• mmaddee

vad önskar ni er i present på bröllopet

vad önskar ni er i present på bröllopet

• Svar på tråden vad önskar ni er i present på bröllopet
  • sms å fotboll

Vi gifter oss först nästa sommar och vissa släktingar har redan frågat oss vad vi önskar oss... snacka om att vara ute i god tid...

• zzzova
    Karamellen skrev 2010-11-05 10:26:50 följande:
    Vi har önskat oss ett litet bidrag till nya sängar. Har varit tillsammans i 10 år så vi vill inte ha en massa prylar, vi bor redan nog trångt och det är översvämning i våra skåpar. IKEA hade jag absolut velat ha presentkort på, tyvärr ligger närmaste IKEA 20 mil bort så presentkort därifrån är mycket sällsynt men skulle absolut vara mest uppskattat!
    Går det inte att köpa pressentkort över internet? :p
  • Karamellen

Inte såvitt jag vet. Knappt nått går ju att köpa över nätat på IKEA numera. Bara de största möblerna liksom...

zzzova skrev 2010-11-05 10:57:29 följande:
    Går det inte att köpa pressentkort över internet? :p
  • Karamellen

Var tvungen kolla upp det nu och det verkar ju funka att köpa över nätet!!

Se där, det hade ju varit nått! Synd bara att det kostar 50 kr i avgift, lite småsurt :/

• zzzova
    Karamellen skrev 2010-11-05 12:08:42 följande:
    Var tvungen kolla upp det nu och det verkar ju funka att köpa över nätet!! Se där, det hade ju varit nått! Synd bara att det kostar 50 kr i avgift, lite småsurt :/
    Vad dåligt, men sen kan man ju tänka vad det skulle kosta i bensin att åka dit också :p även om det hade varit närmare kanske de hade kostat ca 50 kr iaf att ta sig dit :p
  • Karamellen

Absolut. Det blir ju ett par gånger per år man åker dit bara just när det är så långt. Och då handlar man oftast för måååååånga tusen

zzzova skrev 2010-11-05 12:42:57 följande:
    Vad dåligt, men sen kan man ju tänka vad det skulle kosta i bensin att åka dit också :p även om det hade varit närmare kanske de hade kostat ca 50 kr iaf att ta sig dit :p
  • themandys

Vi önskar i första hand att våra gäster kommer och stannar över natten, men flera har redan uttryckligen sagt att de vill ge något utöver det, så till dem har vi sagt att vi önskar oss bidrag till vår bröllopsresa =)

• SnartFruSir

Vi tänkte önska oss en finservis. Då kan man ju välja själv om man vill ge en äggkopp för 60 kr eller köpa flera tallrikar.
    Vi tänkte även önska oss dollar eller australiensisk dollar eftersom vi skall till New york och Australien på bröllopsresa.
    Vi kommer även önska oss en turkos Kitchenaid.

I båda våra släkter är det rätt vanligt att man får pengar och bland mina vänner så brukar man lägga ihop till en finare present. Lägger alla 100 kr var eller 200 kr per par så blir det snabbt en stor summa att köpa något fint för. Och det har vi alltid gjort vid födelsedagar, studenter dop osv.

• Moemoe

Vi har en önskelista för att göra det lite enklare för gästerna, många har sagt att dom vill veta vad vi önskar oss för att dom gärna vill köpa något. Först på listan önskar vi oss alla fotografier från möhippa/svennsexa och bröllopet, sedan har vi lagt upp lite saker i olika prisklasser, lite saker till hemmet, gulliga "just married" saker och sånt. Men vi har inte bott ihop 10 år utan "bara" 3 år så vi saknar vissa saker. :)

• DALAnna

vi har önskat oss en upplevelse...
    sen får var å en tolka det som de vill, jag menar känner man att man inte vill ge nåt dyrt, så kan man ju typ ge bort presentkort på en restaurang, en fika, en myskväll mm

eller

resecheckar, hotellnatt, fjällhelg, vinprovning.......

listan kan på så vis göras lång...

• TTA

Har satt upp Coronaservisen på en lista på Cervera plus lite andra saker och sen resepresentkort på Ticket. Sen har jag nämnt en del anda saker till mamma och svärmor typ bricka från Svenskt tenn och Klässbolsduk som de sen kan förmedla till andra.

• TheD

Vi kommer önska oss bidrag till Bröllopsresa och inga saker :) Vi kollar redan runt på resmål och hotell.

• JustMeAndMyLove
    Karamellen skrev 2010-11-05 12:08:42 följande:

Var tvungen kolla upp det nu och det verkar ju funka att köpa över nätet!!

Se där, det hade ju varit nått! Synd bara att det kostar 50 kr i avgift, lite småsurt :/

Oj, men det måste vara rätt nytt :) Gick inte när vi flyttade ihop för min familj gav pengar istället för presentkort för de hade så långt till IKEA :)

Vi önskar oss presentkort till vår bröllopsresa, saker till resan typ resväska, solkräm osv.
    Jag VILL önska mig andra saker, typ en svets och verktyg till bilen... men då blir det bar atill mig och inte till M så ;) 

Vi kommer också önska oss minnessaker, kanske nått fint fotoalbum med inskription på osv. Vet inte om det är så vanligt i annat än dop-present men det vore kul att ha!

Sen blir det ju lite olika vad man säger till olika personer. Mina vänner som är fattiga studenter kommer jag bara be köa nån plojgrej. Jag köpte en ölhatt åt brudgummen (och en piercad mjukishund åt bruden) sist jag var på bröllop, blev enormt uppskattat :) Jag hade ju liksom inte råd med nått seriöst som jag trodde de ville ha, hehe
  • Kattpoet

Inget, vi hoppades bara att någon skulle vara godhjärtat nog att hjälpa oss med en säng eller  hjälp med flytten och det fick vi.  Mer än vi hade hoppas på.

Svar på tråden vad önskar ni er i present på bröllopet