• mattiasFästmö

    bäbis-sug

    Jag vill mest checka med er här om det är jag som är galen eller om det finns fler som mig. För skulle du fråga de flesta i min omgivning så skulle de säga att jag är galen, eller åtmistonde hormonstinn

    Nu till mitt 'problem'. Jag är så galet bäbissugen. Så galet galet galet. Jag ser bäbismagar överallt, jag läser bloggar om gravida och känner hur det suger till i magen nästan. Jag kan gå i affärer och ta i bäbiskläder och ja. Jag längtar på fruktansvärt efter en bäbis. Att få vara gravid, när man plussar, hela graviditeten, förlossningen, allt! Det hela blir ju inte bättre av att flertalet av mina vänner är gravida/försöker bli gravida eller har bäbis.

    Och varför jag inte bara slänger ur pstaven och kaninar tills jag plussar? Jo, förnuftet. Vi pluggar båda två just nu, även om jag jobbar på sidan om. Min man vill bli klar med sin utbildning och börja jobba innan vi börjar försöka, för att han vill inte känna någon stress över framtiden när vi väl plussar utan bara glädje. Och det är förnuftigt, och jättebra. Och det tycker ju jag med. Dessutom har han ett år kvar av sin utbildning bara, knappt det, så det är ju inte lång tid, egentligen. Men känslo-jag kan nästan börja gråta när jag inser att det kommer åtminstonde dröja ett helt år innan vi ens kommer kunna börja försöka. Och sen så kanske det tar ett tag innan pstaven går ur systemet, och så blir man ju inte gravid direkt. Och detta faktum kan göra mig nästan deprimerad.

    Usch vad jag låter galen nu, haha. Men det är jobbigt. Jag vill ju så fasligt mycket. Och längtar så mycket.
    och nu till min fråga, finns det fler som jag? Som vill men inte kan, inte just nu iallafall? som är galna?  

  • Svar på tråden bäbis-sug
  • Fjosok

    Har längtat efter barn länge innerst inne men jag är i den sitsen att jag inte kan bli pappa. Känns välda tråkigt men vad gör man? Hoppas ni löser era problem på det här området, är övertygad om solskenshistorier inom något år

  • mattiasFästmö
    serenity skrev 2010-12-19 09:57:03 följande:
    pratade en massa med min sambo igår, va så otroligt skönt att få ur sig alla känslor..
    vårt "problem" är att han inte känner sig redo/känner inget bebissug.. och jag har redan ett enormt sug efter barn! jag har en son från ett tidigare förhållande som nu blivit 3 år. Min m2b och min son verkligen älskar varandra! vi har båda jobb och bor i en ganska stor lägenhet, men absolut plats för en liten till.. vi gifter oss inte förrän 2/6 2012, så innan bröllopet skulle det ju inte vara någe bekymmer att få barn liksom..

    kan ibland känna en enorm frustration och nästan ångest över att jag inte kan göra något åt situationen.. kan ju bara prata med min sambo om mina känslor och hoppas att han bebissug kommer med tiden.. känns just nu bara så himla jobbigt.. =(

    skönt att kunna läsa om er andra, det hjälper verkligen för ibland känner man sig ensamast i världen..
    jag tycker det är svårt också att inte vara för på, om du förstår hur jag menar? Jag vill ju inte kväva honom och gå på alldeles för mycket, för jag känner ju att jag skulle kunna prata i evigheter om detta. Hur gjorde du för att balansera upp det? Eller släppte du bara på allt och sa precis allt du tänker och tycker?
  • serenity
    mattiasFästmö skrev 2010-12-19 19:26:47 följande:
    jag tycker det är svårt också att inte vara för på, om du förstår hur jag menar? Jag vill ju inte kväva honom och gå på alldeles för mycket, för jag känner ju att jag skulle kunna prata i evigheter om detta. Hur gjorde du för att balansera upp det? Eller släppte du bara på allt och sa precis allt du tänker och tycker?
    försöker också hålla tillbaka för att inte vara för på.. men det är svårt liksom. ibland känns det som om det går lite i perioder också, vissa veckor är mycket lättare än andra, då kanske vi inte pratar barn alls.. skulle också kunna prata i evigheter om barn, dom är ju så underbara!

    denna gången släppte allt, jag kände att jag bara var tvungen att få ur mig allt jag känner.. annars skulle jag bli knäpp.. va så himla skönt att bara få babbla ur sig allt och gråta lite sen.. väldigt befriande och skönt att han lyssnade och även jag lyssnade på honom..

    nu är det väl bara vänta och se vad som händer.. men skönt som sagt att nu kunna känna sig mer avslappnad för man inte går och bär på alla dessa känslor för sig själv längre..
  • hoodilady

    Jag har också sug!! Men jag tar ut allt på mina katter ;)
    Kan knappt sova utan dem, den ena är precis som en bebis, fast mer självständig Skrattande
    Efter bröllopet (juni) ska vi försöka... men jag vet inte hur jag ska göra med det där med p-ring, ni är flera som har plockat ut era stavar och dyl. Men får ni inte oregelbunden mens då? Min har alltid varit oregelbunden, tom när jag har p-ring i, jag vågar inte ta ut min innan, tänk om jag får mens på bröllopsdagen!!
    Hur skulle ni gjort? Jag vill ju helst bli gravid snart efter bröllopet, men jag är precis likadan som ovan, funderar på om jag inte kan få barn, man vet ju aldrig, men hoppas, hoppas, hoppas...

