• daniel2008

Problem i relationen

Jag och min flickvän sedan 6,5 år har det i stort sett bra i vår relationen men när det kommer till sex så blir det ofta en del tjafs. Hon använder P-ring och har mindre sexlust än mig men vi försöker komromissa och försöker ha sex två gånger i veckan. Före och under semester fungerade detta bra men nu de senaste två månaderna har det varit dåligt med sex. När vi väl ska ha det så börjar hon busa och flammsa och tramsa och då blir jag avtänd och arg och besviken vilket inte alls är bra. 

Känns som att vi kommit in i en ond cirkel med sexte, hur gör ni när det itne funkar, någon som har några tips?

• Svar på tråden Problem i relationen
  • Kattpoet

Ögon bindlar funkar och även is för vissa, det gäller att göra mer än bara banka bäver.

Jag ser som så här, tjejen ska ha minst 1 orgasm  och sedan tas upp till kanten innan bankar på , det vad som sker när jag kul med tjejer.

Jag är bisexuell så jag vet hur man  gör det skönt för både män och kvinnor.

• Grodfrun

Om du tror att p-ringen spelar in sa kan val du anvanda kondom och lata din flickvan slippa mixtra med hormoner ett tag?
    Hormoner funkar inte for alla tjejer, tyvarr, sa i de fallen far killen vackert hjalpa till med det gemensamma skyddet :)

• Maoi

Alla krav dödar lusten fullständigt. Att planera sex är detsamma som att avskriva det.

3 min förspel?? snacka om att hon ställer upp plikttroget för att få det överstökat.. Sex är ju faktiskt mer än bara in-sprut-ut.

Kanske du borde koncentrera dig på att hon också ska njuta av er stund ihopa?

Men, prata med varandra. Det är nog det viktigaste.

• Dejli

Jag använder också ring, och tycker att den funkar helt okej för lusten. Däremot så har mina slemhinnor blivit mycket känsligare, och det krävs en hel del förspel och oftast en bra klick glidmedel för att det ska gå smärtfritt (i dubbel bemärkelse).

Min kille har större lust än jag, och har alltid haft det, även under den perioden vi körde med kondom innan vi kände att vi var ett etablerat par. Vi har sex kanske 2-4 ggr/vecka (oftast närmre 2) och däremellan tar jag hand om honom (nästan varje dag då vi inte har sex). Jag har inte större behov av sex själv, men tycker det är mysigt att ta hand om honom, det är också närhet för mig.

Det jag dock kan säga är, att de kvällar när åtminstone jag är lite tröttare så kan jag ibland känna att man inte vill dra ut på det för länge. Man vill sova helt enkelt, och nästan vill få det "överstökat" (inte att jag "ställer upp" men man vill ta det lite kort liksom...) trots att jag egentligen vet att det straffar sig omedelbart... slemhinnorna protesterar på en gång, oavsett mängd glidmedel. Jag kan då ibland känna att jag inte vill "straffa" honom (missförstå mig inte nu...) genom att gnälla på att det skaver, och då härda ut sista stunden istället.

Det är jättedumt, och det vet jag om, och jag försöker träna bort det. För det straffar sig i flera dagar efteråt, och det är ju trist för oss båda. Inte bara att det kan skava någon dag eller två, men det är egentligen inte ett så stort problem. Det som är värst är att kroppen liksom säger emot ett par dagar efteråt, som att den minns att det gjorde ont sist, och det är jättesvårt att bli upphetsad, och då blir det lite av en ond cirkel.

Jag tror ni behöver prata om detta... vi hade lite samma "problem" i början av vårt förhållande, och jag kände lite krav på mig att "leverera". För mig känns det lagom med ca 2 gånger i veckan, men kan klara mig med mycket mindre än så också utan att känna mig desperat på något sätt. Min kille däremot har helst sex varje dag om han får välja :P Han är dock nöjd om jag tar hand om honom några gånger däremellan, och det gör jag med glädje och utan krav.

Kan det vara så att din tjej upplever samma problem som jag, men känner krav på sig när du har ett större behov än henne? Jag kan känna att jag liksom inte har hjärta att säga ifrån när jag ser hur mkt han njuter, om du förstår vad jag menar... då är det liksom lättare att tramsa bort det för att slippa. Och du, 3 minuter som standard, det är nog en väldigt tålmodig tjej du fått tag i som stått ut i så många år. För hon verkar ju inte helt nöjd med situationen...

