• Jessika81

Hur lång tid tar det hos frisören?

Finns det några snabba håruppsättningar? Vad är det som tar tid hos frisören? Hur lång tid tog det för dig/ vilken uppsättning hade du?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det hos frisören?
  • wallinbruden

ca tre timmar kommer det ta inkl smink och påklädnad för mig. Och.. utan stress!

• Ezna

Min håruppsättning tog 4 timmar!! Jepp, bara håret.. till saken hör att jag har väldigt långt och mkt hår... =)

• eigollet

Min uppsättning och smink tog 4 timmar. Se galleri!

• mattiasFästmö

jag kommer vara hos frisören i två timmar har vi räknat med. då har jag mellanlångt hår och väldigt tjockt hår

• Jessika81
    eigollet skrev 2010-10-05 09:22:33 följande:
    Min uppsättning och smink tog 4 timmar. Se galleri!
    Oj... du var jättefin, men jag fattar inte att det tar så lång tid?! Vad gjorde du hos frisören? Vad tog längst tid?

Ni andra, vad ska ni ha/vad hade ni för uppsättningar?

• Sebastiána

Jag har räknat med 2 timmar. 4 timmar låter jättelångt!

• Jessika81

Sminka kan väl inte ta mer än en halvtimme? Och håret, om man redan har tvättat det borde det gå fortare också?

• mattiasFästmö

Jessika81 skrev 2010-10-05 20:05:32 följande:
    Sminka kan väl inte ta mer än en halvtimme? Och håret, om man redan har tvättat det borde det gå fortare också?

Enligt min makeup artist så ska jag boka in en timme åtminstonde åt sminket. Och jag kommer såklart tvätta håret på morgonen, så det är torrt när jag kommer dit. och jag har räknat med två timmar hos frisören. Jag ska ha en frisyr som är ganska hög på höjden, och sen lockar som är dragna åt ena sidan med en typ 50tals våg. det är ganska svårt att förklara frisyren om man inte ser den men den är inte speciellt kompöicerad.

• eigollet

Ojoj, ja vad är det som tar tid.... Jag vet inte riktigt! Men först i med alla produkter som ska göra att det håller. Sen föna och locka mitt riktiga hår, sen i med massa löshår som även det lockas och fixas.

Det som inte syns på bilden är den fina baksidan av uppsättningen. Håret ar liksom tvinnat/flätat åt sidan in i löshåret och DET tog nog all tid. Skalägga upp en till bild tror jag.

Sminket tog ca 1 timme av de fyra, lägga grunden, skuggor, lösögonfransar osv.

• Bride in leather

Mitt hår tog 3 timmar ca

Svar på tråden Hur lång tid tar det hos frisören?