Inlägg från: Forumvärd |Visa alla inlägg
  • Forumvärd

    Skapa en omröstning och VINN lyxig make up

    Hej hej!

    Texten kommer att uppdateras en smula för att tydliggöra. Solig

    Det viktiga är att skapa intressanta omröstningar som engagerar andra i att delta i diskussionen kring omröstningen.
    Den tråd som fått flest inlägg är den tråd som vunnit.


    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    Kjell Präst skrev 2011-01-26 09:01:42 följande:
    Kanske jag ska börja sminka mig så jag kan delta i tävlingen?
    Då måste du lova att lägga upp ett foto
    Nej skämt å sido det kanske finns någon i din närhet t.ex frugan som mest troligt skulle bli glad över att få ett paket med massor av olika sminkprodukter
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    1700tal skrev 2011-01-26 09:33:32 följande:


    Men snälla redaktionen - fixa tävlingar i all ära hur mkt ni vill (jag kommer aldrig delta i dem och har medvetet hållt mig borta från dessa omröstningstrådar som invaderade forumet) men håll dem borta från forumet!! Det finns de som vill använda detta forum till seriös kommunikation med likasinnade inför sitt bröllop! 

    Håll tävlingarna på startsidan eller någon annanstans, inte i forumet! Tala gärna om att tävlingar har startat i en tråd och tala om var man hittar den men besudla inte forumet med tävlingstrams!!

    Riktig surtant är jag.... 
    Äh du är ingen surtant

    Nej tanken med att vi lägger en egen tävlingskategori i forumet är den att vi kommer att dra igång med olika typer av tävlingar i forumet.
    Det kommer att bli roliga tävlingar med bra och fina priser.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    förlovadflicka skrev 2011-01-26 11:45:56 följande:
    Hade kanske varit bättre att priset var könsneutralt, det finns ju faktiskt manliga medlemmar här... För jag vill inte att min kille ska vinna den och börja sminka sig ;)
    Det kommer att komma sådana tävlingar också
    I just denna är vinsten smink och vad är det som säger att inte även män kan tävla?
    Det går ju alltid att ge bort vinsten till frugan eller varför inte den blivande frun.
    Rätt bra produkter att plocka fram när det stundar för bröllop.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    1700tal skrev 2011-01-26 12:11:34 följande:
    Men då kommer ju den omedelbara insikten att den som är riktigt tävlingssugen lägger in en riktigt provocerande tråd där man vet att folk kommer gå i taket och hetsig debatt bryta ut... Och därmed vinner...

    Är det verkligen syftet från en sida som inte ens vill att vi använder annat än mjuka och goa "känslor"? Är hör till dem som gillar forum med god ton och traditionellt hyfs. Omröstningstrådarna har inte riktigt haft de goa känslorna...
    Fast samtidigt så får man ju inte bryta mot forumreglerna så intressanta debatter är bra- otrevligt sätt i tråden är dåligt.
    Sådant modereras bort och de inläggen räknas självklart inte.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    Kjell Präst skrev 2011-01-26 12:34:24 följande:
    Eller också kan man ha tävlingar som alla kan delta i. Jag ville inte vinna juveler heller, faktiskt, som var priset i en tidigare tävling. Min fru föredrar att välja smink och juveler (om hon använde sådant) själv...
    Det kommer att komma fler tävlingar framöver
    Vissa är kanske mera inriktade mot damer även om herrar givetvis också kan och får tävla i dom och andra kommer att vara mera allmänna.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    förlovadflicka skrev 2011-01-26 12:40:11 följande:
    Är kanske bättre att ha något mer bröllopsrelaterat, tex en timmes fotografering eller så som alla behöver? För långt ifrån alla sminkar sig själva inför bröllopet ens... Ok, jag är nog bara sur för att jag aldrig vinner nånting :P
    Hahaha ge inte upp!
    Förr eller senare så går det ens väg och man sitter där med en vinst.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2011-01-26 20:04:56 följande:
    NÄ. Det är det inte! KräksDöd

    Som någon sa, så borde det väl dessutom i rimlighetens namn vara så, att en omröstningstråds hela syfte ska rendera RÖSTER så det blir ett resultat av själva omröstningen, inte en massa åsikter och inlägg. Det hör hemma i diskussionstrådar, inte i röstning.
    DESSUTOM  måste påpekas att konsten att ge bra alternativ inför en röstning öht är riktigt svårt och kräver sin kvinna/man. Det är ytterst sällan meningsfulla alternativ att välja på och vad är det man ska uppnå med röstningarna? Hur många behöver ha röstat för att staplarna egentligen ska avslöja något som helst?