• Bäst i test

Kom igen.. Var glad att du får till det så mycket som 2 ggr i veckan.. Min m2b däremot, han om någon har problem på den punkten. Har han tur om han får till det 2 ggr i månaden med mig..

Skälet till min minskade sexlust är mina jävla p-piller.. Problemet är att jag inte kan sluta med dem för vi vill verkligen inte riskera att jag ska bli på smällen innan bröllopet nästa år. Så vi får bita i det sura äpplet och offra sexlivet. Och det finns inga andra alternativ för jag är allergisk mot gummi så kondomer kommer inte på fråga. Så så kan det vara när man tar hormoner...

En grej jag kan rekommendera dock för att få din tjej upphetsad som jag saknar lite i mitt förhållande är de tuffa tagen. Det kan vara en sådan sak som att hon står och håller på med något och du typ säger något i stil med "fan vad kåt jag blir när du står sådär, du är så jävla sexig". Sen tar du bestämt tag i na och kysser henne. Var lite rough liksom. Det kanske inte funkar på alla men det funkar på mig och flera andra av mina polare som varit i längre förhållanden iaf. Det blir mera spännande liksom för det är inte en sida som man brukar se så ofta.

• Pullan88

Har inte läst hela tråden..

Men har SJÄLV samma problem och mår ganska kasst av det.. :/

Jag har varken lus eller ork till sex av många orsaker..

Började med när jag var 15 och blev tvingad till sex två gånger om dagen av min dåvarande pojkvän, till och med när jag hade mens eller hade riktigt ont..

Sen dess har jag aldrig gillat sex så mycket..

I början hade jag och min m2b sex ganska ofta, och jag har lixom mest gått med på det och låtsas vilja, men i själva verket har känner jag inget.. Men ibland, i vissa stunder känner jag mig riktigt sugen på sex, så det började så smått komma tillbaka..

Numera har vi knappt tid känns det som.. Mitt p-plåster gör säkert sexlusten mindre eftersom jag var mycket mer intresserad när jag inte hade något preventivmedel.. Och då menar jag faktiskt MYCKET mer intresserad..

Stress med jobb och utbildning och barn gör också sitt. Jag är alltid dödstrött klockan nio och stupar i säng. Grämer mig över att jag inte hunnit ha sex den här dagen heller.. mår riktigt skit.. får skuldkänslor..

Går med på sex några gånger i månaden, ofta försöker jag faktiskt ta intiativet, men inte för att jag är sugen på det utan för att jag känner att jag måste göra det då och då..

Jag vet att jag är helt dum i huvudet, jag hatar mig själv för detta.. vill inte säga som det är till min sambo.. skämms så mycket.. Men jag tycker om honom, tycker om att gosa och IBLAND tycker om att ha sex..

Men sex betyder knappt något för mig längre.. Känner mig förstörd för alltd.. Jag undrar om jag någonsin gillat sex? Kanske första gångerna med min första pojkvän..

Undrar om jag kunnat uppskatta sex mer om jag inte hade blivit tvingad då..

jag får väl äta något sexstimulerande..

• daniel2008

Oj nu blev det väldigt många inlägg här så får ta ett gemensamt och tacka alla som skrivit och kommit med tips :)

Vi tog en pratstund igår och det gick faktiskt rätt bra. Vi slopade alla krav och minimikrav och ska försöka ha mera närhet. Visade sig att hon inte riktigt vågar komma och gosa med mig för då tror hon att jag ska bli besviken om det inte leder till sex. Vilket till viss del kan stämma så det är något jag får jobba på och hon får jobba på att lite på mig. Vi enades också om att hon ibland skulle ta hand om mig när hon inte har lust. Oralsex är väl tveksamt om det blir, jag tycker om att både ge och få oralsex men min flickvän är inte så intresserad varken av att få eller ge men jag skulle gärna ha mera men vill hon inte så räcker det någon gång ibland för min del :)

Det känns bra nu efter att vi talat ut och jag hoppas att vi kommer få det bättre. Det kommer att krävas en del tålamod och jobb men jag tror att vi klarar det. Så tack alla som skrivit.. kändes väldigt bra att skriva av sig och sedan få så många svar :)

• Moster Stina

Kär bäst i test!

-och andra med bristande sexlust och sköra slemhinnor.

På mig funkade inte någon form av p-piller. Jo, MOT sex funkade det förstås. Men inte FÖR!

Skaffa spiral!
    Underbart!
    Behöver inte tänka på den ens. Mår toppen! Det finns ju både koppar, och hormon.
    Min barnmorska rekommenderade mig att inte pröva hormonspiral, även om det är YTTERST lite hormoner som går ut, eftersom jag redan var så känslig.

