blivit så mesigt och dött att det är tråkigt. Minsta klös i debatterna tolkas som personangrepp och folk sitter kränkta bara de blir emotsagda. ÄNDÅ startas trådar med innehållet "O alla är så dumma nu måste vi ha en tråd där alla bara är snälla".

    Det finns så mycket att diskutera här i världen och ginge icke vågorna ibland höga i samband med männiksors engagemang, så vore jag förvånad. Men inte här...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Det här är visserligen en annan diskussion men jag tycker att det är en intressant synpunkt
    Debatter som sådana kan vara svåra och det är inte alla som klarar av att debattera. Så är det.
    Det kan också vara hur roligt och intressant som helst när en bra debatt sätter fart och när "kombatanterna" är duktiga på att argumentera kan det t.om vara en njutning
    Det som är viktigt i en diskussion är att skilja på sak- och person.
    Att hålla sig till en sakfråga och debattera den om än hetsigt är absolut helt okej. Det som inte är okej är när någon tar till personangrepp för att nå fram.
    Att gå åt en åsikt är tillåtet men att gå åt personen som står för åsikten är däremot inte tillåtet.
    God fortsättning på 2011
  • Miu

    Detta kan ju jämföras med ett klassiskt riksdagsval. Det parti med flest antal röster vinner. Inte det parti som det pratas mest om. 

    Detta är ju ett solklart fall att i en omröstningstävling vinner den omröstningen med flest antal röstande personer.
    Debatt tävling vinner den tråd som lyckats skapa den aktivaste debatten. 

    Sedan känns det onödigt att du skriver om kvalitet/många omröstningar. Det är inget jag i alla fall har tagit upp. Bra kvalitet på en omröstning är ju att många intresserar sig för resultatet och lägger sin röst.

    Förstår du vart jag vill komma med detta? En omröstningstävling = flest antal röster vinner. Debatttävling= den aktivaste tråden vinner.

    Ni har gjort en omröstningstävling!!! 

  • passionsblomman
    Forumvärd skrev 2011-01-27 09:30:12 följande:
    Fast det är ju så att om man inte tycker att tävlingen är rolig eller kulr så har man valet att inte tävla
    Det kommer att komma fler tävlingar vad det lider och det kommer att komma olika varianter och upplägg och priserna kommer att variera.
    Tävlingar som innefattar en omröstning är en typ men det kommer att komma bildtävlingar, hemliga lådor och annat skoj och förhoppningsvis hittar man den typ av tävling som man själv tycker är rolig och intressant.
    God fortsättning på 2011
    Ja? Jag har inte sagt något om att tävla eller ej i sig. Men jag ifrågasätter varför ni valt just omröstningstypen av trådstarter när ni sedan menar att den tråd med flest inlägg och mest diskussion vinner? Precis som Miu också verkar tycka.

    Att det sedan blir totalt störigt i forumet när det sprutar in trådstarter man inte fattar någon som hslst av förrän ma ser tävlingstråden, det är ju iofs ett irriotationsmoment i så motto att de vanliga samtalen och trådarna försvinner i floden. Detta gör det svårare att hitta och hänga med i det man egentligen letar efter. Men en del av det skulle ju avhjälpas ifall man, som förut, åter kunde klicka på "senaste trådarna" för att hitta allt som nystartas. 
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Snigel Bee
    Miu skrev 2011-01-27 10:07:13 följande:
    Detta kan ju jämföras med ett klassiskt riksdagsval. Det parti med flest antal röster vinner. Inte det parti som det pratas mest om. 

    Detta är ju ett solklart fall att i en omröstningstävling vinner den omröstningen med flest antal röstande personer.
    Debatt tävling vinner den tråd som lyckats skapa den aktivaste debatten. 

    Sedan känns det onödigt att du skriver om kvalitet/många omröstningar. Det är inget jag i alla fall har tagit upp. Bra kvalitet på en omröstning är ju att många intresserar sig för resultatet och lägger sin röst.

    Förstår du vart jag vill komma med detta? En omröstningstävling = flest antal röster vinner. Debatttävling= den aktivaste tråden vinner.

