• londonlisa

    Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?

    Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 17:39
    tex förstora brösten
  • Svar på tråden Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?
  • londonlisa

    Ja de fick skriva under och läkarev var tveksam först men han gjorde det i alla fall. hade de inte gått så hade jag bara kommit till baka om ett år

  • Emblas Mamma
    londonlisa skrev 2010-11-21 18:17:51 följande:
    Ja de fick skriva under och läkarev var tveksam först men han gjorde det i alla fall. hade de inte gått så hade jag bara kommit till baka om ett år
    får jag fråga VARFÖR du gjorde det? :)

    Man har ju inte växt färdigt när man är 17 så jag förstår läkaren att han inte ville göra det.


    men hade du jättesmå bröst och mådde jättedåligt eller vad var grejen?

  • Piiiip

    Hm... det beror ju på vad man gör och varför tycker jag.

    Jag kan ju i min vildaste fantasi inte tro att någon opererar brösten för att ha snygga bröst på sin bröllopsdag. Utan snarare att man mår otroligt dåligt över sin byst. T.ex. den är förstor/obefintlig eller så har den börjat vandra söderut efter tre graviditeter. Möjligtvis om man har så olika stora bröst att det är svårt med behåar.

    Någon som tar tag i sina åderbråck skulle jag inte heller höja på ögonbrynen för. Det är ju dessutom den enda skönhetsoperationen som rekommenderas av landstingen eftersom man kan få ont i benen av åderbråck när man blir äldre.

    Personligen är jag osäker på om jag skulle kunna skönhetsoperera mig, förutom åderbråck då om jag skulle få sådana problem. Kanske synen någon gång i framtiden.

    Jag skulle definitivt inte göra det bara för att gifta mig. Vore jag 50 och rynkig kanske, kanske, kanske skulle jag ha lite botox i pannan för att strama upp det värsta just på bröllopsdagen. Utan skulle jag operera mig skulle det vara för mitt inre egna jags skull.

  • Emblas Mamma
    Piiiip skrev 2010-11-21 18:43:08 följande:
    Hm... det beror ju på vad man gör och varför tycker jag.Jag kan ju i min vildaste fantasi inte tro att någon opererar brösten för att ha snygga bröst på sin bröllopsdag. Utan snarare att man mår otroligt dåligt över sin byst. T.ex. den är förstor/obefintlig eller så har den börjat vandra söderut efter tre graviditeter. Möjligtvis om man har så olika stora bröst att det är svårt med behåar. Någon som tar tag i sina åderbråck skulle jag inte heller höja på ögonbrynen för. Det är ju dessutom den enda skönhetsoperationen som rekommenderas av landstingen eftersom man kan få ont i benen av åderbråck när man blir äldre. Personligen är jag osäker på om jag skulle kunna skönhetsoperera mig, förutom åderbråck då om jag skulle få sådana problem. Kanske synen någon gång i framtiden. Jag skulle definitivt inte göra det bara för att gifta mig. Vore jag 50 och rynkig kanske, kanske, kanske skulle jag ha lite botox i pannan för att strama upp det värsta just på bröllopsdagen. Utan skulle jag operera mig skulle det vara för mitt inre egna jags skull.
    Kloka ord !
  • londonlisa

     


    Emblas Mamma skrev 2010-11-21 18:41:19 följande:
    får jag fråga VARFÖR du gjorde det? :) Man har ju inte växt färdigt när man är 17 så jag förstår läkaren att han inte ville göra det. men hade du jättesmå bröst och mådde jättedåligt eller vad var grejen?

    tyckte att jag hade små bröst innan

  • Emblas Mamma
    londonlisa skrev 2010-11-21 19:43:30 följande:
      tyckte att jag hade små bröst innan
    jag tror iofs de flesta i din ålder tycker att dom har fel på brösten eller någon annan stans.

    men men. hoppas du blev nöjd i alla fall :)

  • isbjörn

    Oj..trodde inte det var lagligt att operera före 18 års ålder. Tycker inte att det borde vara det.

  • Bellson

    Ojdå, 17 år.. mina bröst började växa då! Hade väldigt små innan, men vid 17 helt plötsligt så kom dom! 

  • Miu

    Ja, löjligt om man gör det för bröllopets skull. Man ska ju trots allt leva resten av livet med förändringen. Jag har också opererat mig. Men det var för att brösten försvann helt efter att jag hade fått våra barn.

  • Lev idag

    Jag har också tänkt på att förstora brösten lite fram och tillbaka.
    För jag kände mej extremt platt och har hatat min lilla byst ändå sen jag fick något som skulle kunna kallas bröst.
    Men så började på p-piller för några år sen. Och ja, vips så blev de ju större av hormonerna. Men så slutade jag med pillrena för ett tag sen. Och ja, där försvann dem igen. Nu äter jag piller igen och efter ett tag kom dem tillbaka.

    Men iaf nog svamlat om piller. Men jag har funderat på operation.
    Och funderingarna har varit starkare än vad de är idag. Nu känns det som att jag vill vänta och se vad som händer efter att jag fått barn och så.
    Kanske jag gör det då. Vet inte.

    Men skulle jag göra det. Så skulle de vara för mej själv!
    För jag har inte varit nöjd med mej själv pga bysten.
    Jag tycker det är snyggt med lagom stor byst så man iaf fyller ut linnen och t-shirtar. :)
    Men som sagt, jag skulle göra det enbart för mej själv.
    Men det är också därför jag inte gjort det. Det är därför jag har väntat för att se vad som händer under tiden man utvecklas och blir vuxen. :)

Svar på tråden Tycker ni det är löjligt att göra några skönhetsoprationer innan bröllopet?