Vad fick du betala för din brudbukett?
Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.
Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.
Har turen att bästa kompisens styvmamma är utbildad florist och hon kommer att göra min bukett nu till nyår...
Kommer att landa på max 500 spänn....
Hämtade min bukett nu och den kostade med en barn bukett och en ros för att ha i kavajen, 350.-
6-7 stora rosor + samma på barn buketten.
Nej jag gjorde inte den själv. Men hade tänkt att göra det från början! Tyckte att det va så sjukt dyrt att beställa så jag tänkte att jag går till en blommaffär dagen innan och köper blommor och binder själv. Gick runt lite och så hittade jag på ett ställe med lite billiga blommor som jag gillade. Valde rosorna först sen frågade jag floristen vad hon tyckte går ihop me det. Vi gick runt tillsammans och tittade och valde. Sen frågade hon om hon skulle binda den åt mig, då frågade jag om hon ska ta betalt för det då men hon sa nej. =) Eftersom jag även köpte blomma till killen så förstod hon ju att d va bröllop. Så jag fick bara betala för blommorna. Rosorna va 10 pack som var nedsatt till 100 kr. Resten kostar ju inte mkt. Köpte även tärnblommorna där.
Tycker att det är så dyrt me brudbukett. Det som störde mig att när man frågar va d kostar så utan att ens fråga vad man har tänkt sig så sa d 1000 kr minst. Sista stället jag frågade va ja så irriterad så jag frågade hur hon kan säga 1000 när hon inte ens vet va ja har tänkt mig. Jag kanske vill ha jättebilliga blommor mm. Men då sa hon bara att d e så mkt de kostar.
Hade buketten bara under vigseln och fotograferingen innan så e glad att jag inte la en massa pengar på det. Under fotograferingen tyckte jag dock att den var mest i vägen så slutade me att ja lät någon hålla den och direkt efter vigseln så kastade ja buketten.
Just det. La på de där pärlbandet själv efteråt.
Kommer inte att ha någon "hållare" till min bukett utan den kommer att vara lösbunden. S som ska göra buketten till mig tycker det är mycket snyggare med en lösbunden bukett, speciellt med dom tankarna som vi har med hur den ska se ut. Och ja, det ska tydligen räcka med att ha den stående i kylskåp över natten så ska blommorna hålla sig hur bra som helst...