Vi ska ha ett nästintill alkoholfritt bröllop! Välkomstdrinken kommer finnas som två alternativ, både med och utan alkohol. Det blir 8% igt vin eller 3,5%ig öl till maten, självklart med alkofria alternativ! Sen är det slut på alkoholen!
Av den enkla anledningen att jag själv inte dricker och för att jag har vänner som är fd alkoholister och som inte heller dricker. för mig betyder det mkt om de kan vara med på bröllopet och känner att de vill stanna på festen också! Så då skippar vi "fyllan" liksom. Men självklart kan man ju ha ett HELT alkofritt bröllop också!
Vi kommer skriva i inbjudan ungefär så här: Vi önskar ha ett bröllop som alla kommer minnas, så vi ber er därför att inte komma berusade eller medhava egen alkoholhaltig dryck till festen. Det serveras vin/öl till maten, men inte till festen. Tack på förhand!
Och det kommer att stå finstilt, som en liten notis, så det blir nog ingen stor grej av det hela. Och även om det blir en stor grej av det hela så är det deras problem! Det är vårt bröllop och vi bestämmer hur vi vill ha det, passar det inte så pys!
Sen finns det massor med spex och grejer att ta till för att lätta upp stämningen på festen! Jag har massor av tips! Inboxa så hjälper jag dig hitta! (jag har också varit rädd att folk inte kommer kunna slappna av och släppa loss!)
Man har nästan alltid roligt utan alkohol bara det att omgivningen uppfattar det inte lika lätt när personen är nykter och sansad... HAHA! Bara för att man har kul innebär inte det automatiskt att man ska flippa lite och spela ut. Vissa människor har svårt för det och då har de svårt även när de är fulla. Försöker de sig på ngt när de är fulla blir det oftast bara knas ändå!
HIHI..