• Fialot­ta 78
    Äldre 25 Sep 20:59
    6591 visningar
    31 svar
    31
    6591

    Oktober 2010, del tre!

    Såg att även den andra tråden hade stängts. Vet inte om någon annan startat en ny men nu gör jag det!

    Snart är det dags för oss

  • Svar på tråden Oktober 2010, del tre!
  • mammab
    Äldre 5 Oct 09:11
    #21

    vi kommer vara ute å fotas i ca 1h mellan vigseln och festen..


    jag kommer bara ha en fodrad lite större sjal som min mamma kommer sy..


    jag hoppas jag inte fryser ihjäl bara!!


  • eigoll­et
    Äldre 5 Oct 09:21
    #22

    Knektarna: Vi gifte oss i lördags och jag hade en sjal vid vigseln och höll på att frysa rumpan av mig.... Trots en fin dag med strålande sol!

    Jag hade även en fuskpälsjacka som jag köpt från Ellos (bild i galleriet) och den åkte på fortare än kvickt efter vigseln. Den gjorde att jag överlevde fördrink och mingel på terassen, vilket var bra, eftersom det var en sån strålande dag.

    Men man är ju olika hur känslig man är för kylan. Vill dock tipsa om den fina jackan, den var skitsnygg till min ivoryfärgade klänning!

  • xaniar­a
    Äldre 5 Oct 14:03
    #23

    Vi gifte oss också i lördags 2/10, och det var en underbar höstdag. Lite kyligt, men inget regn dock :) Jag hade en tunn kofta i alpackaull ovanpå klänningen och det räckte jättebra då jag tenderar att bli väldigt varm när jag är uppjagad och nervös, däremot frös jag om händerna.


    Annars några allmänna råd: Allting går alldeles utmärkt så länge brudparet är på gott humör, under vår ceremoni flög en helikopter över och störde så vår vf fick sluta prata en stund, och oj vad det hjälpte att vi själva skrattade rätt gott åt det hela. Ta inte allt på blodigt allvar, ha kul istället :) Gråter brudparet över att den perfekta dagen blivit förstörd av smådetaljer kan jag tänka mig att stämningen i sig blir låg bland gästerna. 


    Dagen gick mycket fortare än jag kunnat tro och det kändes som att vi inte alls hann prata så mycket med alla som vi skulle velat. Vi var lite oroliga över att vi satt för lång tid mellan vigsel som var kl 14 och middag som skulle börja kl 16.30-17, och utan aktiviteter inplanerat. Men det räckte mer än väl med bubbel strax efter vigseln och efterföljande snittar och kaffe (mycket viktigt med kaffe på em för många inklusive mig). Sedan satt folk och pratade väldigt trivsamt tills det var dags för middagen.


    Det är jättekul att gifta sig :) Lycka till och berätta gärna hur det går för er andra! 

  • Ida F
    Äldre 5 Oct 14:08
    #24
    eigollet skrev 2010-10-05 09:21:34 följande:
    Jag hade även en fuskpälsjacka som jag köpt från Ellos (bild i galleriet) och den åkte på fortare än kvickt efter vigseln. Den gjorde att jag överlevde fördrink och mingel på terassen, vilket var bra, eftersom det var en sån strålande dag.Men man är ju olika hur känslig man är för kylan. Vill dock tipsa om den fina jackan, den var skitsnygg till min ivoryfärgade klänning!
    Den jackan har jag också köpt Vi gifter oss den 30/10.
  • J3nny
    Äldre 11 Oct 18:31
    #25

     


    Ida F skrev 2010-10-05 14:08:01 följande:
    Den jackan har jag också köpt Vi gifter oss den 30/10.

    Då gifter vi oss också.

  • mammab
    Äldre 11 Oct 19:45
    #26

    Nu är det inte länge kvar!


    håller på knåpar med festrogrammet, går sådär.. vet bara inte vart man ska skriva ut det och få det rätt..


