Vigsel i Thailand!
Är det fler än vi som planerar en vigsel i Thailand i vinter?
Skulle vara kul att utbyta tips och idéer.
Hur har ni tänkt er? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Är det fler än vi som planerar en vigsel i Thailand i vinter?
Skulle vara kul att utbyta tips och idéer.
Hur har ni tänkt er? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Vi ska också gifta oss på Koh Lanta januari 2012. Har precis bokat resan så nu börjar planeringen.
ahj, var på koh lanta ska ni ha erat bröllop?
Vi ska bo på Chada Beach Resort. men jag vet inte vart själva bröllopet ska vara. Håller på att kolla upp lite olika ställen. Jag har precis kontaktat både Lanta Divers och Travel Insight. LD hörde av sig direkt men har inte fått svar än från TI. Jag antar att dom samabetar med olika resorter där bröllopen kan hållas. Vad jag har förstått så hålls en del bröllop på en resort bredvid vårat hotell (Twin Lotus) men att denna stranden är lite mer folk o rörelse och att de som har haft sina bröllop på Moonlight Bay är nöjda med att cermonin blir lite mer privat. Vet ej hur det är på Relax Bay? Vet ni vilka fler resorter som TI o DL håller bröllopen på?
Kolla gärna http://www.mj-event.net/brollop.html
De fixar med bröllop på Koh Lanta, vi har varit i kontakt med Mia, hon verkar superbra. Vi har precis bokat vårt datum i februari 2012. De mailar tillbaka snabbt. Jag mailade faktiskt LD för 1 månad sen, fortf inte fått något svar
Nu har jag fått svar från alla arrangörerna (MJ, TI & LD). Nu ska jag bara välja någon av dom. Jag ska också bestämma mig för plats. Jag velar mellan Relax Bay och Lanta Causarina. Relax Bay verkar mysigt men ligger en bra bit från vårat hotell som ligger på Klong Dao beach. Men det kanske inte gör något.
Jag har inte fått några konkreta prisförslag då jag precis kommit i kontakt med dom. Men MJ skrev att de flesta av deras kunder hamnar runt 80 000 Baht. TI's snitt pris förra året var runt 70000 Baht.
Lanta Diver:
Fast grundavgift 13.000THB
Civil vigselförättare 7.000THB
Musik (framförd av duo enl ovan) 8.000THB
Fotograf, 100-150 bilder+1 bildspel 10.000THB
Blommor, Bukett och dekoration. C:a 4.000THB
Smink och hår 3.000THB
Legal hantering för att få giftermålet giltligt 12.000THB
Middag. 800-1.200 per person exkl dricka.
Brudskål. Champagne 4.500THB, Sparkling wine 1090 THB.
ahj: har LD gett er samma priser? Ska ni ha middag på Relax resort efter cermonin?
ahj; ska ni använda er av musikanterna Kjell_åke o Carina som LD föreslår?
Hej Tjejer!
Vi har nyligen kommit hem från en kombinerad semester och bröllopsresa i Thailand. Vi anlitade Lanta Diver och vigseln och middagen hölls på Relax Bay. Vi bodde på samma hotell som "Dahlian" ska bo på - Chada Beach. Ett jättefint och bra hotell, kan verkligen rekommendera!
Hör av er om ni har några frågor så ska jag försöka hjälpa
Åh så roligt att hotellet är fint! Är ni nöjda med Lanta Diver? Är ni nöjda med Relax Bay? Vad jag har förstått så blir vigseln lite mer privat där än om man har det på t ex klong dao beach där hotellet ligger? Var maten bra på Relax? Prutade ni på priserna som Lanta Diver gav er?
Många frågor blir det
Spännande att läsa era inlägg. Vi planerar att gifta oss i Thailand februari 2013. När jag har kollat runt, verkar det som om Travel Insight är de enda som utför giltig vigsel och då på Koh Lanta. De hörde av sig snabbt och vi har mejlat fram och tillbaka. Vigsel 15000, vigselförrättare 3000, utsmyckning mm 40-55000(vet inte än riktigt vad det innebär). Vill gärna ha just det. Dela gärna med er av era erfarenheter.
Vi ska gifta oss med hjälp av lantadivers på Koh Lanta i december. Kommer att ta hjälp av dom med den legala biten så vi bara behöver gifta oss en gång = )
Min mamma och hennes man gifte sig 2010 i Thailand, Koh Lanta på ett ställe som heter moonlight bay. Vet inte vad dom som arrangera det hette men det var en svensk tjej som hon hade kontakt med och var även "närvarande" vid bröllopet för att se till att gick till som det skulle..
Det var så otroligt vackert och sån otroligt duktig fotograf (genom "arrangören"). Allting var perfekt, super vacker vigsel, två egna kockar som stod och laga kött, fisk, kyckling osv osv, eget bord helt själv på stranden, klockren mat osv osv.. En utav mina finaste dagar i livet och önskar att när det är dags för mig att min blir lika fin ;-P