• annaochmias

Coola ställen att fotograferas på i Stockholm!

Jag och min blivande make vill inte ha några traditionella bröllopsfoton i studio utan är mer ute efter annorlunda och roliga bakgrunder.

Är det någon som har tips på coola ställen att fotas på i Stockholm? T ex ett skrotupplag liknande som detta par gifte sig på...

Vi gifter oss den 17/9. :)

• Svar på tråden Coola ställen att fotograferas på i Stockholm!
  • ClaraH

Största problemet är dock att vi inte hittat någon fotograf ännu bara...

• Emelie 87
    ClaraH skrev 2011-01-06 01:50:27 följande:
    Tack för tipsen. Humlegården lät ju bl.a. som ett naturligt val.
    Humlan är jättemysigt tycker jag. :) En idé är att ställa sig under Linnéstatyn, eller i gången.
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • elisabettan
    heyyou skrev 2011-01-04 19:29:55 följande:
    Att ni kommer gåendes på en smal kullerstensgata omgiven av gamla höga hus, använder husen som bakgrund för ett fint porträtt osvosv. Det blir coola kontraster! Där skulle jag lätt vilja fotografera ett par någon gång, tänkt på det många gånger =)
    Då är gatorna kring Bastugatan på söder perfekt! Vackra hus i härliga kontrastfärger, kullersten och backigt som är mycket effektfullt. Dessutom utsikt från SÖdermälastrand intill men underbar vy över stan. Helt outstanding miljö!
  • Maria Rebecca

Uppe på fjällgatan ovanför Slussen/Katarinavägen? Då får ni stockholms inlopp till bakgrund.

• ClaraH

Någon som har tips på ställen som är under tak, ifall det skulle regna? Tanker mig t.ex. en arkad med pelare...

• annaochmias

Vilka underbara tips, tack så mycket, allihopa! :D

• Emelie 87

Jag vet inte ifall ni är AIK, djurgårdare eller bajare. Men en idé vore framför antingen Råsunda, Stockholms Stadion eller Söderstadion. Eller kanske på hemmaläktaren. ;)

• Aniara4
    Emelie 87 skrev 2011-01-06 00:36:50 följande:

Annars finns plattan. Där såg jag ett brudpar plåtas en gång. Frågan är fortfarande dock ifall det var dom svarta och vita stenarna som var menade som bakgrund.

I så fall lär ju fotografen stå uppe på bilnivån och paret nedanför på plattorna. Det skulle nog kunna bli riktigt effektfullt!
  • Emelie 87
    Aniara4 skrev 2011-02-01 22:20:24 följande:
    I så fall lär ju fotografen stå uppe på bilnivån och paret nedanför på plattorna. Det skulle nog kunna bli riktigt effektfullt!
    Ja det skulle bli riktigt coolt. :) Jag gillar starkt den idén. :)
  • AnnaPanna

Många bra förslag i denna tråd! Drömmer

Funderar också på om det inte skulle vara snyggt att ta bilderna ute på Djurgården så att man har en vy av Stockholm i bakgrunden? 

• Emelie 87
    AnnaPanna skrev 2011-02-02 08:47:55 följande:
    Många bra förslag i denna tråd! Drömmer

Funderar också på om det inte skulle vara snyggt att ta bilderna ute på Djurgården så att man har en vy av Stockholm i bakgrunden? 
    Jo det skulle mycket väl kunna bli något. Då kommer jag i första hand att tänka på skansen och grönan. Där finns ju en del platser med utsikt över Stockholm, och då får man en rätt fin inramning. :)
Svar på tråden Coola ställen att fotograferas på i Stockholm!