• mmaddee

    Vad heter ni i förnamn

    Man ser bara en massa nicknamn så de hade varit kul att veta vad ni heter i förnamn på riktigt.

    Jag heter Madeleine


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 13:22
    Just nu har vi föknade Personer här

    Anette
    Diana
    Emma
    Emma
    Erika
    Eva
    Ida
    Ida
    Isa
    Jennie
    Linda
    Madeleine
    Madelene
    Mafalda
    Natalie
    Noormi
    Nova
    Pia
    Runi
    Simon
    Sofia
    Stina
    Susanna
    Ylva
  • Svar på tråden Vad heter ni i förnamn
  • Lemmy

    Jag heter Susanne, var väl inte så förtjust i det som barn, men nu tycker jag det är helt ok.

  • Karamellen
    moonlightgirl skrev 2010-10-21 15:50:31 följande:
      Annars är det ju ganska kul att fortsätta på S, min syster, hennes två barn och barnens pappa har alla 4 namn som börjar på S, sen har hennes barn och barnens pappa efternamn som också börjar på S men inte min syster. Både jag och min sambo har P som första bokstav då jag heter Pia och han heter Patrik men vi kommer inte att ha P i vårat efternamn.  =)

     


    moonlightgirl skrev 2010-10-21 15:50:31 följande:
      Annars är det ju ganska kul att fortsätta på S, min syster, hennes två barn och barnens pappa har alla 4 namn som börjar på S, sen har hennes barn och barnens pappa efternamn som också börjar på S men inte min syster. Både jag och min sambo har P som första bokstav då jag heter Pia och han heter Patrik men vi kommer inte att ha P i vårat efternamn.  =)
    Cantaton skrev 2010-10-21 16:04:58 följande:
    Jag är uppvuxen i en JJ-familj :) Pappa och hans tre syskon har förnamn på J, och jag och mina två syskon har förnamn på J, och vi har alla ett J-efternamn :)Jag heter Jessica.  
    Haha.

    Sambons alla syskon heter också S-namn Alltså i förnamn.
    Så han valde verkligen med omsorg
    Kanske är det därför jag ratar fler S

  • Lev idag

    Jag heter Eleonor. Ganska ovanlig stavning av det namnet faktiskt. Men kallas för det mesta för Elli, kort och gott!

  • Matilda Bäcker

    Jag kör inte med nåt nickname, heter det jag heter :P
    Men ibland använder jag nicket LillWiken. Min blivande heter Wik i efternamn :P Och snart blir jag LillWiken på riktigt! :D 4 juni <3

  • Moster Stina

     


    Karamellen skrev 2010-11-21 21:30:20 följande:
    Haha. Sambons alla syskon heter också S-namn Alltså i förnamn.Så han valde verkligen med omsorg Kanske är det därför jag ratar fler S

    Vi är fyra systrar i min familj!
    Som alltid blandas ihop till namnet, FAST vi är helt olika till både utseende, ålder och namn.

    Om jag får några barn någon gång tänker jag själv definitivt inte ge mina barn ungefär samma namn, eller samma begynnelsebokstav.

    Det LÅTER kanske gulligt, men hur kul är det för barnen att ALLTID blandas ihop???
    Under hela livet!
    För att inte tala om hur de kommer att blandas ihop till namnet av lärare som haft äldre syskon förut!

    Jo, jag jobbar som lärare själv, och tycker det är FRUKTANSVÄRT dålig stil och PINSAMT när jag råkar säga Johan, till Jonatan och tvärtom!

    Usch på mig!

  • Catlife

    Anna heter jag. Har alltid tyckt om mitt namn och gör det fortfarande, passar genom hela livet tycker jag. Problemet är väl att jag kommer heta som flera tusen andra när jag har gift mig, eftersom min m2b har ett av Sveriges vanligaste efternamn och jag inte är särskilt förtjust i det jag har sedan innan och därför inte vill behålla det...

Svar på tråden Vad heter ni i förnamn