• Tinzi

Vad fick du betala för din brudbukett?

Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.

• Svar på tråden Vad fick du betala för din brudbukett?
  • Lindahl
    Emblas Mamma skrev 2010-12-28 09:06:03 följande:
    Ja bara dom håller bra så! Jag vet ingenting om hållare, trodde man kunde ha det till alla buketter?
    Jag vill absolut inte ha en strikt, rund och hårt bunden bukett, tycker inte alls det är fint!
    Vill all det ska vara droppfprmat eller bara massa hängande blommor. Vilt och vackert! :)

Tror faktiskt att det används hållare till droppformade buketter oxå...
    Jag ska ha en väldigt vintrig, lite "vild" bukett med mycket nyårskänsla....kommer att vara lite silvriga kulor i den och lite annat roligt.... Stommen till den finns i mitt galleri, men vi kommer att modifiera den lite, kommer bl a att bli mindre kulor i den för dom tar över lite för mycket....
    Kollade runt lite på nätet för från början var jag så fruktansvärt insnöad på vita kallor....

• MillaW
    Tinzi skrev 2010-12-18 22:41:03 följande:
    Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.
    Det beror nog mycket var man bor. Jag ringde 3 florister härromdagen, varav 2 st tog 400-500 för brudbuketten (enkel rund med rosa rosor), hos en av dessa var corsagen gratis, den andra tog 50 kr. Tärnbuketten skulle kosta 150-200 kr.
  • Tinzi

Var & fick prisuppgift hos blomstebutiken där jag bor nu. 1500:-totalt  för Min bukett, tärnbukett, och varsin ros till min blivande och bestman. Det tycker jag va bra pris :)

• Lili

Min brudbukett kostade 350 kr och såg ut såhär:

• Geranium

Åh vilken jättefin bukett! Vad är det för vita blommor som har i?

• mrsJR

Min kommer kosta 2000 och då är det en rund bukett på en hållare. Jag tycker det är ett rimligt pris med tanke på hur mycket arbete de lägger ner. 

Jag tycker det är värt pengarna att få en riktigt vacker och speciell brudbukett, man ska ju förhoppningsvis bara ha en i livet  

• helena86

Jag vill ha en bukett med bara vita blommor och mest stora vita rosor :D Vill att buketten ska se ut lite som Carries i sex and the city filmen och det skulle gå på ca 1000 kr för rosor är inte så dyrt :D Men tror priserna ligger på mellan 1000-3000 beronde på blommor och vilken form den ska ha :D

Lycka till!

• MrsT2011

Jag vill ha en stor bukett (typ lika bred som jag själv, jag har stl 38). Den ska vara droppformad och främst bestå av hortensia och rosor. Hittills har jag fått en prisuppgift på 2500 kr men hoppas kunna hitta en butik som erbjuder denna variant för 2000 kr. Behöver hållare och vill dekorera med strasstenar, det drar iväg när man vill att floristen ska pyssla med den...

• Lili
    Geranium skrev 2011-01-16 15:59:23 följande:
    Åh vilken jättefin bukett! Vad är det för vita blommor som har i?
    Tack Glad

Det är två slags olika vita blommor i buketten, de helvita är Prärieklocka och de med små mörkrosa streck i är Fresia.
  • Zelmah
    Emblas Mamma skrev 2010-12-25 11:37:54 följande:
    Om man nu betalar ca. 1500 för sin bukett, hur mycket av dom pengarna är för blommor och hur mycket för arbete?
    Eller 3000?
    bara lite nyfiken på vad det kostar att sätta ihop buketten och inte vad blommorna kostar.. :)
    Passionsblomman som är florist hade skrivit i detta ämne i en annan tråd nyligen och då framkom att de eg inte tar alls mkt betalt för själva arbetet ibland t o m nästan inget alls pga att de nästan skäms över hur dyrt det kan bli med en brudbukett. Alla blommor specialbeställs långt i förväg vilket är dyrare än vanligt, det är det som trissar upp priserna. Det är inköpspriset som styr.
  • Sebastiána

Hoppsan. Jag hade inte tänkt lägga mer än 500:- på brudbukett. Jag gifter mig i en mindre stad i Skåne i början av juni så det borde finnas gott om prisvärda blommor då, och jag bryr mig inte om att det ska vara en särskild sort. Önskemål 1 är vilka blommor som helst bara de är vita eller cremefärgade. Önskemål 2 är vilka blommor som helst bara de inte är för klara och mättade i färgen. Jag är ganska nätt och vill inte ha en så stor bukett, mer åt tärnbukettshållet.

• Sebastiána
    Lili skrev 2011-01-16 15:04:26 följande:

Vansinnigt fin. En sån hade jag kunnat tänka mig också (fast lite mindre)
  • fru2011kanske
    Lili skrev 2011-01-16 15:04:26 följande:

Ja, den är verkligen fin! Jag vill också ha liknande. Jag vill ha en bukett, inte ett konstverk
    Ska kolla närmre vad det finns för fina vita och blåa blommor.
  • Lillskoj

Nu ser man inte riktigt hela buketten, den fortsätter ner ca en decimeter med några kallor och murgröna.... men den kostade ca 2 000 kr. Jag var supernöjd med buketten, den gjorde verkligen pricken över i:et. I mitt galleri finns även bild på tärnbuketterna. Jag tror att vi betalde lite drygt 5 000 kr för brudbukett, 3 tärnbuketter, 4 corsage (varav en större till brudgummen) och bordsdekoration...

• förlovadflicka
    Lillskoj skrev 2011-01-17 14:25:19 följande:

Nu ser man inte riktigt hela buketten, den fortsätter ner ca en decimeter med några kallor och murgröna.... men den kostade ca 2 000 kr. Jag var supernöjd med buketten, den gjorde verkligen pricken över i:et. I mitt galleri finns även bild på tärnbuketterna. Jag tror att vi betalde lite drygt 5 000 kr för brudbukett, 3 tärnbuketter, 4 corsage (varav en större till brudgummen) och bordsdekoration...

Åh vad fin! Älskar ljusgrönt verkligen :D
  • FelizLane

Jag gjorde en brudbukett till ett bröllop i somras. Hon hade inte så mycket krav förutom att den skulle vara vit och innehålla murgröna. Köpte lite nålar och sidenband, samt blommorna och murgrönan på ikea. Men kalaset slutade ändå på nästan 450 kr. Så ibland förstår jag att det kostar med buketten. Då tog ju jag inte heller nå pengar för arbetet.

• tinato

Jag bryr mig inte så mycket om blommorna, jag tänkte bara ha en bukett rosor & mina tärnor en ros var. Kan också tänka mig att ha lite vita liljor i buketten...

• MrsT2011
    tinato skrev 2011-01-18 10:02:33 följande:
    Jag bryr mig inte så mycket om blommorna, jag tänkte bara ha en bukett rosor & mina tärnor en ros var. Kan också tänka mig att ha lite vita liljor i buketten...

Min kompis hade rosor på sitt bröllop och hon köpte buketten i en blomsteraffär utanför centrala stan. Tänk geografiskt läge om ni vill ha bra pris! Minns inte exakta siffror men vet att hon fick betala mindre än 500 kr för 7-10 rosor bundet med sidenband och lite grönt.
Svar på tråden Vad fick du betala för din brudbukett?