Jag använder också ring, och tycker att den funkar helt okej för lusten. Däremot så har mina slemhinnor blivit mycket känsligare, och det krävs en hel del förspel och oftast en bra klick glidmedel för att det ska gå smärtfritt (i dubbel bemärkelse).
Min kille har större lust än jag, och har alltid haft det, även under den perioden vi körde med kondom innan vi kände att vi var ett etablerat par. Vi har sex kanske 2-4 ggr/vecka (oftast närmre 2) och däremellan tar jag hand om honom (nästan varje dag då vi inte har sex). Jag har inte större behov av sex själv, men tycker det är mysigt att ta hand om honom, det är också närhet för mig.
Det jag dock kan säga är, att de kvällar när åtminstone jag är lite tröttare så kan jag ibland känna att man inte vill dra ut på det för länge. Man vill sova helt enkelt, och nästan vill få det "överstökat" (inte att jag "ställer upp" men man vill ta det lite kort liksom...) trots att jag egentligen vet att det straffar sig omedelbart... slemhinnorna protesterar på en gång, oavsett mängd glidmedel. Jag kan då ibland känna att jag inte vill "straffa" honom (missförstå mig inte nu...) genom att gnälla på att det skaver, och då härda ut sista stunden istället.
Det är jättedumt, och det vet jag om, och jag försöker träna bort det. För det straffar sig i flera dagar efteråt, och det är ju trist för oss båda. Inte bara att det kan skava någon dag eller två, men det är egentligen inte ett så stort problem. Det som är värst är att kroppen liksom säger emot ett par dagar efteråt, som att den minns att det gjorde ont sist, och det är jättesvårt att bli upphetsad, och då blir det lite av en ond cirkel.
Jag tror ni behöver prata om detta... vi hade lite samma "problem" i början av vårt förhållande, och jag kände lite krav på mig att "leverera". För mig känns det lagom med ca 2 gånger i veckan, men kan klara mig med mycket mindre än så också utan att känna mig desperat på något sätt. Min kille däremot har helst sex varje dag om han får välja :P Han är dock nöjd om jag tar hand om honom några gånger däremellan, och det gör jag med glädje och utan krav.
Kan det vara så att din tjej upplever samma problem som jag, men känner krav på sig när du har ett större behov än henne? Jag kan känna att jag liksom inte har hjärta att säga ifrån när jag ser hur mkt han njuter, om du förstår vad jag menar... då är det liksom lättare att tramsa bort det för att slippa. Och du, 3 minuter som standard, det är nog en väldigt tålmodig tjej du fått tag i som stått ut i så många år. För hon verkar ju inte helt nöjd med situationen...