• Emblas Mamma

Imorgon ger jag mig iväg att leta smink..

Imorgon ska jag till köpcentrumet för att leta efter massa med dyrt och bra smink till bröllopet.
    Det är iofs 5 och en halv månad kvar men jag vill hinna öva och utforska!
    Tycker det är bättre att köpa dyrt och hållbart smink och kunna vara fin många andra gånger med för dom pengarna än att bli sminkad för en fjärdedel/tredjedel av pengarna och bara få looken EN gång.

Ni får GÄRNA ge tips om vad som är superbra och inte bra! Och vad man bör ha:)

Jag har laddat upp mig med att titta på proffs-sminkvideos och dylikt.. :)

• Svar på tråden Imorgon ger jag mig iväg att leta smink..
  • Dolly P
    Emblas Mamma skrev 2011-01-02 13:08:35 följande:
    Men litar du då inte mer på dig själv? :)

Jag tycker det är läskigt att gå till någon för sminkning, jag hade en tanke på det först innan när jag inte hade detta fantastiska sminket, men nu blir det ju kanon ändå:)
    Dessutom kollade jag in sminkösen hemma i vår stad och hon har inte på långa vägar dom bättre produkterna som jag har,så då är jag ännu mindre sugen på det. Dessutom kostar det ju..

Men omjag inte lyckas bättre med mina lösögonfransar däremot kanske jag överväger att låta någon hjälpa mig med dom, eller inte ha några alls.. :) Får se om jag lyckas bättre med tiden eller hur det blir..
    jo visst det gör jag nog. Fast samtidigt kan jag säga till sminkösen om det är något jag vill klaga på :) Jag vill inte ha en vanlig make up. Eftersom vi ska ha rock tema, så vill jag ha lite häftigare make up. Men vi har en skola här där jag bor, där dom utbildar sig till make up artister, så ska kolla om det någon av eleverna som skulle vilja göra detta. Men får se. Jag kanske gör det själv tillslut iafSkrattande Men ska köpa bättre smink. Jag har kört med make up store innna. Visst deras produkter är absolut inte dåliga. Men till min stora dag vill jag ha lite bättre produkter.
  • Emblas Mamma
    Dolly P skrev 2011-01-02 13:48:34 följande:
    jo visst det gör jag nog. Fast samtidigt kan jag säga till sminkösen om det är något jag vill klaga på :) Jag vill inte ha en vanlig make up. Eftersom vi ska ha rock tema, så vill jag ha lite häftigare make up. Men vi har en skola här där jag bor, där dom utbildar sig till make up artister, så ska kolla om det någon av eleverna som skulle vilja göra detta. Men får se. Jag kanske gör det själv tillslut iafSkrattande Men ska köpa bättre smink. Jag har kört med make up store innna. Visst deras produkter är absolut inte dåliga. Men till min stora dag vill jag ha lite bättre produkter.
    Jo, visst vill man ha lite bättre produkter då:) Jag har aldrig provat bättre produkter innan men tror inte jag kommer kunna sluta med det ens till vardags. Tycker alltid man ser så flammig ut om man inte har rätt produkter. vet inte riktigt hur jag ska förklara det:)

Häftigt med Rock-Tema! Du kan ju be om en provsminkning och se om det blir som du tänkt :D SNär ska ni gifta er då? Tycker det hade varit roligt att se bild sen! Tycke rRockigt är snyggt!
  • Dolly P
    Emblas Mamma skrev 2011-01-02 13:52:47 följande:
    Jo, visst vill man ha lite bättre produkter då:) Jag har aldrig provat bättre produkter innan men tror inte jag kommer kunna sluta med det ens till vardags. Tycker alltid man ser så flammig ut om man inte har rätt produkter. vet inte riktigt hur jag ska förklara det:)

Häftigt med Rock-Tema! Du kan ju be om en provsminkning och se om det blir som du tänkt :D SNär ska ni gifta er då? Tycker det hade varit roligt att se bild sen! Tycke rRockigt är snyggt!
    Ja jag tänkt kolla om man kan få en provsminkning först..
    Vi ska inte gifta oss förens 2012-05-12. Så det är ju ett tag kvarSkrattande
  • FelizLane
    Emblas Mamma skrev 2011-01-02 13:08:35 följande:
    Men litar du då inte mer på dig själv? :)

Jag tycker det är läskigt att gå till någon för sminkning, jag hade en tanke på det först innan när jag inte hade detta fantastiska sminket, men nu blir det ju kanon ändå:)
    Dessutom kollade jag in sminkösen hemma i vår stad och hon har inte på långa vägar dom bättre produkterna som jag har,så då är jag ännu mindre sugen på det. Dessutom kostar det ju..