  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 11 Oct 20:26
    #27

     


    mammab skrev 2010-10-11 19:45:06 följande:
    Nu är det inte länge kvar! håller på knåpar med festrogrammet, går sådär.. vet bara inte vart man ska skriva ut det och få det rätt..

    vi pysslade med det igår ska skriva ut ett par till då skrivaren började krångla, den gillade inte att skriva ut så många på en gång ^^


  • J3nny
    Äldre 11 Oct 20:45
    #28

    Vi knåpar också på festprogrammet och funderar om jag ska ha framsidan i färgat papper/kartong eller om man har något fint mönster som bakgrund istället. Svårt. Idag har jag gjort egna servettringar, eller börjat iaf. Vikningen av servett är också bestämd så jag kunde äntligen börja med ringarna.

  • Ida F
    Äldre 15 Oct 11:28
    #29
    J3nny skrev 2010-10-11 18:31:57 följande:
      Då gifter vi oss också.
    Kul! Vi håller också på med alla program, både kyrkan och festen. Menyerna kommer att ligga på borden och de är precis klara. Har fått hem stämplar (a-ö) till bordsplaceringarna så de ska fixas i helgen. Jag älskar jelly beans, så jag beställde 3kg på nätet som vi ska ha som "favors".

    Mycket småfix på slutet

  • TalisQ­ualis
    Äldre 15 Oct 12:02
    #30

    2010-10-08 gifte vi oss!


    I inchekningen av bagaget på väg till NY så blev vi tillsagda att vi hade alldeles för mycket handbagage (varsin väska samt att jag hade en stooor påse med min klänning i), jag sa till att vi hade fått höra av andra att det brukar gå att hänga in dom i en speciell garderob på planet men det var tydligen inte ok. Däremot så tittade tjejen i kassan på mig med ett stort leende och frågade "är det en brudklänning"? "Ja" svarar jag och då vänder sig tanten som sagt till oss om och sa "men åh, grattis. Vi ordnar det här, jag vill att ni går på planet först, när det är påstigning så går ni före i kön". Och så började de!


    När vi klivit av planet och hamnat i den enormt långa kön i NY för kontroll av pass och där man lämnade sina fingeravtryck han vi bara stå några minuter, sen kommer en vakt fram och frågar "who´s getting married?" och släpper ut oss från den långa kön och öppnar en ny kassa åt oss, bara åt oss! Vilken lyx, vi kände oss minst sagt speciella måste jag säga!


    Två dagar innan bröllopet gick vi till city clerk´s office och ansökte om marriage licens, det gick snabbt och enkelt och var absolut inga problem! (till er som inte vet, dessa papper måste hämtas ut minst 24 timmar innan vigseln och dom kostar 35 dollar).


     


    Kvällen innan vigseln går vi och myser längs 5th avenue och bara fönstershoppar, rätt va det är fastnar jag i ett fönster med ringar och går in och tittar, han bakom disken va så trevlig och plockade fram allt så jag fick prova. Erik säger till mig att vi har ju redan köpt våra ringar men klart jag kunde prova, det kostar ju inget. Det slutade med att jag absolut älskade en av ringarna jag provade så Erik köpte den till mig. Killen bakom disken lovar att ha den graverad och klar i min stolek dagen efter. En timme innan vigseln var den klar! (vi gifte oss klockan 13) Den här kvällen har jag inga problem med att somna, jag känner mig kanon lugn.


    Dagen D


    Jag vaknar redan 4.30 av nervositet och börjar gå igenom en massa saker i mitt huvud som kunde gå fel och hade sen jätte svårt att somna om, men nån gång så gjorde jag väl det för sedan vaknade jag klockan 7.30 när klockan ringde. Jag gick upp och duschade och packade det sista som skulle med, än så länge kände jag mig lugn. Väl i taxin på väg till frisören så kom dock nervositeten och jag kände hur jag småskakade. Väl där blev jag verkligen väl omhändertagen. Dom satte upp mitt hår och sminkade mig. Min brudtärna, Lars (haha under vigseln påstår han att han va bestman, men nej, han va brudtärna åt mig), hjälpte mig med påklädningen av klänningen. Redan här hos frisören var fotografen med och tog massor av fina bilder. 


