• cattitzi

    Tips på onlinebutiker!

    La in en fråga för några dagar sen om tips på skobutiker för oss med lite bredare fötter och fick jättefina tips! Skulle beställa från Matildas Fest, men då de precis sagt upp samarbetet med sin skolevererantör, blev det inga skor! Därför ber jag om tips på andra butiker antingen i Södra Sverige, eller online där man kan beställa brudskor som inte är så jättedyra och som även har skor för bredare fötter. Någon som har något förslag??

  • Svar på tråden Tips på onlinebutiker!
  • Elinus86

    Jag har inga förslag men tänkte bara säga att Mejan på Matildas fest mailade mig för någon dag sen och skrev att hon fått igång samarbetet med den nya leverantören nu och att hon därför kunde ta emot min beställning =)

  • cattitzi

    Tack för tipset! Hur valde du skor? För det är väl inte de som man kunde beställa innan?

  • Elinus86

    Jag vet inte om man kan beställa exakt alla modeller som man kunnat beställa innan. Men just den jag vill ha (modellen heter A2000) finns iaf hos den nya leveratören :) Just nu håller jag på och bestämmer mig för färg bara innan jag gör min slutliga beställning. Det är ny färgkarta som gäller så kolla så att färgen du vill ha verkligen finns ifall du inte vill ha typ vit eller ivory. Priset är enligt Mejan höjt nu till 550 kr men jag tycker att det fortfarande är ett bra pris. Maila henne och kolla, hon är verkligen supersnabb på att svara på mail! Lycka till! :) Elin

  • cattitzi

    Åh det är ju dem jag också vill ha! Det märkliga är att jag mailade henne för 2-3 dagar sen och frågade om det vad möjligt att beställa och då fick jag beskedet att jag skulle återkomma. Kan jag maila och fråga igen? Vet du om det är möjligt att få dem bredare fortfarande?
    Vilken färg hade du tänkt ha?
    Jag tänkte då ha Ivory, är dock orolig för att de inte kommer att matcha klänningen, som hänger hos återförsäljaren för att sys in... och den kan inte sys in så länge jag inte har skor! :o)

  • Elinus86

    Kul att vi har fastnat för samma modell :) Jag tycker att de ser så himla fina ut! Och så gillar jag helt stängda skor, får bara en massa skavsår annars.

    Jag tycker helt klart att du kan maila igen. Såg nu att det var i tisdags hon mailade tillbaka till mig men det var först efter att jag hade legat på lite.

    Jag vet inte om man fortfarande kan få bred modell, jag ska köra på vanlig, så det får du dubbelkolla.

    Mitt problem är att jag vill ha ceriserosa eller typ fuchsia men det finns ingen som är exakt rätt i färgen, bara en som är nästan, så nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska chansa på att den färgen funkar eller om jag ska leta vidare.

    Om du hade tänkt ha ivory så borde det väl inte vara nåt större problem att få det att gå ihop med klänningen ifall den är ivory även om det inte blir exakt samma? Kanske du kan fråga Mejan om färgprov så att du är helt säker? Jag tänker att skorna ju inte syns så mycket ändå ifall man har lång klänning, men visst vill man ju att allt ska vara helt perfekt... Annars hade jag ju inte tvekat att beställa mina skor hehe.

  • danicalifornia

    kan bara säga att matildasfest har ny leverantör av skor, så man kan beställa igen nu! va inne och kollade själv på melody skor idag!

  • cattitzi

    Tack alla för tipsen! Jag hittade faktiskt ett par skor idag. I bland ska man titta inom räckhåll verkar det som! Hittade ett par jättefina ballerina skor i ivory med 1.5 cm kilklack i siden hos den lokala brudbutiken. Och priset, ja det hamnade på 679 kr, helt okej! Tack för tipsen och lycka till med era skor! :o)

Svar på tråden Tips på onlinebutiker!