Har haft två kopparspiraler! Kanon!!! Rekommenderas varmt!

• Pullan88

Sen finns det väl typ ppiller utan vissa hormoner?

Eller är jag ute och cyklar nu? :)

Dock så har jag problemet att må illa av nästan allt så jag är en problemtjej helt enkelt ;)

Är det int efler som märkt att man blir "mer på hugget" i slutet av mensen? Då har man inget preventivmedel:) Synd att inte det finns något för män istället, det hade vatt nått ;)

• Vinter10

P-piller är roten till allt ont i min värld! Usch, mina slemhinnor blev bara skörare och skörare och även om jag var "våt" så gjorde det ont, till slut fick jag diagnosen Vestibulit. (Det gick till slut knappt ens att föra en ett finger...) Tack vare en riktigt bra gynekolog lyckades jag bli frisk. Det första hon ordinerade var att sluta med p-pillren. Jag gjorde så och började igen när jag blev bättre, blev snabbt sämre igen.

Ne, jag har fått acceptera att min kropp inte klarar av extra hormoner, är hormonell så det räcker :). Nu kör vi avbrutet, vilket funkar då det inte skulle vara katastrof om vi råkade bli med barn. Har även väldigt regelbunden mens och vet när det är "farligt" och inte. Oftast är man ju tyvärr som mest sugen just då, men men.

Har svårt att se mig sätta in spiral sedan efter barnafödsel och kommer aldrig ta några hormoner igen. Hoppas att det skall lösa sig ändå och min m2b är helt inne på att sterilisera sig efter vi fått de barn vi vill ha. Sen är alla problem lösta!

• Kattpoet

Bra, Daniel  och nu kan du lära känna henne och hennes erotiska zoner utan att sätta på henne.

Bra att ni pratade och bra att ni försöker lösa det.

• Tube

Nu har jag inte läst hela tråden, MEN! Mitt bästa tips är att introducera lite mer vardagsromatik i förhållandet! Visa att du uppskattar henne genom att laga en god middag och STÄNG AV TV:N! sitt mitt emot varandra och tänd ett litet ljus, ge henne en skön och avslappnande massage efteråt och turas om!

Köp hennes favoritgottis på vägen hem från jobbet och ställ på vardagsrumsbordet när hon kommer hem eller längg en söt lapp i hennes kalender eller en påminnelse i hennes mobil där du förklarar varför hon är det bästa i ditt liv!

det gäller att ta intiativet till närhet och inte till sex, sen kan det ju leda till det ändå men då ska det vara en bonus för båda! och förspel är extremt viktigt! speciellt när man är lite trött eller inte på humör- så kan lusten väckas ändå.
    duscha tillsammans och schampoonera hennes hår- MYS är mitt tips!

Även jag använder P-ring, vilket är det enda alternativet för mig då p-piller är för starka och får mig att må pest. och jag kan inte säga att lusten påverkas så mycket, men hormoner är alltid hormoner! 

visa med ord och handling att du uppskattar henne, och lycka till!

• Greeneyes

Jag rekommenderar också kopparspiral till er som inte tål hormoner.
    Om man sätter in den i slutet av mensen så känns det knappt, lite molvärk samma dag men det funkar ipren/pronaxen mot.
    Enda biverkningen är att man blöder mer under mensen, men dels finns receptfria tabletter, Cyklo-F (finns även på recept under namnet Tranon) som hjälper till att minska blödningarna.

• Jeanette G

Oj, det där kan vara jättejobbigt, för båda två. Du känner dig säkert frustrerad och kanske lite avvisad? Hon känner förmodligen press för att hon "borde" men inte har lust.

Alla har ju olika aptit på sex, eller vad man ska säga. Och preventivmedel kan ju som bekant minska sexlusten, men det behöver inte bara bero på det. Många kan ha perioder då de är väldigt trötta eller allmänt nedstämda, speciellt nu när vintermörkret börjar komma. Då har man kanske inte lust till så mycket alls egentligen. Så det kan också vara en orsak, en dålig period bara.

Prova att ha sex på andra tidpunkter på dygnet än på kvällen. Kanske en lördagmorgon när ni båda börjar vakna till brevid varandra i sängen och solen lyser in. Prova ge henne massage och smekningar på rygg och lår som förspel. Då slappnar man av och det kan vara skönt med beröring som inte är sådär pang på.

