• mmaddee

Jag funderar på att byta klänning till festen

Jag funderar på att byta klänning till festen. mest för att de är kul  att ha 2 olika
    vad tycker ni om de.

• Svar på tråden Jag funderar på att byta klänning till festen
  • Jessica1979

Håller med, den ska sitta på hela kvällen. Den ska man ju inte ha mer sedan. Bäst att njuta!!!!!!!

• Flotten

liiine89 skrev 2010-10-30 16:05:12 följande:
    Jag ska också byta, eftersom man är rädd om sin bröllopsklänning så vill man inte förstlra den på en vild dansfest eller något. Hehe.. Men jag funderar dock på vilken färg det ska vara på den klänningen man byter om till ....

Skall du använda den fler gånger eller?

• mmaddee

ja de kan kanske bli 2 olika bröllopskläningar

• liiine89

Anledningen till att man är försiktig med sin brudklänning är för att den kanske går vidare i familjen, alltså att någon annan har den på sig. Och jag älskar min klänning, MEN den är för klumpig att dansa i, och jag älskar att dansa. Jag är hur nöjd som helst med att byta klänning på festen. Efter vigseln, middagen och valsen då.

Tycker även att det är kul att variera lite och överraska folket :D .. Det finns jätte många som byter så Du är absolut inte den enda. Du gör det som känns bäst för dig, du vet ju själv hur klänningen sitter på dig och om du tror du kan dansa och så i den.

• Emblas Mamma
    liiine89 skrev 2010-10-31 11:58:09 följande:
    Anledningen till att man är försiktig med sin brudklänning är för att den kanske går vidare i familjen, alltså att någon annan har den på sig. Och jag älskar min klänning, MEN den är för klumpig att dansa i, och jag älskar att dansa. Jag är hur nöjd som helst med att byta klänning på festen. Efter vigseln, middagen och valsen då. Tycker även att det är kul att variera lite och överraska folket :D .. Det finns jätte många som byter så Du är absolut inte den enda. Du gör det som känns bäst för dig, du vet ju själv hur klänningen sitter på dig och om du tror du kan dansa och så i den.
    ska jag vara ärlig så är det nog inte så många som vill ha sin mammas eller annans klänning idag!

Självklart gör ni som ni vill men jag känner inte en enda som har haft en annans klänning på sig. Klänningen är jättespeciell och självklart vill man välja en egen som passar en själv bäst.

Men man gör ju som man vill såklart!

• Syrinx
    Emblas Mamma skrev 2010-10-31 12:00:13 följande:
    ska jag vara ärlig så är det nog inte så många som vill ha sin mammas eller annans klänning idag! Självklart gör ni som ni vill men jag känner inte en enda som har haft en annans klänning på sig. Klänningen är jättespeciell och självklart vill man välja en egen som passar en själv bäst. Men man gör ju som man vill såklart!
    Jag ska ha min mammas klänning! För mig känns det fantastiskt och jättespeciellt att få bära hennes klänning - även om den självklart kommer att sys om så att den passar mig. 
  • Emblas Mamma
    Syrinx skrev 2010-10-31 12:04:25 följande:
    Jag ska ha min mammas klänning! För mig känns det fantastiskt och jättespeciellt att få bära hennes klänning - även om den självklart kommer att sys om så att den passar mig. 
    Jag sa inte att det var illa att bära en annan klänning.

Men personligen känner jag INGEN som gjort det och tyckte det var jättejobbigt när svärmor försökte tvinga mig på hennes klänning. Jag vill absolut inte ha någon annans och jag vill självklart välja klänning själv. Det är min klänning och min smak det gäller. Sen sa jag inte att det var dåligt att ärva någon annans.

• Syrinx
    Emblas Mamma skrev 2010-10-31 12:41:07 följande:
    Jag sa inte att det var illa att bära en annan klänning. Men personligen känner jag INGEN som gjort det och tyckte det var jättejobbigt när svärmor försökte tvinga mig på hennes klänning. Jag vill absolut inte ha någon annans och jag vill självklart välja klänning själv. Det är min klänning och min smak det gäller. Sen sa jag inte att det var dåligt att ärva någon annans.
    Jag ville bara visa att det visst finns de som gärna bär en klänning som en kär släkting burit tidigare, och att det inte alls är "självklart vill man välja en egen som passar en själv bäst". Tråkigt att du upplevde att din svärmor ville tvinga på dig hennes klänning, och hoppas att du kan se att det finns de som är glada över att bära en klänning som går i arv
  • liiine89

Syrinx skrev 2010-10-31 14:01:52 följande:
    Jag ville bara visa att det visst finns de som gärna bär en klänning som en kär släkting burit tidigare, och att det inte alls är "självklart vill man välja en egen som passar en själv bäst". Tråkigt att du upplevde att din svärmor ville tvinga på dig hennes klänning, och hoppas att du kan se att det finns de som är glada över att bära en klänning som går i arv

Håller med! Det är jätte fint att ärva en klänning från någon i sin familj.

• liiine89

Emblas Mamma skrev 2010-10-31 12:00:13 följande:
    ska jag vara ärlig så är det nog inte så många som vill ha sin mammas eller annans klänning idag! Självklart gör ni som ni vill men jag känner inte en enda som har haft en annans klänning på sig. Klänningen är jättespeciell och självklart vill man välja en egen som passar en själv bäst. Men man gör ju som man vill såklart!

Eh, jo det finns de.. Du kanske inte känner någon som gör det.. Kanske är för att dem inte har haft en klänning som man kan låna ut. Det är en ära att bära sin mammas eller någon i familjens klänning. Dock kan man göra om den lite eller vad som.

• Syrinx
    liiine89 skrev 2010-10-31 15:50:28 följande:
      Håller med! Det är jätte fint att ärva en klänning från någon i sin familj.
    Ja, jag är så glad för det!
  • Sebastiána

Själv väljer jag en klänning som både är snygg de 30 minuterna i kyrkan och som går att dansa i.

Svar på tråden Jag funderar på att byta klänning till festen