  • Mörk Ängel
    Fjosok skrev 2010-12-19 10:08:41 följande:
    Har längtat efter barn länge innerst inne men jag är i den sitsen att jag inte kan bli pappa. Känns välda tråkigt men vad gör man? Hoppas ni löser era problem på det här området, är övertygad om solskenshistorier inom något år
    Men du, pappa kan du visst bli! Inte biologisk kanske men det är ju inte det som gör att
    man blir pappa, egentligen. Jag hoppas att du får uppleva det en dag!
  • Mörk Ängel
    mattiasFästmö skrev 2010-12-19 19:26:47 följande:
    jag tycker det är svårt också att inte vara för på, om du förstår hur jag menar? Jag vill ju inte kväva honom och gå på alldeles för mycket, för jag känner ju att jag skulle kunna prata i evigheter om detta. Hur gjorde du för att balansera upp det? Eller släppte du bara på allt och sa precis allt du tänker och tycker?
    Jag kan berätta hur jag gjorde, för min sambo var inte heller med på noterna. Jag pratade om barn hela tiden, för det var det ända som rörde sig i min hjärna och folk blev gravida runt omkring. Men sen slutade jag en dag eftersom det blir rätt tjatigt för honom och inte direkt hjälper oss. I samma veva så började han kunna säga saker om att det skulle vara mysigt att ha barn och att han längtar. Nu har vi kommit så långt så att han tycker att skulle jag bli gravid nu så skulle han bli glad och han har till och med sagt att vi kan köra igång nu.

    På något vis hade jag väl planerat ett frö i hans huvud som fick gro lite.
  • sofi 88
    hoodilady skrev 2010-12-20 14:44:06 följande:
    Jag har också sug!! Men jag tar ut allt på mina katter ;)
    Kan knappt sova utan dem, den ena är precis som en bebis, fast mer självständig Skrattande
    Efter bröllopet (juni) ska vi försöka... men jag vet inte hur jag ska göra med det där med p-ring, ni är flera som har plockat ut era stavar och dyl. Men får ni inte oregelbunden mens då? Min har alltid varit oregelbunden, tom när jag har p-ring i, jag vågar inte ta ut min innan, tänk om jag får mens på bröllopsdagen!!
    Hur skulle ni gjort? Jag vill ju helst bli gravid snart efter bröllopet, men jag är precis likadan som ovan, funderar på om jag inte kan få barn, man vet ju aldrig, men hoppas, hoppas, hoppas...
    Det finns andra tabletter man kan ta för att skjuta upp mensen har jag läst ifall den skulle komma kring bröllopet, kan ju vara värt att diskutera det med din gyn/barnmorska?
  • hoodilady
    sofi 88 skrev 2010-12-20 19:55:09 följande:
    Det finns andra tabletter man kan ta för att skjuta upp mensen har jag läst ifall den skulle komma kring bröllopet, kan ju vara värt att diskutera det med din gyn/barnmorska?
    Tack! Ska kolla upp det!
  • Elvismor

    Min ventil när jag längtade och sambon mest var ett frågetecken var att skriva på forum på nätet, precis som ni gör! Jag skrev dock på Familjeliv där det fanns många trådar om barnlängtan. Det gjorde att jag inte kände mig lika ensam. Sen blev sambon intresserad av vad jag gjorde på Internet och ville läsa vad jag skrev, vilket gjorde att mina tankar och känslor kom fram, men genom att han var intresserad av att veta, inte söndertjatad. 

  • AnnC81

    Jag är också bebissugen!!!
    JA, det FINNS gravidmagar och barnvagnar överallt och ALLA kompisar är gravida och/eller har småbarn Flört
    Känns som en evighet till maj (efter bröllopet) då vi ska börja försöka. Men väl då händer visserligen allt på en gång, bröllop, bröllopsresa och bebisförsök... så det är en del att längta till!! Solig


    21 maj 2011
  • Fjosok
    Mörk Ängel skrev 2010-12-20 19:43:16 följande:
    Men du, pappa kan du visst bli! Inte biologisk kanske men det är ju inte det som gör att
    man blir pappa, egentligen. Jag hoppas att du får uppleva det en dag!
    Nä, det är kört där med. Men jag förstår din tanke :)
  • Jessan83

    Vill mer än någonsin. Man hade ju ändå sett fram mot ett Julibarn men allt blir inte som man tänkt sig :( nu gäller det bara att blicka framåt. God Jul på er!

  • TheD

    Om vi får åka på bröllopsresa när vi helst önskar det så är tanken att vi lämnar varuleverans under bröllopsresan så att vi får en bebis under sommaren. Jag vill gärna ha barn i juni-juli eller augustimånad.... Min karl har trott att han inte kan bli pappa men eftersom jag blev gravid för tre år sedan så vet i att det fungerar :D Då iaf. Hoppas på det bästa!!!!!

    God Jul!

  • Mrir

    Jag känner precis likadant! Jag tänker på barn dygnet runt, läser på forum. Kompisar får barn, väntar barn. Syskon får barn. Jag blir knäpp snart!  Jag blir nästan skengravid vissa dagar (dåligt ordval men jag inbillar mig att jag är lite rund om magen och att det kanske finns någon därinne. Låtsas lite) Det hugger i mig när jag ser andra par med barn och tårarna nästan kommer. 

    Vi ska gifta oss om 5 månader, han har fast jobb och jag har en allmän visstidsanställning som över går till en fast tjänst i augusti. Allt är liksom ordnat och klart men vi vill ju BÅDA vara redo! Vi pratar en hel del om barn och vi vill ha 3 eller 4 barn. Hann fyller 24 i år och jag 25 så än är det ingen tidspress men han vill vänta ett par år till och tänk om det dessutom tar ett tag innan vi lyckas om vi ens kan. 
    Ja, så är det för oss..

    Känns skönt att det är fler som har barnlängtan! 

Svar på tråden bäbis-sug