• pyrro

Har skummat tråden...håller med om att det nog inte är nån bra ide att sätta en minimigräns:( 3 minuters förspel KAN vara okej ibland....men tror nog du får börja vrier dig lite:) Sen vill jag tillägga att det inte ALLTID är killen som har mer sexlust som man oftast läser om. Vi har nog båda en ganska bra sexlust men min man blir mer påverkad av stress/trötthet etc. Jag har velat ha lika mkt sex oavsett att jag vakat med våra kolikbarn tex. Mitt stora problem är att jag tar det extremt personligt om han inte vill ha sex. Har han inte tagit inititivet på några dagar så börjar jag grubbla och tror att han inte älskar mig längre/tycker att jag är attraktiv. Jag föröker lära mig att det inte är så men man växer ju upp med bilden om att killen alltid ska vara på G

• Mymlan16

pyrro skrev 2010-10-07 07:40:07 följande:
    Har skummat tråden...håller med om att det nog inte är nån bra ide att sätta en minimigräns:( 3 minuters förspel KAN vara okej ibland....men tror nog du får börja vrier dig lite:) Sen vill jag tillägga att det inte ALLTID är killen som har mer sexlust som man oftast läser om. Vi har nog båda en ganska bra sexlust men min man blir mer påverkad av stress/trötthet etc. Jag har velat ha lika mkt sex oavsett att jag vakat med våra kolikbarn tex. Mitt stora problem är att jag tar det extremt personligt om han inte vill ha sex. Har han inte tagit inititivet på några dagar så börjar jag grubbla och tror att han inte älskar mig längre/tycker att jag är attraktiv. Jag föröker lära mig att det inte är så men man växer ju upp med bilden om att killen alltid ska vara på G

Skönt att höra att det inte alltd är killen som vill ha mer sex. Tycker det känns både mossigt och tröttsamt att (och nu syftar jag inte på den här tråden utan rent allmänt) så ofta höra om kvinnors brist på sexlust och mäns otillfredsställda aptit. Tror inte alls att män jämt vill ha mer sex än kvinnor. Och i de fall det är så borde man kanske inte avfärda det hela med att "kvinnor har mindre sexlust än män" utan tittat på de bakomliggande orsakerna. Igrunden tror jag att vi alla njuter av bra sex om det som är runtomkring fungerar som det ska.... Men, ja det här var utanför trådens ursprungliga ämne.

• busochgodis

Pullan88 skrev 2010-09-24 08:40:09 följande:
    Har inte läst hela tråden.. Men har SJÄLV samma problem och mår ganska kasst av det.. :/   Jag har varken lus eller ork till sex av många orsaker.. Började med när jag var 15 och blev tvingad till sex två gånger om dagen av min dåvarande pojkvän, till och med när jag hade mens eller hade riktigt ont.. Sen dess har jag aldrig gillat sex så mycket..  [...] Men sex betyder knappt något för mig längre.. Känner mig förstörd för alltd.. Jag undrar om jag någonsin gillat sex? Kanske första gångerna med min första pojkvän.. Undrar om jag kunnat uppskatta sex mer om jag inte hade blivit tvingad då..   jag får väl äta något sexstimulerande..
    Det är verkligen inte konstigt att du känner som du gör. Det din första pojkvän utsatte dig för var våldtäkt. Så ska ingen få göra mot dig. Jag tror att du skulle må bra av att prata med någon om det du upplevde då ch det du upplever nu också. Det låter som att du stängde av känslomässigt för att stå ut, och sedan har de försvaren stannat kvar så att du inte kan känna så mycket inför sex nu heller. Det var ett sätt att överleva övergreppen (kallas för dissociation på psykologspråk). Det är vanligt att man känner sig förstörd, och kanske även äcklig, ful eller fet..? Det går att må bra igen, och hitta trygghet i samband med sin kropp och med sex. Ofta behöver man berätta för någon om sina upplevelser och liksom "känna i efterhand" det som man inte riktigt kunde känna då, men under trygga omständigheter och i lugn takt. På så vis kan man förstå med hela kroppen vad som hände och då kan hela kroppen också läka. Du kanske har vissa av dessa känslor för att någon del av dig fortfarande tror att det din första pojkvän gjorde var hans rättighet och att det han fick dig att känna inför dig själv är sådan som du är, t ex förstörd eller en tjej med problem.. Har du berättat för din nuvarande pojkvän/man om det din första pojkvän gjorde?
    /Anna, som vet hur det känns

Svar på tråden Problem i relationen