• mmaddee

vad önskar ni er i present på bröllopet

vad önskar ni er i present på bröllopet

• Svar på tråden vad önskar ni er i present på bröllopet
  • Verus

Jag tycker det känns så fräckt med önskelista. Jag tror inte att vi kommer önska något speciellt även om det finns mycket som vi vill ha, tex har vi aldrig  rest någonstans längre bort så bidrag till det vore ju toppen. Men skulle nog inte kunna framföra det utan att känna mig som en tiggare

• Emblas Mamma
    Verus skrev 2010-10-24 16:42:55 följande:
    Jag tycker det känns så fräckt med önskelista. Jag tror inte att vi kommer önska något speciellt även om det finns mycket som vi vill ha, tex har vi aldrig  rest någonstans längre bort så bidrag till det vore ju toppen. Men skulle nog inte kunna framföra det utan att känna mig som en tiggare
    Klart ni kan framföra det! det är inte alls att tigga:)

ta med ett litet rim i inbjudan om att ni har allt ni kan önska er men att er högsta önskan är att få resa och vill ha ett litet bidrag.

Låt det gå via ryktesvägar annars. Börjam ed att berätta för föräldrar och morföräldrar om att ni helst av allt skulle vilja resa och gärna önskar ett bidrag om man nu måste ge present ;)

• mmaddee

man kan ju skriva en önskelista här på sajten

• Houdini

Verus skrev 2010-10-24 16:42:55 följande:

Men folk brukar uppskatta att få veta vad man vill ha, så man slipper köpa något som är totalt ointressant och obehövligt.

Hur gör ni jul och födelsedagar?

• Verus

Houdini skrev 2010-10-24 23:06:27 följande:
      Men folk brukar uppskatta att få veta vad man vill ha, så man slipper köpa något som är totalt ointressant och obehövligt.Hur gör ni jul och födelsedagar?

Vi köper bara till barn på jul. Vi ger inte så mkt presenter i våra familjer. När någon fyller år kanske man har bakat en tårta eller köpt blommor eller ett litet smycke. Det är väl därför det känns onaturligt att skriva till sina närmsta släktingar och vänner att man önskar bidrag till en resa. En resa kostar ju ganska mycket och vi ska inte ha så många gäster. De kanske tror att de måste lägga tusentals kronor.
    Jag vill inte att någon ska känna att de måste lägga ut stora summor för att jag gifter mig.

• 1700tal

Vi kommer främst önska oss att de övernattar tillsammans med oss på festplatsen om de kan. Om någon gärna vill ge gåva önskar vi oss ett bidrag till bröllopsresan.

• Lissie84

Vi har inte riktigt diskuterat vad vi vill ha i bröllopspressent men rent spontant så skulle jag i önska mig saker som betyder något och inga pressentkort eller dylikt. Jag vill kunna ta fram exempelvis en vas om 20 år och tänka att denna fick vi av nn och nn på vårt bröllop, jag är väl lite sentimental på det sättet.  

• lo g

Vi eller snarare jag skulle vilja ha en Köks maskiner av alla dess slag. Och ett bidrag till någon rolig aktivitet! Men jag skulle vara nöjd med det mesta! Förväntar mig inget!

• LJochMH

Presentkort på Cervera..... ÅÅÅÅåååå hjälp va presentkort vi fick... bättre det än att få något som bara står sen....

• Karamellen

Vi har önskat oss ett litet bidrag till nya sängar. Har varit tillsammans i 10 år så vi vill inte ha en massa prylar, vi bor redan nog trångt och det är översvämning i våra skåpar. IKEA hade jag absolut velat ha presentkort på, tyvärr ligger närmaste IKEA 20 mil bort så presentkort därifrån är mycket sällsynt men skulle absolut vara mest uppskattat!

Svar på tråden vad önskar ni er i present på bröllopet