    Ni har gjort en omröstningstävling!!! 
    Håller med dig helt! Det är ju bara för den som har startat omröstningstrånden att själv lägga massa inlägg och fråga en massa till dem som har svarat och på så sätt få en hel del rätt meningslösa inlägg! Och så vinner man!?!
    Omröstningstävling=antalet röster!
  • 363
    Forumvärd skrev 2011-01-26 11:52:11 följande:
    Hej hej!

    Texten kommer att uppdateras en smula för att tydliggöra. Solig

    Det viktiga är att skapa intressanta omröstningar som engagerar andra i att delta i diskussionen kring omröstningen.
    Den tråd som fått flest inlägg är den tråd som vunnit.
    God fortsättning på 2011
    Urdumt!
    Den med flest röster borde helt klart vinna prata kan man ju göra i de vanliga trådarna.
    För ingen röstar väll i en tråd där man tycker att ämnet är ointressant!
    Löjligt! Ändra reglerna!
    För det utgick inte i texten från början att det skulle vara den med flest inlägg!
  • Forumvärd
    363 skrev 2011-01-30 09:22:12 följande:
    Urdumt!
    Den med flest röster borde helt klart vinna prata kan man ju göra i de vanliga trådarna.
    För ingen röstar väll i en tråd där man tycker att ämnet är ointressant!
    Löjligt! Ändra reglerna!
    För det utgick inte i texten från början att det skulle vara den med flest inlägg!
    Syftet med tävlingen är att skapa omröstningar som är intressanta och som engagerar medlemmarna och det gör man genom att det blir diskussioner i tråden.
    Så reglerna är alltså att den som skapar en omröstningstråd som engagerar mest medlemmar och genererar flest svar är den som vinner.
    God fortsättning på 2011
  • shakynose
    Forumvärd skrev 2011-01-31 09:48:12 följande:
    Syftet med tävlingen är att skapa omröstningar som är intressanta och som engagerar medlemmarna och det gör man genom att det blir diskussioner i tråden.
    Så reglerna är alltså att den som skapar en omröstningstråd som engagerar mest medlemmar och genererar flest svar är den som vinner.
    God fortsättning på 2011
    Men hur gör ni om en tråd där, säg fyra personer, lyckats generera en diskussion med 360 inlägg, och en tråd har engagerat 40 olika personer som lyckats säga sitt med 200 inlägg, vilken vinner då?
  • Forumvärd
    shakynose skrev 2011-01-31 10:09:01 följande:
    Men hur gör ni om en tråd där, säg fyra personer, lyckats generera en diskussion med 360 inlägg, och en tråd har engagerat 40 olika personer som lyckats säga sitt med 200 inlägg, vilken vinner då?
    Den tråd som har genererat flest inlägg vinner och på förekommen anledning bara så där helt appropå kan jag också göra tillägget att det inte är tillåtet med dubbelkonton eller tippelkonton. Sådana tävlingstrådar kommer att diskvalificeras.
    God fortsättning på 2011
  • Snigel Bee
    Forumvärd skrev 2011-01-31 11:42:58 följande:
    Den tråd som har genererat flest inlägg vinner och på förekommen anledning bara så där helt appropå kan jag också göra tillägget att det inte är tillåtet med dubbelkonton eller tippelkonton. Sådana tävlingstrådar kommer att diskvalificeras.
    God fortsättning på 2011
    Alltså tråden me 4 pers o 360 inlägg vinner då?
  • MaybeBride09

    Fast jag vill nog ändå försvara hur de valt att göra tävlingen. för nu handlar det alltså om att göra en omröstning som ger en debatt istället för en omröstning många kan rösta i. Det är ju t. ex skillnad mellan 
    "Kan man ta kuvertavgift?" och
    "Är du en man eller kvinna?"

    Den senare skulle antagligen få flest röster efter som alla kan rösta. Men det är nog inte så att man diskuterar om hurvida man är en man eller inte. Däremot, den första tråden skapar en debatt som är intressant.  


    1 oktober 2011 säger jag JA
  • Redaktionen Emilia

    Nu stänger vi tråden då tävlingen är avslutad! Vinnaren presenteras imorgon!

    Ha en trevlig dag

Svar på tråden Skapa en omröstning och VINN lyxig make up