vad önskar ni er i present på bröllopet
Vi gifter oss först nästa sommar och vissa släktingar har redan frågat oss vad vi önskar oss... snacka om att vara ute i god tid...
Inte såvitt jag vet. Knappt nått går ju att köpa över nätat på IKEA numera. Bara de största möblerna liksom...
Var tvungen kolla upp det nu och det verkar ju funka att köpa över nätet!!
Se där, det hade ju varit nått! Synd bara att det kostar 50 kr i avgift, lite småsurt :/
Absolut. Det blir ju ett par gånger per år man åker dit bara just när det är så långt. Och då handlar man oftast för måååååånga tusen
Vi önskar i första hand att våra gäster kommer och stannar över natten, men flera har redan uttryckligen sagt att de vill ge något utöver det, så till dem har vi sagt att vi önskar oss bidrag till vår bröllopsresa =)
Vi tänkte önska oss en finservis. Då kan man ju välja själv om man vill ge en äggkopp för 60 kr eller köpa flera tallrikar.
Vi tänkte även önska oss dollar eller australiensisk dollar eftersom vi skall till New york och Australien på bröllopsresa.
Vi kommer även önska oss en turkos Kitchenaid.
I båda våra släkter är det rätt vanligt att man får pengar och bland mina vänner så brukar man lägga ihop till en finare present. Lägger alla 100 kr var eller 200 kr per par så blir det snabbt en stor summa att köpa något fint för. Och det har vi alltid gjort vid födelsedagar, studenter dop osv.
Vi har en önskelista för att göra det lite enklare för gästerna, många har sagt att dom vill veta vad vi önskar oss för att dom gärna vill köpa något. Först på listan önskar vi oss alla fotografier från möhippa/svennsexa och bröllopet, sedan har vi lagt upp lite saker i olika prisklasser, lite saker till hemmet, gulliga "just married" saker och sånt. Men vi har inte bott ihop 10 år utan "bara" 3 år så vi saknar vissa saker. :)
vi har önskat oss en upplevelse...
sen får var å en tolka det som de vill, jag menar känner man att man inte vill ge nåt dyrt, så kan man ju typ ge bort presentkort på en restaurang, en fika, en myskväll mm
eller
resecheckar, hotellnatt, fjällhelg, vinprovning.......
listan kan på så vis göras lång...
Har satt upp Coronaservisen på en lista på Cervera plus lite andra saker och sen resepresentkort på Ticket. Sen har jag nämnt en del anda saker till mamma och svärmor typ bricka från Svenskt tenn och Klässbolsduk som de sen kan förmedla till andra.
Vi kommer önska oss bidrag till Bröllopsresa och inga saker :) Vi kollar redan runt på resmål och hotell.
Var tvungen kolla upp det nu och det verkar ju funka att köpa över nätet!!
Se där, det hade ju varit nått! Synd bara att det kostar 50 kr i avgift, lite småsurt :/
Inget, vi hoppades bara att någon skulle vara godhjärtat nog att hjälpa oss med en säng eller hjälp med flytten och det fick vi. Mer än vi hade hoppas på.