• mri

Mascara

Hej!
    Jag har sett att det finns tidigare trådar i ämnet men de har blivit röriga så jag gör en ny.

Har ni någon mascara att rekomendera. Pris spelar ingen roll, gärna  vattenfast men inget måste.

• Svar på tråden Mascara
  • sofi 88

Jag har hört att clinique har en bra vattenfast om du tänker till bröllop? Den löser upp sig i 38 gradig värme så man kan gråta hur mycket man vill utan att den rinner bort Glad Har dock inte testat själv men har blivit rekomenderad så tänker köpa den sen.

• JT2010

Jag har en mascara från YSL som i och för sig inte är vattenfast men jag har både gråtit och gått ute i spöregn, gnuggat ögonen mm. utan att det hänt något så den sitter bra och är lätt att använda. =)

• förlovadflicka
    sofi 88 skrev 2010-12-29 15:26:47 följande:
    Jag har hört att clinique har en bra vattenfast om du tänker till bröllop? Den löser upp sig i 38 gradig värme så man kan gråta hur mycket man vill utan att den rinner bort Glad Har dock inte testat själv men har blivit rekomenderad så tänker köpa den sen.
    Vet att det finns en som heter kanebo som är sån också, den finns för övrigt mycket billigare ny på tradera, ska köpa en sån själv :)
  • mri

Tack...YSL lät ju intressant. Var har du köpt?  Någon som vet var man får tag i Eyes to kill mascare från Armani? annat än NK, har ju inte det i näreheten av där jag bor.

• jeami174

Jag har provat både cliniques vattenfasta och kanebos 38 mascara. Båda är kanonbra. Men jag föredrar Kanebos. Är känslig mot parfym och andra produkter men Kanebos reagerar jag inte alls på.

• mri

Ger kanebo och cliniques mascaror både volym och längd eller. Vill ha "mycket"  fransar.

• Miss Lycke

Clinique har en som ger längd och en som ger volym.
    Jag köpte den som ger längd för att ha på bröllopet.
    Har provat den några gånger och känner mig jättenöjd. Sitter bra hela dagen.

• SnartFruSir

Jag älskar min Lancomemascara Hypnose. Den förlänger och separerar fransarna. Den kostar 305 kr i butik och finns i både vanlig och vattenfast variant. Men jag köper min vanliga på nätet för 157 kr istället.. Men de har inte den vattenfasta så då får jag kosta på mig ett vanligt besök i butik istället. Lär väl komma en rabattkupong snart ändå, så då kan man ju få ner priset lite ändå.

• ClaraH
    SnartFruSir skrev 2010-12-29 22:50:15 följande:
    Jag älskar min Lancomemascara Hypnose. Den förlänger och separerar fransarna. Den kostar 305 kr i butik och finns i både vanlig och vattenfast variant. Men jag köper min vanliga på nätet för 157 kr istället.. Men de har inte den vattenfasta så då får jag kosta på mig ett vanligt besök i butik istället. Lär väl komma en rabattkupong snart ändå, så då kan man ju få ner priset lite ändå.
    Jag har också hört att denna ska vara bra. Själv använder jag den vattenfasta från Dior och den ger mycket volym men inte så långa fransar. Därför börjar jag med Diors Iconic (som ger långa fransar men inte så mycket volym) och lägger direkt på ett lager av den vattenfasta efter.

Nästa gång ska jag köpa Lancomes.
Svar på tråden Mascara