• london­lisa
    Äldre 21 Nov 17:35
    14184 visningar
    31 svar
    31
    14184

    Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?

    Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 17:39
    tex förstora brösten
  • Svar på tråden Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?
  • Emblas Mamma
    Äldre 22 Nov 06:24
    #21
    Miu skrev 2010-11-21 22:37:42 följande:
    Ja, löjligt om man gör det för bröllopets skull. Man ska ju trots allt leva resten av livet med förändringen. Jag har också opererat mig. Men det var för att brösten försvann helt efter att jag hade fått våra barn.
    Jag tror faktiskt att det bästa är  att operera dom just efter man fått sina barn! :)

    jag hade inte velat lägga så mycke pengar och sen riskera att dom ändras under gravitidet och amning. Då hade man kanske ändå fått göra om det sen..


    Jag har med funderat på att göra det efter alla mina barn, men jag vet inte. Är väldigt nöjd med mig själv och min kropp så än så länge hade det varit onödigt..

  • Moster Stina
    Äldre 22 Nov 07:29
    #22

    Jag har en ung släkting, som alltid varit världens sötaste.
    Hon kom på att filmstjärna var det hon mest av allt ville bli.

    Och helt plötsligt förändrades hennes läppar.
    Och STACKARS tjej måste jag säga, om hon tror att det är snyggt med dem hon har nu.
    Altså, hon var ju redan söt som socker. Nu ser hon ut som att hon två fläskläppar. Som står ut i 90 graders vinkel från ansiktet!!!
    INGEN kan låta bli att stirra, och vi släktingar vet inte var vi ska ta vägen när vi pratar med henne, för vi tycker det är SÅ pinsamt fult.
    Och alla barnen i familjen då...till dem har vi typ fått säga att hon använder extra mycket läppstift nuförtiden.

    Ibland händer det att man tycker att svullnaden äntligen gått ner något, men strax efter ser de ut sådär igen, så jag antar hon "fyller på" något igen.

    Filmstjärna blev hon aldrig, men innan läppincidenten fick hon i alla fall en hel del statistroller, och små skådespelarroller.
    Har inte hört ett ord om det efter att läpparna dök upp!

    Och angående andra skönhetsoperationer, så ville jag själv såklart göra massor när jag var mellan 14 och 18 år. För då var man ju oustanding fulast i världen. (!)
    Men det gick helt över, sen när jag började på högskola och såg att äldre elever än mig  gick omkring och strålade av självförtroende, FAST de hade hängbröst, eller andra skavanker. Där satt verkligen skönheten i att våga tycka om sig själv!

    Sen bestämde jag mig för att våga vägra sådana operationer. För egen del. Ni får väl gärna göra dem ni som mår dåligt, MEN något jag som MOSTER anser är viktigt för min och alla syskonbarnens del, är att föregå med gott exempel. Då menar jag att man kan visa att man duger och mår bra fast man inte är perfekt.

    Men det är väl rätt svårt sånt här med vad man egentligen skall tycka om skönhetsingrepp.... Varför tycker jag t ex det är helt ok att fixa tänderna, håret, linser osv men inte ingrepp? Det är väl ganska dubbelmoraliskt av mig eller hur!

    Men jag blir SÅ trött på botox. Tänk att man blir så influerad av TV att man tror att 50åringar inte har varken mimik eller tillstymmelse till rynkor, och att det är det normala!

    Jag blev så glad häromdagen när jag såg Tilde de Paula visa ansiktsuttryck igen, som hon gjorde förr i tiden!
    Men det lär hon väl upptäcka själv endera dagen, och ta sig några nya sprutor! Suck!

  • TheJoh­anna
    Äldre 22 Nov 07:41
    #23

    Du skrev "innan bröllopet"... Planerar du bröllop? Blir det så fort du fyller arton i så fall eller hur snart är det? Hur gammal är killen? Vad tycker han om operationen?


    Mycket frågor kanske men du undrade vad vi tycker och det spelar en viss roll kan jag tycka.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 22 Nov 09:12
    #25

    Själv skulle jag aldrig, aldrig (!) göra någon skönhetsoperation. Läste på aftonbladets löpsedel om någon som hamnat i koma efter en bröstoperation hon fått i bröllopspresent. Bröllopspresent?! Framgår ju inte om hon fick den av brudgummen eller inte men hade jag fått det av min fästman så hade jag örfilat honom och aldrig pratat med honom igen! 


