• Tinzi

Vad fick du betala för din brudbukett?

Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.

• Svar på tråden Vad fick du betala för din brudbukett?
  • Emblas Mamma
    SnartFruSir skrev 2010-12-25 13:25:00 följande:
    Klart att priset varierar beroende på hur lång tid det tar för floristen att sätta ihop buketten och vad man väljer för blommor. Men jag skulle tippa 50% arbete och 50% blommor, på ett ungefär. Har en kompis som är landskapsarkitekt och hon sa att det är ju ett hantverksyrke och där brukar man väl uppskatta att timarvodet är mellan 500 - 1000 kr beroende på geografiskt läge och "status". Florister på handelsträdgårdar tar t.ex. inte lika mycket betalt för vare sig blommor eller arbete som florister i blombutik gör. Men vill du vara helt säker så får du nog fråga en florist som är verksam på din ort :)
    Frågan är om jag skulle tjäna på att en god vä ntill mig sätter ihop buketten - hon har utbildat sig till att kunna göra det.
    Men man måste äl ändå köpa en slags behållare eller något som får blommorna att vara vackra länge?
    Vad kan en sån kosta? Och tjänar man på det om hon gör det gratis? :)
  • SnartFruSir
    Emblas Mamma skrev 2010-12-25 13:27:51 följande:
    Frågan är om jag skulle tjäna på att en god vä ntill mig sätter ihop buketten - hon har utbildat sig till att kunna göra det.
    Men man måste äl ändå köpa en slags behållare eller något som får blommorna att vara vackra länge?
    Vad kan en sån kosta? Och tjänar man på det om hon gör det gratis? :)
    Det gör du säkert. Men om hon är utbildad så måste det nästa vara bättre att du frågar henne vad hon behöver. Hon kanske kan binda buketten samma dag och mig veterligen så räcker det med att man ställer blommorna kallt... Men det beror kanske på vad du ska ha för blommor och typ av bukett, så då är vi tillbaka på ruta ett.
  • förlovadflicka
    Snigel Bee skrev 2010-12-25 09:25:05 följande:
    140 kr :P Bild finns i galleri
    Oj, vad fin! Band du den själv? :)
  • Lindahl

Har turen att bästa kompisens styvmamma är utbildad florist och hon kommer att göra min bukett nu till nyår...
    Kommer att landa på max 500 spänn....

• lolloo

Hämtade min bukett nu och den kostade med en barn bukett och en ros för att ha i kavajen, 350.-
    6-7 stora rosor + samma på barn buketten.

• fru2011kanske
    Snigel Bee skrev 2010-12-25 09:25:05 följande:
    140 kr :P Bild finns i galleri
    Hur fick du tag i så fina blomor till så bra pris ! Jättefin bukett!
  • Snigel Bee

Nej jag gjorde inte den själv. Men hade tänkt att göra det från början! Tyckte att det va så sjukt dyrt att beställa så jag tänkte att jag går till en blommaffär dagen innan och köper blommor och binder själv. Gick runt lite och så hittade jag på ett ställe med lite billiga  blommor som jag gillade. Valde rosorna först sen frågade jag floristen vad hon tyckte går ihop me det. Vi gick runt tillsammans och tittade och valde. Sen frågade hon om hon skulle binda den åt mig, då frågade jag om hon ska ta betalt för det då men hon sa nej. =) Eftersom jag även köpte blomma till killen så förstod hon ju att d va bröllop.  Så jag fick bara betala för blommorna. Rosorna va 10 pack som var nedsatt till 100 kr. Resten kostar ju inte mkt. Köpte även tärnblommorna där.

Tycker att det är så dyrt me brudbukett. Det som störde mig att när man frågar va d kostar så utan att ens fråga vad man har tänkt sig så sa d 1000 kr minst. Sista stället jag frågade va ja så irriterad så jag frågade hur hon kan säga 1000 när hon inte ens vet va ja har tänkt mig. Jag kanske vill ha jättebilliga blommor mm. Men då sa hon bara att d e så mkt de kostar.

Hade buketten bara under vigseln och fotograferingen innan så e glad att jag inte la en massa pengar på det. Under fotograferingen tyckte jag dock att den var mest i vägen så slutade me att ja lät någon hålla den och direkt efter vigseln så kastade ja buketten.

• Snigel Bee

Just det. La på de där pärlbandet själv efteråt.

• Lindahl

Kommer inte att ha någon "hållare" till min bukett utan den kommer att vara lösbunden. S som ska göra buketten till mig tycker det är mycket snyggare med en lösbunden bukett, speciellt med dom tankarna som vi har med hur den ska se ut. Och ja, det ska tydligen räcka med att ha den stående i kylskåp över natten så ska blommorna hålla sig hur bra som helst...

• Emblas Mamma
    Lindahl skrev 2010-12-28 08:25:39 följande:
    Kommer inte att ha någon "hållare" till min bukett utan den kommer att vara lösbunden. S som ska göra buketten till mig tycker det är mycket snyggare med en lösbunden bukett, speciellt med dom tankarna som vi har med hur den ska se ut. Och ja, det ska tydligen räcka med att ha den stående i kylskåp över natten så ska blommorna hålla sig hur bra som helst...
    Ja bara dom håller bra så! Jag vet ingenting om hållare, trodde man kunde ha det till alla buketter?
    Jag vill absolut inte ha en strikt, rund och hårt bunden bukett, tycker inte alls det är fint!
    Vill all det ska vara droppfprmat eller bara massa hängande blommor. Vilt och vackert! :)
Svar på tråden Vad fick du betala för din brudbukett?