Hur lång tid tar det hos frisören?
Finns det några snabba håruppsättningar? Vad är det som tar tid hos frisören? Hur lång tid tog det för dig/ vilken uppsättning hade du?
Finns det några snabba håruppsättningar? Vad är det som tar tid hos frisören? Hur lång tid tog det för dig/ vilken uppsättning hade du?
Man ska dock inte ha några som helst rester av produkter i det otvättade håret. Glanssprayer och annat kan motverka formande och stadgande produkter berättade min frisör.
Hon hade varit med om en brud som trots instruktioner kom med visserligen nytvättat hår, men med en massa glansbalsam så att håret i princip blev omöjligt att locka, det bara föll ihop. Bruden ville ha lite lösa böljande lockar, men det fick bli fasta med massor av fixeringsspray, då det inte fanns tid att tvätta och göra om allt.
Min frissa ville ha håret nytvättat av ovanstående anledning.
Alltså, ha även gott om tid på er! :)
Precis!
oj... Min frissa har 3 hår att göra...
Mitt korta och mina två tärnor som har långt hår... Det lär ju ta hela dan!!! Vi kommer ju få börja i ottan! *gaah*
Ingen som har nåt exempel på en frisyr som tar en timme att göra eller så?
min frisör sa att jag skulle tvätta håret på morgonen dagen innan.. dom har avsett 3 timmar för hår & smink..
Det är klart det finns lättare frisyrer, vill du ha allt hår i en stram knut tex så tror jag inte det tar så lång tid att gå till. Eller om du bara vill ha det utsläppt med ett par lockar. Men om du vill ha en enkel frisyr som går fort att göra kanske du ska be någon annan göra den, eller du själv? För en frisör tar ju vääldigt lång tid på sig, just för att dom är nogranna, och att det ska hålla hela dagen, och därför spenderar tid på varenda liten lock. Om man gör det själv så lockar man ju inte varenda liten lock med jättestor omsorg och fluffar och puffar och allt vad de gör
ca 3 timmar hade reserverat gott om tid så man inte behövde stressa ,sminkningen tog en timme, hade en provsminkning och provkamning innan bröllopet.
Jag kommer sminka mig själv, anar att det tar ca. 15 minuter, men det kan man ju göra hos frissan kanske innan man drar på klänningen..
Håret kommer säkert ta sin tid, men jag ska be om att få tvätta det hemma (utan balsam såklart) så att det tar lite mindre tid där. Anar att en sån sak kan dra ut på tiden om dom ska först tvätta och sen torka håret.
Jag funderar på att vara hos frissan redan vid kl. 8 på morgonen. är det för tidigt tror ni? vill frisören öppna så tidigt på en lördag? Om man ber snällt kanske?
Beroende på när vigseln är så, ja, då får man räkna med att gå upp i ottan!
Kan du inte fråga om hon kan komma hem till dig och fixa håret? Det brukar inte vara några problem.
Min frisör kom hem till mig kl 08.00 på morgonen. Hon fixade mig med hår och smink och sen hår till tärnorna, hon varvade personer litegrann, men jag tog 4 timmar totalt.
Jag var färdig halv 2 för fotografering och tärnorna blev färdiga timmen senare. Mer fotografering, en lite paus och sen avfärd vid 15.45 till vigsel 16.00.
Det tar tid helt enkelt.
tror inte att 8 är så farligt tidigt, det är nog inget problem hade du velat komma 7 eller 6 på morgonen hade det vart en annan sak. men 8 är ju en ganska normal tid ändå
Ja.. :P
Vigseln är inte förrän 16.
Men jag vill ha minst två timmar till bröllopsfotograferingen :)
Så jag får snabba på henne ;) Tror dock inte det kommer ta 4 timmar, hoppas jag inte! Min tärna ska nog gå till en annan frissa hon känner så vi får det färdigt samtidigt.
jag kommer tvätta håret innan frissan för att spara på tid om hon nu går med på det:D
skönt att höra att 8 är en normal tid i alla fall :)
Fast för min egen del känns inte 08.00 normalt om man ska orka festa hela natten sen :( Varför tar en stram knut kortare tid?
T.ex tvätta håret själv på morgonen, så torkar det när du gör de sista sysslorna hemma..
jag är bara nervös för jag vill ha timmar på mig att ta korten sen. SJälv är jag grymt morgonpigg så mig gör det inget bara frisören är okej med det..
Men vilken tid börjar er vigsel då? Och vilken frisyr ska du ha?
Var till frissan idag och hörde mig för. 1,5-2 timmar för att sätta i lite löshår, locka lite osv.. Typisk brudfrisyr med andra ord.
Nej jag är inte frisör så jag vet inte. men jag kan tänka mig att den gör det. Det är ju mest att kamma upp allt hår och spraya, och sen kanske göra någon fluff på själva knuten. det kan ju inte ta så lång tid tänker jag.
Det är ofta rullningen och förarbetet som tar tid så det beror på hur mycket sånt man ska ha. ( lösa frisyrer kräver ofta mer förarbete än ex s svinrygg och knutar.) sen beror det ju på hur snabb frisören är och om du ska ha slöja och annat "pynt". Frisörer som gör mycket brud brukar vara snabbare.
Min frisöt som också är min kompis har sagt att hon kommer räkna ca 4 timmar på hår och smink...