    VARFÖR har ni valt just omröstningstrådar som kategori för en tävling ni säger syftar till att skapa debatter?

    Förutom det, så tycker jag allmänt att diskussionsklimatet på BT har blivit så mesigt och dött att det är tråkigt. Minsta klös i debatterna tolkas som personangrepp och folk sitter kränkta bara de blir emotsagda. ÄNDÅ startas trådar med innehållet "O alla är så dumma nu måste vi ha en tråd där alla bara är snälla".

    Det finns så mycket att diskutera här i världen och ginge icke vågorna ibland höga i samband med männiksors engagemang, så vore jag förvånad. Men inte här...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Fast det är ju så att om man inte tycker att tävlingen är rolig eller kulr så har man valet att inte tävla
    Det kommer att komma fler tävlingar vad det lider och det kommer att komma olika varianter och upplägg och priserna kommer att variera.
    Tävlingar som innefattar en omröstning är en typ men det kommer att komma bildtävlingar, hemliga lådor och annat skoj och förhoppningsvis hittar man den typ av tävling som man själv tycker är rolig och intressant.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    Miu skrev 2011-01-26 21:38:16 följande:
    Nä, då har ni formulerat tävlingsreglerna väldigt fel från början. Är det en omröstningstävling så är det antalet röster som räknas. Inte diskussionen. Det får ni ta i nästa tävling i så fall. Annars är det väldigt orättvist mot oss som faktiskt läste tävlingen och gjorde en omröstning efter dom förutsättningarna.

    Nu får ni stå för vad tävlingen gick ut på från början. Man kan inte ändra tävlingsreglerna efter att tävlingen har börjat.
    Reglerna är inte ändrade däremot så är de förtydligade eftersom att det var oklart i trådstarten.
    Det viktiga är kvalité för annars kan man starta hur många omröstningar som helst och utmaningen här är att skapa intressanta omröstningar som engagerar andra till diskussion.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2011-01-26 20:04:56 följande:
    Förutom det, så tycker jag allmänt att diskussionsklimatet på BT har blivit så mesigt och dött att det är tråkigt. Minsta klös i debatterna tolkas som personangrepp och folk sitter kränkta bara de blir emotsagda. ÄNDÅ startas trådar med innehållet "O alla är så dumma nu måste vi ha en tråd där alla bara är snälla".

    Det finns så mycket att diskutera här i världen och ginge icke vågorna ibland höga i samband med männiksors engagemang, så vore jag förvånad. Men inte här...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Det här är visserligen en annan diskussion men jag tycker att det är en intressant synpunkt
    Debatter som sådana kan vara svåra och det är inte alla som klarar av att debattera. Så är det.
    Det kan också vara hur roligt och intressant som helst när en bra debatt sätter fart och när "kombatanterna" är duktiga på att argumentera kan det t.om vara en njutning
    Det som är viktigt i en diskussion är att skilja på sak- och person.
    Att hålla sig till en sakfråga och debattera den om än hetsigt är absolut helt okej. Det som inte är okej är när någon tar till personangrepp för att nå fram.
    Att gå åt en åsikt är tillåtet men att gå åt personen som står för åsikten är däremot inte tillåtet.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    363 skrev 2011-01-30 09:22:12 följande:
    Urdumt!
    Den med flest röster borde helt klart vinna prata kan man ju göra i de vanliga trådarna.
    För ingen röstar väll i en tråd där man tycker att ämnet är ointressant!
    Löjligt! Ändra reglerna!
    För det utgick inte i texten från början att det skulle vara den med flest inlägg!
    Syftet med tävlingen är att skapa omröstningar som är intressanta och som engagerar medlemmarna och det gör man genom att det blir diskussioner i tråden.
    Så reglerna är alltså att den som skapar en omröstningstråd som engagerar mest medlemmar och genererar flest svar är den som vinner.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    shakynose skrev 2011-01-31 10:09:01 följande:
    Men hur gör ni om en tråd där, säg fyra personer, lyckats generera en diskussion med 360 inlägg, och en tråd har engagerat 40 olika personer som lyckats säga sitt med 200 inlägg, vilken vinner då?
    Den tråd som har genererat flest inlägg vinner och på förekommen anledning bara så där helt appropå kan jag också göra tillägget att det inte är tillåtet med dubbelkonton eller tippelkonton. Sådana tävlingstrådar kommer att diskvalificeras.
    God fortsättning på 2011
Svar på tråden Skapa en omröstning och VINN lyxig make up