Vad fick du betala för din brudbukett?
Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.
Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.
Tror faktiskt att det används hållare till droppformade buketter oxå...
Jag ska ha en väldigt vintrig, lite "vild" bukett med mycket nyårskänsla....kommer att vara lite silvriga kulor i den och lite annat roligt.... Stommen till den finns i mitt galleri, men vi kommer att modifiera den lite, kommer bl a att bli mindre kulor i den för dom tar över lite för mycket....
Kollade runt lite på nätet för från början var jag så fruktansvärt insnöad på vita kallor....
Var & fick prisuppgift hos blomstebutiken där jag bor nu. 1500:-totalt för Min bukett, tärnbukett, och varsin ros till min blivande och bestman. Det tycker jag va bra pris :)
Min brudbukett kostade 350 kr och såg ut såhär:
Åh vilken jättefin bukett! Vad är det för vita blommor som har i?
Min kommer kosta 2000 och då är det en rund bukett på en hållare. Jag tycker det är ett rimligt pris med tanke på hur mycket arbete de lägger ner.
Jag tycker det är värt pengarna att få en riktigt vacker och speciell brudbukett, man ska ju förhoppningsvis bara ha en i livet
Jag vill ha en bukett med bara vita blommor och mest stora vita rosor :D Vill att buketten ska se ut lite som Carries i sex and the city filmen och det skulle gå på ca 1000 kr för rosor är inte så dyrt :D Men tror priserna ligger på mellan 1000-3000 beronde på blommor och vilken form den ska ha :D
Lycka till!
Jag vill ha en stor bukett (typ lika bred som jag själv, jag har stl 38). Den ska vara droppformad och främst bestå av hortensia och rosor. Hittills har jag fått en prisuppgift på 2500 kr men hoppas kunna hitta en butik som erbjuder denna variant för 2000 kr. Behöver hållare och vill dekorera med strasstenar, det drar iväg när man vill att floristen ska pyssla med den...
Hoppsan. Jag hade inte tänkt lägga mer än 500:- på brudbukett. Jag gifter mig i en mindre stad i Skåne i början av juni så det borde finnas gott om prisvärda blommor då, och jag bryr mig inte om att det ska vara en särskild sort. Önskemål 1 är vilka blommor som helst bara de är vita eller cremefärgade. Önskemål 2 är vilka blommor som helst bara de inte är för klara och mättade i färgen. Jag är ganska nätt och vill inte ha en så stor bukett, mer åt tärnbukettshållet.
Jag gjorde en brudbukett till ett bröllop i somras. Hon hade inte så mycket krav förutom att den skulle vara vit och innehålla murgröna. Köpte lite nålar och sidenband, samt blommorna och murgrönan på ikea. Men kalaset slutade ändå på nästan 450 kr. Så ibland förstår jag att det kostar med buketten. Då tog ju jag inte heller nå pengar för arbetet.
Jag bryr mig inte så mycket om blommorna, jag tänkte bara ha en bukett rosor & mina tärnor en ros var. Kan också tänka mig att ha lite vita liljor i buketten...