     


    Naturligtvis finns det tillfällen när en operation är befogad, tex om man är missbildad. Och att plocka bort ett födelsemärke man inte gillar kan väl vara ok :)

  • Miu
    Äldre 22 Nov 09:29
    #26
    Emblas Mamma skrev 2010-11-22 06:24:15 följande:
    Jag tror faktiskt att det bästa är  att operera dom just efter man fått sina barn! :) jag hade inte velat lägga så mycke pengar och sen riskera att dom ändras under gravitidet och amning. Då hade man kanske ändå fått göra om det sen.. Jag har med funderat på att göra det efter alla mina barn, men jag vet inte. Är väldigt nöjd med mig själv och min kropp så än så länge hade det varit onödigt..
    Ja, det är helt klart bäst att göra det när man är klar med alla barn man vill ha. Annars är risken att man får göra om det eftersom dom garanterat förändras. Precis som naturliga bröst gör under graviditet och amning.

    Majoriteten som gör en bröstförstoring är faktiskt mammor :) 

  • Optimi­a
    Äldre 22 Nov 09:39
    #27

    Tycker skönhetsoperationer är ganska onödigt (ta inte åt er om ni gjort en operation, det är inte er jag menar). Jag har lite svårt att förstå varför man skulle ta den risken en operation ändå innebär, bara för sitt utseendes skull och dessutom betala 10 000-tals kronor för det.

    Botox ser ju bara hemskt ut, har en på jobbet som får botox i pannan, och hennes minspel är ju snudd på groteskt -- hon kan överhuvudtaget inte visa några uttryck i pannan/med ögonbrynen.

    Rekonstruktiva operationer, som att t.ex. göra ett nytt bröst om man drabbats av bröstcancer och blivit tvungen att ta bort bröstet, eller "byte av hud" om man fått brännskador eller sånt tycker jag är helt ok.

  • Dejli
    Äldre 22 Nov 10:49
    #28
    förlovadflicka skrev 2010-11-22 09:12:25 följande:
    Själv skulle jag aldrig, aldrig (!) göra någon skönhetsoperation. Läste på aftonbladets löpsedel om någon som hamnat i koma efter en bröstoperation hon fått i bröllopspresent. Bröllopspresent?! Framgår ju inte om hon fick den av brudgummen eller inte men hade jag fått det av min fästman så hade jag örfilat honom och aldrig pratat med honom igen!   
    Hon fick den tydligen av fästmannen därför att det var något hon önskat sig väldigt, väldigt länge. Så jag tror inte det var för att han ville ändra på henne, utan för att hon ville det.
  • Dejli
    Äldre 22 Nov 10:57
    #29

    Förlåt TS, jag känner inte dig och vet inte alls vem du är... men om jag skulle träffa en 17-årig tjej, vilken som helst, som redan förstorat brösten och sedan ska gifta sig som 18-åring och dessutom söker bekräftelse på ett forum för en operation som redan är utförd... då hade jag nog undrat hur den personen mådde innerst inne.


    Jag tycker inte att det är ett sunt beteende, och med tanke på din ålder så måste ju dina föräldrar ha godkänt operationen. De jag känner som gjort den här typen av operationer (särskilt som väldigt unga) har varit personer som sett högst normala ut, men som blivit mobbade eller haft låg självkänsla och som nog mest av allt hade behövt en dos terapi och få ökad självkänsla.


    Det sista de hade behövt hade varit att gifta sig så unga och känna att de inte är värda något på egen hand, istället för att kanske bo själva och känna att de klarar av saker och ting på egen hand. Jag känner sådana också... de skiljde sig sedan inom några år när de skaffat sig ett eget liv och självkänsla med hjälp av vänner och familj, och även terapi. Det hade ingenting med männen att göra egentligen - det var inte deras fel, men tjejerna tyckte inte att de var värda något om hon inte hade en man...


    Nu säger jag inte att detta gäller för dig TS, men det ringer många varningsklockor hos mig...

  • Äldre 22 Nov 22:26
    #38

    Svar på TS fråga, seriös eller ej: Ja.

  • Aleta
    Äldre 23 Nov 21:57
    #39

    Svar: Ja.

  • jiu jitsu
    Äldre 24 Nov 08:33
    #42

    Tycker jag att du ska låtabli!


    kolla in holly i "the hills" kanon snygg innan


    nu endast fulare ! så sorgligt.


    all botox borde förbjudas (nervgift).


     


     


     


     


     


     


     


     


    [url=http://www.digitalmarket.us/]Bjj Manifesto Book[/url]

Svar på tråden Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?