• nsdtr
    Äldre 12 Sep 21:03
    4205 visningar
    25 svar
    25
    4205

    Egen hemsida

    Hej!!
    Är det någon som vet hur man enklast gör en hemsida om sitt eget bröllop där man kan skriva om allt möjligt som man inte vill ha med på inbjudan, tex önskelista eller övernattningmöjligheter o så,, ska finnas någon som är gratis men är tyvärr inte så duktigt på sånt där

  • Svar på tråden Egen hemsida
  • toast1­madame
    Äldre 17 Sep 12:16
    #11

    www.ahdesign.se gör fina bloggar och hemsidor billigt. Har anlitat dom till min hemsida.

  • MagicB­ride
    Äldre 28 Sep 23:00
    #12

    har filat lite på en bröllopshemsida ikväll. tanken är att adressen ska stå med på inbjudningskorten, det är alltså bara de som får en inbjudan som får tillgång till sidan. Den är fortfarande under uppbyggnad, men kom gärna med tips och ideer på hur den kan bli ännu bättre :)

    7maj2011.weebly.com


     


  • theman­dys
    Äldre 1 Oct 15:45
    #13

    Vi registrerade en domän och gjorde vår egen hemsida. Det roligaste med det är ju att man inte begränsas av några mallar, utan att vi fritt kunde använda vår egen fantasi ;)


    Kika gärna in om du vill, hemsidan heter www.themandys.com/ :)

  • nsdtr
    Äldre 1 Oct 23:09
    #14

    vilka fina bilder   ojättefin hemsida, håller på att skapa min nu:)

  • theman­dys
    Äldre 2 Oct 15:59
    #15
    nsdtr skrev 2010-10-01 23:09:16 följande:
    vilka fina bilder   ojättefin hemsida, håller på att skapa min nu:)
    Va roligt, lycka till! :)
  • Fröken T
    Äldre 7 Oct 11:05
    #16

    Ett litet tips... Loppia firar 10 år genom att erbjuda domän + webbhotell i ett år för 10 kr! Gäller bara t.o.m. 10 oktober så skynda att fynda!


    Jag har nu reggat en domän för vår bröllopssida. Sajten gör jag i Google sites så behöver inte webbhotell, har bara köpt domännamn.


    Så nöjd! Bra att kunna ge ut en enkel webbadress som alla kommer ihåg istället för en lång ocj krånglig som ingen minns.

  • skrutt­isOmuf­fis
    Äldre 7 Oct 20:00
    #17

    Fröken T: Försöker övertala min sambo att registrera en domän till oss... Det känns bara så läckert helt enkelt! Dock säger min karl att efter ett år kostar det j*vligt mycket mer...men det går väl att säga upp domänen innan dess? Eller är det någon fulig klausul någonsans?! Vi ska gifta oss inom ett år så om det inte är några hållhakar så ska jag se till att vi här slag i saken :) Sambon är programmerare så det känns ju som ett måste, hehe

  • Fröken T
    Äldre 8 Oct 10:26
    #18

    Klart att det går att säga upp den efter ett år. Årsavgiften för en domän hos Loopia är dock bara 99 kr/år normalpris, skulle inte påstå att det är särskilt mycket. 


    Så nu när de har erbjduande så blir det 10 kr för första året och 99 kr för år 2 om du väljer att förnya det.


    Jag kommer nog inte att förnya min för har nog ingen användning för den domänen sen.


    Men du behöver ju inte din bm till att registrera en domän, det kan du ju göra själv! Surfa in på www.loopia.se bara och följ instruktionerna.

  • skrutt­isOmuf­fis
    Äldre 8 Oct 10:40
    #19

    Nu har jag övertalat min gubbe och ikväll ska vi registrera ett domännamn! Han tycker att iden är helt lysande då vi kommer köra utan webbhotell vi med....vi kommer rikta domänen mot Google också fast inte Google sites....det finns tydligen en variant för riktiga utvecklare så min kära fästman kan göra sidan i Java. Så vi får tacka dig Fröken T för inspirationen och ett superbra tips! Hur långt har ni/du kommit i skapandet av er sida?

  • CStar1­1
    Äldre 8 Oct 10:45
    #20

    Är det svårare att göra en hemsida hos Loopia än att göra en på tex projectwedding eller liknande? Är inte så bra på sånt här!

  • Fröken T
    Äldre 8 Oct 14:01
    #21

    Du kan köpa webbhotellstjänst hos Loopia, antar att de borde ha ngn form av mallar som man kan använda sig av men jag vet inte, har inte testat.
    Jag gör min webbsajt i google sites och sen lägger jag över den i min domän.

  • CStar1­1
    Äldre 8 Oct 15:59
    #22

    Ok tack, ska kolla in google sites!

  • skrutt­isOmuf­fis
    Äldre 10 Oct 13:18
    #23

     


    Fröken T skrev 2010-10-08 10:26:03 följande:
    Klart att det går att säga upp den efter ett år. Årsavgiften för en domän hos Loopia är dock bara 99 kr/år normalpris, skulle inte påstå att det är särskilt mycket.  Så nu när de har erbjduande så blir det 10 kr för första året och 99 kr för år 2 om du väljer att förnya det. Jag kommer nog inte att förnya min för har nog ingen användning för den domänen sen. Men du behöver ju inte din bm till att registrera en domän, det kan du ju göra själv! Surfa in på www.loopia.se bara och följ instruktionerna.

    Du har självklart rätt... min sambo kollade förrvirrat på kostnaden för webbhotell efter första året, men eftersom vi inte skall använda oss av loopias webbhotell så blir kostnaden 99kr per år för domänen senare. Han tyckte det va väldigt billigt istället så vi kanske behåller domänen efter bröllopet trots allt.
    Det är ju roligt att kunna lägga upp bilder från både bröllop och bröllopsresa efteråt...

  • Fröken T
    Äldre 10 Oct 15:51
    #24
    skruttisOmuffis skrev 2010-10-08 10:40:30 följande:
    Nu har jag övertalat min gubbe och ikväll ska vi registrera ett domännamn! Han tycker att iden är helt lysande då vi kommer köra utan webbhotell vi med....vi kommer rikta domänen mot Google också fast inte Google sites....det finns tydligen en variant för riktiga utvecklare så min kära fästman kan göra sidan i Java. Så vi får tacka dig Fröken T för inspirationen och ett superbra tips! Hur långt har ni/du kommit i skapandet av er sida?
    Vad kul!

    Jag är ingen utvecklare/programmere/gränssnittar så jag gör min i en mall. Är nästan helt klar, ska bara lägga in lite bilder och fixa till innehållet lite. Men kommer inte att publicera den förrän inbjudningarna gått ut.

  • Midvin­terfli­cka
    Äldre 11 Oct 09:14
    #25

    Någon som vet om www.mywedding.com går att lösenordsskydda?

Svar på tråden Egen hemsida