Brud011 skrev 2010-11-08 19:40:44 följande:
jag har också lite problem med det där bjuda barn eller inte... har ingenting emot barn givetvis men som sagt så vill jag att föräldrarna ska kunna vara med till 100 % på mitt bröllop och inte behöva ta hand om barnen hela tiden och kanske åka hem tidigare för att ungarna är gnälliga/trötta osv. vilket det är rätt stor risk för. men jag är rädd att trampa någon på tårna, t ex mina syskon har ju barn, är rädd vad dom ska tycka om jag skulle skriva inga barn i inbjudan..... det ser inte så bra ut, har själv sett en inbjudan där det framgick att barnen fick stanna hemma typ, det sticker lite i ögonen...
det känns som om det är så många barnfria bröllop idag så jag tror inte man behöver vara rädd att trampa någon på tårna,
många med facit i handen säger ju att föräldrar bara är tacksamma över att få vara på en fest utan barnen någon gång. Inte alls egoistiskt att vilja det nån gång !
Men självklart kan det ibland vara svårt att fixa barnvakt, och kan man absolut inte fixa det så är självklart barnen välkomna att följa med ändå, dock tror jag inte att föräldrarna stannar festen ut i så fall.
ammande barn är också välkomna till oss såklart!
Men annars försöker vi sätta lite gränser! :)