Men omjag inte lyckas bättre med mina lösögonfransar däremot kanske jag överväger att låta någon hjälpa mig med dom, eller inte ha några alls.. :) Får se om jag lyckas bättre med tiden eller hur det blir..
    Lösfransarna.. har du en hel rad? De är oftast mycket mer besvärliga än de som sitter i en liten klunga. Ofta behöver man ju bara förstärka ute i kanten och inte hela fransarna. Ett tips bara..
  • Dolly P
    FelizLane skrev 2011-01-03 12:09:24 följande:
    Lösfransarna.. har du en hel rad? De är oftast mycket mer besvärliga än de som sitter i en liten klunga. Ofta behöver man ju bara förstärka ute i kanten och inte hela fransarna. Ett tips bara..
    ja för har man hela, så brukar dom nästan alltid lossna på ena lr andra sidan. Jag tycker dom är hopplösa Skrattande
  • Emblas Mamma

Ja jag har haft hela - jättekrångligt och ganska onaturligt, först trodde jag det skulle vara lättare men inte då! Jag ska prova med bara enskilda istället :)

• Fossing77

Jag jobbade ett tag på Kicks och började då testa de dyrare märkena och OJ vilken skillnad de gör! Köper aldrig billigt smink längre. MAC är ett favoritmärke sedan länge, fantastiska concealers för oss med småbarnsringar under (läs runt hela) ögonen. ;) Just nu utforskar jag i.d bare minerals och är supernöjd, dock tror jag att flytande foundation kan vara bättre på stora dagen, för hållbarhetens skull. Men jag är inte nåt proffs på i.d, det kan ju vara så att de faktiskt håller då med. Har varit supernöjd så här långt iaf. Lancomes mascaror är kanon, även Kanebo Sensei 38 grader, som inte är vattenfast men sitter ändå, genom både regn och tårar. Den tvättas lätt bort med vatten 38 grader eller varmare, men sitter kanon och fäller inga små partiklar under dagen.

• Emblas Mamma

Håller med dig fullständigt :D jag kommer heller aldrig köpa billigt , enorm skillnad från innan. Som. Tur var var en av lancomes Foundation nedsatt från 650 till halva priset:) men den är riktigt dryg och kommer säkert tt torka ut innan jag hunnit använda upp den :) så den håller nog lite längre med. Primern från Smashbox är ett av de bästa köpen! Helt fantastisk :) håller verkligen vad den lovar. Är också grymt nöjd med concealern från Lancome :) dock köpte jag inget puder , får bli nästa månad - tipsa gärna om något bra :)

• Fossing77
    Emblas Mamma skrev 2011-01-03 16:49:03 följande:
    Håller med dig fullständigt :D jag kommer heller aldrig köpa billigt , enorm skillnad från innan. Som. Tur var var en av lancomes Foundation nedsatt från 650 till halva priset:) men den är riktigt dryg och kommer säkert tt torka ut innan jag hunnit använda upp den :) så den håller nog lite längre med. Primern från Smashbox är ett av de bästa köpen! Helt fantastisk :) håller verkligen vad den lovar. Är också grymt nöjd med concealern från Lancome :) dock köpte jag inget puder , får bli nästa månad - tipsa gärna om något bra :)
    har haft ett från MAC som varit suveränt, ett löst puder i burk. räckte i evigheter och fixerade kanon!
  • Emblas Mamma
    Fossing77 skrev 2011-01-03 17:06:48 följande:
    har haft ett från MAC som varit suveränt, ett löst puder i burk. räckte i evigheter och fixerade kanon!
    eftersom jag faktiskt köpt allt på kicks så kan jag ju gå in och titta på det pudret och testa :)
  • Fossing77
    Emblas Mamma skrev 2011-01-03 17:35:17 följande:
    eftersom jag faktiskt köpt allt på kicks så kan jag ju gå in och titta på det pudret och testa :)
    gör det! vet inte om kicks har mac, de har inte det här i Borås. Men på tex Åhléns i Gbg och Sthlm finns det vet jag. Men kolla efter det. :)
  • Emblas Mamma
    Fossing77 skrev 2011-01-03 19:18:47 följande:
    gör det! vet inte om kicks har mac, de har inte det här i Borås. Men på tex Åhléns i Gbg och Sthlm finns det vet jag. Men kolla efter det. :)
    okej då kör vi på åhlens då:) Prova kan man ju alltid göra :) :)
  • Fossing77
    Emblas Mamma skrev 2011-01-03 19:38:44 följande:
    okej då kör vi på åhlens då:) Prova kan man ju alltid göra :) :)
    Tycker jag absolut! :)
  • Dolly P

Idag har jag testat att göra en brud make up. Gick la bra. Så tror nog fasen jag kommer sminka mig själv. Måste bara köpa lite bra produkter till hyn. Ögonskuggorna jag har får duga. Men vill inte ha make up stores foundation osv.

Svar på tråden Imorgon ger jag mig iväg att leta smink..