• mri

Mascara

Hej!
    Jag har sett att det finns tidigare trådar i ämnet men de har blivit röriga så jag gör en ny.

Har ni någon mascara att rekomendera. Pris spelar ingen roll, gärna  vattenfast men inget måste.

• Svar på tråden Mascara
  • Snigel Bee
    SnartFruSir skrev 2010-12-29 22:50:15 följande:
    Jag älskar min Lancomemascara Hypnose. Den förlänger och separerar fransarna. Den kostar 305 kr i butik och finns i både vanlig och vattenfast variant. Men jag köper min vanliga på nätet för 157 kr istället.. Men de har inte den vattenfasta så då får jag kosta på mig ett vanligt besök i butik istället. Lär väl komma en rabattkupong snart ändå, så då kan man ju få ner priset lite ändå.
    Jag kan itne vara utan min Lancome Definicils! =)
    Vart köper du den så billigt? :O
  • JT2010
    mri skrev 2010-12-29 17:18:17 följande:
    Tack...YSL lät ju intressant. Var har du köpt?  Någon som vet var man får tag i Eyes to kill mascare från Armani? annat än NK, har ju inte det i näreheten av där jag bor.
    Jag har köpt den i Linköping. Tror de flesta Kicks har den.
  • SnartFruSir
    Snigel Bee skrev 2010-12-30 09:36:28 följande:
    Jag kan itne vara utan min Lancome Definicils! =)
    Vart köper du den så billigt? :O
    Nu får man inte göra reklam så detta är ett helt oberoende tips om var jag hittat den billigt: www.beautyplanet.se. Tror de har definicils också, men fokuserar mest på Hypnose. Annars kan man googla typ smink på nätet, så kommer det nog upp fler ställen. :)
  • mri

Jag har provat både lancomes och diors som ni skriver om och är EGENTLIGEN ganska nöjd med båda, men tyckte det var lite intressant att höra om det finns nån knäcker dem. :)  Man vill ju ha the best of the best på dagen. 

Det jag kan känna är att Diors är lite klen medans Lancomes är lite kladdig, skulle lixom vilja ha mellantinget :)  Samtidigt vet jag att jag var nöjdare i början, nu borde de nog bytas ut båda två egentligen. :)

• SnartFruSir
    mri Du får nog helt enkelt testa dig fram i sådant fall. Typ av borste gör väldigt mycket såklart. Sedan tycker jag att de vattenfasta är mindre kladdiga, men det är nog en smaksak. :)
  • mri

Jäpp, det är nog det enda raka. Ingen som visste nåt om Eyes to kill alltså?

• Fossing77

Kanebos 38 är superbra! Har testat Clinique, Lancome och Dior med och vad gäller applicering så är Kanebo bäst. Smidig borste och lätt konsistens. Sitter kanon med. :)

• FelizLane
    sofi 88 skrev 2010-12-29 15:26:47 följande:
    Jag har hört att clinique har en bra vattenfast om du tänker till bröllop? Den löser upp sig i 38 gradig värme så man kan gråta hur mycket man vill utan att den rinner bort Glad Har dock inte testat själv men har blivit rekomenderad så tänker köpa den sen.
    Är du säker på att det är clinique? Kanebo Sensi är det annars som har den 38 gradiga maskaran. SUPER och väldigt kanon till bröllopet då!
  • mri

Har beställt Armanis Eyes to kill från Usa bara för att få testa. Den blev inte alls yr heller så det var ju fantatsitskt. Om allt funkar så ska jag få den senast om två veckor.  Hoppas den uppfyller önskningarna, annars får det nog blir Lancome hypnose till bröllopet.

• mri

Hahaha...undrar om jag var drabbad av stavfels-bacillen i förra inlägget... Mascaran var inte alls (d)yr och det var ju alldeles fanta(t)stiskt.  :)

Kan iallafall meddela att Eyes to kill mascara av Giorgio Armani är det underbaraste i mascara-väg jag träffat på!  Den ska finnas på NK som enda ställe i Sverige men jag beställde min på nätet. Låååånga ögonfransar med lagom volym utlovas och den uppfyller varenda löfte. Iallafall nu i början, jag bara älskar den och kommer se till att jag får hem en ny veckorna innan det är dags att stå brud.  Den är som sagt inte heller dyr i jämförelse med tex Lancome eller Dior-mascarorna.

• Tärna 2011

En bra budgetmascara är max factor masterpiece. Separerar jättefint och ger en naturligt snygg look med lagom volym, inga spindelben! :)

• mri

Ja, men den slår inte Eyes to kill. En fantastisk produkt :)

• Fårävvör
    Fossing77 skrev 2010-12-30 14:57:32 följande:
    Kanebos 38 är superbra! Har testat Clinique, Lancome och Dior med och vad gäller applicering så är Kanebo bäst. Smidig borste och lätt konsistens. Sitter kanon med. :)
    Håller med! För mig existerar inga andra mascaror än den!
Svar på tråden Mascara