• mmaddee

    Vad heter ni i förnamn

    Man ser bara en massa nicknamn så de hade varit kul att veta vad ni heter i förnamn på riktigt.

    Jag heter Madeleine


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 13:22
    Just nu har vi föknade Personer här

    Anette
    Diana
    Emma
    Emma
    Erika
    Eva
    Ida
    Ida
    Isa
    Jennie
    Linda
    Madeleine
    Madelene
    Mafalda
    Natalie
    Noormi
    Nova
    Pia
    Runi
    Simon
    Sofia
    Stina
    Susanna
    Ylva
  • Svar på tråden Vad heter ni i förnamn
  • TheD

    Jag heter Yvonne, 24 åroch nej det är inte så många i den yngre generationen som heter det så kommentarerna jag får :"mycket fint namn. Franskt. Moget namn" Så jag gillar det!!!!!!! :D

  • Kattpoet

    Ska säga min man och jag har samma namn, han har en engelsk version av det och jag en kvinnlig version av det.


    Och nej vårat barn kommer inte få några namn ens i närheten av det.

  • RockTroll
    1700tal skrev 2010-10-20 09:36:08 följande:
    Vilka fina namn ni har , många av er. Isa, Embla m.m. Så vackert... Själv heter jag Sofia, rätt och slätt. Mina föräldrar vill döpa mig till Maja men där blev det tvärstopp från min mormor som bestämt hävdade att det var ett konamn och inget annat! Om jag får döttrar ska de heta Vilda, Yrsa och Elsa (min farmors namn). Mina absoluta favoritnamn! Ville först döpa vår hund till Elsa men eftersom jag ville spara det till en ev dotter blev det Ebba till hundnamn istället.. Tur var nog det, farmor hade vänt sig i sin grav om hon hade fått en hund uppkallad efter sig - hon gillade inte djur!
    Min dotter heter Vilda :)

    Jag själv är döpt till Karina. Ganska ovanligt på en 26 åring, men jag kallas för Lina sedan jag var pytteliten.

  • Emblas Mamma
    RockTroll skrev 2010-10-22 16:02:25 följande:
    Min dotter heter Vilda :) Jag själv är döpt till Karina. Ganska ovanligt på en 26 åring, men jag kallas för Lina sedan jag var pytteliten.
    Vilda är jättefint namn :D Ett nästan liknande är Vilja, det är också jättefint!

    Vackra namn ni väljer till era barn ! :)

  • förlovadflicka
    mmaddee skrev 2010-10-18 23:02:25 följande:
    Man ser bara en massa nicknamn så de hade varit kul att veta vad ni heter i förnamn på riktigt.Jag heter MadeleineTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 13:22Just nu har vi föknade Personer härAnetteDianaEmmaEmma ErikaEvaIdaIda IsaJennieLinda MadeleineMadeleneMafaldaNatalie NoormiNovaPia RuniSimonSofiaStinaSusannaYlva
    Inte Noormi, Noomi XD
  • Skumboll

    Många fina namn!! 


     


    Min far föreslog Leopolda, eller Leopold om jag blivit en pojk. Jag tackar gudarna för att mamma mer eller mindre körde över pappa och det alltså blev Emma istället....

  • sms å fotboll

    Jag heter Helena efter min mammas docka som hade när hon var liten.

    Hon sa tidigt när hon var yngre att det hennes barn skulle heta Anna, Helena om det blev en flicka och David, Alexander om det blev en pojke. Nu fick hon två flickor, en Anna, Helena och en Hanna, Victoria.

  • Sarkastisk ljubicica

    Hej.
    Heter Amela. Ganska vanligt bosniskt namn, men svenskar har väldigt svårt för att stava namnet. Även om de vet att jag heter Amela ser skriver folk alltid Amelia. Väldigt irriterande för mig, eftersom jag tycker om mitt namn så mycket, men även underligt att folk inte ser att de lägger till "i" i namnet. Har alltid älskat mitt namn :), viulle örr t.o.m. att mina barn skulle få samma namn eller en variant av namnet!!

Svar på tråden Vad heter ni i förnamn