    När jag va klar så hoppade vi in i en taxi jag, Lars och Felix (fotografen) och åkte till Central Park. Ingen av oss hade vart på vigselplatsen (nere vid vattnet vid en av sjöarna i parken, helt underbar plats, Wagner´s Cove heter de) innan så det tog en stund att hitta dit, men det gick bra! Väl där så blev vi uppmötta av våran vigselförättare Judie (som jag för övrigt kan rekommendera, säg till om ni vill ha kontaktuppgifter till henne, hon var underbar!). Erik var ännu inte på plats och nu började jag bli nervös på riktigt och tankar som "tänk om han inte kommer" började dyka upp. Efter en stund så ringer Lars till honom och det visar sig att han var på fel sida av sjön, men det tog sen bara några minuter innan han var på plats!


    Vi gick tillsammans ner till den plats vi skulle stå och vigselcermonin började. Jag hade aldrig kunnat tro att det skulle vara så mycket känslor. Tårarna började rinna och jag kände sån definitiv lycka. Efter bara några sekunder börjar även Eriks ögon att fyllas av tårar och han viskar till mig "jag är så lycklig". Vi står där och har en så magisk stund tillsammans att jag kan inte beskriva det med ord. Cermonin va kort, enkel och liten men ändå så otroligt underbar. Bästa dagen i mitt liv! Det var vi, Judie, Lars, Felix och en vän till Erik och hans fru, Dez och Paula. På andra sidan sjön samlades det massa folk som tittade på oss och som sen apploderade, visslade och tjoade åt oss, vilken känsla!


    Efter vigseln korkade vi upp en flaska bubbel och delade på innan vi drog i väg för att fotas. Hela dagen följde Felix efter oss och fotade på massa vackra platser. Bilderna är inte klara ännu så jag vet inte hur dom blev. Men jag lägger så klart ut så fort jag fått som! Hela tiden blev vi stoppade av folk som ville fram och gratta samt ta bilder på oss, men mest mig faktiskt, hihi. Så vi finns troligen med på bild över hela världen nu.


    Kvällen avslutades sedan på The river café, en lyx restaurang under Brooklyn bridge med utsikt över manhattan. Helt underbart! Vi blev väl omhändertagna och även andra gäster på restaurangen ville bjuda på champagne. På vår efterrätt hade kocken gjort ett grattis kort i choklad och tänt ljus! Riktigt mysigt var de!


    Just ja, jag får ju inte glömma! Min underbara man hade ordnat så det fanns champagne, vindruvor, choklad, godis och tända ljus på hotellrummet när vi kom tillbaka. Absolut inget jag hade förväntat mig! Men en riktigt härlig avslutning på kvällen! Måste jag nämna att vi somnade gott den kvällen?

  • May201­0
    Äldre 16 Oct 21:50
    #31

    Vi gifte oss också 2/10 - och det var kallt men soligt för oss också här i Luleå. En fin dag och bilderna blev underbara. Precis som någon här skrev så gick allt så fort bara! Man har drömt i år om något som är över på timmar! Tur att vi fick många fina bilder både från egen kamera och proffs, och nu hänger brudbuketten på tork - bara rosa rosor. Jag lägger upp bilder från dagen i mitt galleri. Själva förberedelserna hemma och så ögonblicket då vi sa ja tyckte jag var det bästa. Vi strålar på bilderna från själva vigseln då hon läser texten och vi ser på varandra. Tårtan jag drömt om så länge - opera tårta med mörk mousse och vit marsipan, rosa rosor - var jättegod! rosa rosor var alltså temat. hade ljusrosa klänning med brudkrona med små rosa blommor. 


     


    härligt att vara gift. man och fru. det pirrar i magen att se honom med ringen. och ser fram emot att ha mina när gravidfingrarna blivit smala nog. nu har vi alla samma efternamn också - mitt. känns roligt att vara en liten familj. bebis och bröllop i samma månad. 

Svar på tråden Oktober 2010, del tre!