• MiaSKPG

    Kroatien? Nån som varit där?

    Vi gifter oss den 18e juni och vill åka till något soligt och varmt ställe på bröllopsresa, kanske i augsti/september eller senare. Min tanke var Kroatien för det verkar så himla fint! Men det vore kul att höra nån som har erfarenheter därifrån? Är det värt att åka eller var ska man åka på hösten för att få sola och bada? Och inte betala för mycket heller för den delen....max 8000kr per person.

  • Svar på tråden Kroatien? Nån som varit där?
  • Fenuril

    Jag var i Kroatien tillsammans med min fästman för två år sedan och kan verkligen rekomendera det. Otroligt vackert, och fantastiskt lugnt och skönt med härligt avslappnat folk.Vi var där i augusti och det var nästan lite för varm för mig, så skulle jag åka igen blir det september.

    Det var ganska dyrt när vi var där (men jag är student och har kanske lite skev bild av vad som är dyrt iof  ^^),  mat kostade ungefär som hemma, dricka var billigare. (Utom vin som var tokdyrt, varför vet jag inte). Vi lade nog 6000 på bara resan, plus ett par tusen i fickpengar. Och då bodde vi på ett pyttelitet lägenhetshotell. ^^ 

    Jag skulle sikta på kusten närmare italien, maten är bättre där och Dubrovnik är en mysig stad. Runt Makarska är det mycket vackert, men om man vill äta och dricka gott så får man leta sig någonannanstans. Den mest turistiga delen av Kroatien som jag fattat det. Men, det är (då vi var där iaf) knappt några skandinaver där alls så man slipper stöta på grannen. ^^ De flesta turister i Makarska är kroater eller från länderna runtomkring.

    Det absolut bästa tror jag är att segla faktiskt. Besöka alla öar och trevliga städer i sin egen takt och uppleva den underbar kusten. Det önskar jag att vi hade gjort. =)

    Är det något mer du undrar över så fråga på. Vi var bara där en vecka men jag ska försöka svar så gott jag kan. =)

  • MiaSKPG

    Åh det lät ju helt underbart :)