• delfin­78
    Äldre 7 Sep 07:47
    5538 visningar
    40 svar
    40
    5538

    27/8 2011 då säger vi JA!....någon mer

    Hej!
    Nu är det mindre än 1år tills jag skrider in i kyrkan till min älskling och längtan är STOR!!
    Om det är fler som oxå har detta speciella datum kanske vi kan starta en tråd och fälja varandra med planeringen och stöttning :)

    Kramis på er alla

  • Svar på tråden 27/8 2011 då säger vi JA!....någon mer
  • Ankie och Jocke
    Äldre 26 Oct 16:58
    #21

    Oj, är det bara jag som inte gjort så mycket planering???

    Har skrivit lista på vilka vi ska bjuda och en början på bordsplacering. Tärnorna och bestmännen är informerade. Lokalen bokad samt kyrkan. Kompis som ska sjunga fixad och vi har gått igenom lite låtar samt ingångs musik...men inte mycket mera...

    Jo buffen är planerad och blir en bröllopsgåva av vänner.
    Har fastnat för en klänning och kollat lite på ringar.

    Ligger vi långt efter er andra????

  • elinse­lon
    Äldre 27 Oct 11:09
    #22

    Hejsan,


     


    Jag joinar er på "ert" datum =)


    Vi har bestämt datum och bröllopslokal(även i lokalen som vigseln äger rum). Mer än så har vi inte planerat. Vi har börjat fundera på tema, och antagligen kommit på tema, men inte riktigt vad detta tema kommer innebära eller hur vi kommer syna detta utåt.


    Jag har även varit i en butik för att leta klänning (eftersom det tar 6 månader att få hit en klänning vill jag börja leta i tid). Men priset var inte helt rätt, då jag tyckte den var dyr. Så letandet fortsätter.


    Längre än så har jag inte kommit, borde man det redan? Vill inte stressa för mycket i slutet, men vill inte heller göra allt nu, så det roliga hinner ta slut ;)

  • Silver­glitte­r
    Äldre 3 Nov 08:00
    #23

    Vi har bokat kyrka nu, och troligtvis även festlokal/mat om allting går som det ska. I övrigt så har vi i stort sett fått klart för oss vilka vi ska bjuda. Jag har spanat lite på klänningar på nätet, men inte varit iväg och provat.

  • elinse­lon
    Äldre 3 Nov 10:14
    #24

    Jag har mejlat fram och tillbaka med brudklänningsbutiken, och fick faktiskt mejl om att de erbjuder 20% rabatt på klänningen om jag tar butiksexet (som var rätt storlek) och låter den hänga kvar till i sommar så andra kan prova den. (I denna butik får man inte prova en klänning själv utan det är butikspersonalen som klär en, och drar i dragkedjor och liknande. Därför tror jag att den kommer hålla sig i sitt fina skick)


    Jag tycker det var ett bra erbjudande, visst?


    Så ett tips till er andra om ni vill försöka priserna lite ;)

  • Silver­glitte­r
    Äldre 10 Feb 14:58
    #25

    Petar liv i den här tråden igen, nu när vi är inne på rätt år :)   Hur går det för alla med planeringen?

    Vi har bokat kyrka, präst och festlokal. Solist är också bokad (en kompis), men vi har inte bestämt vad vi vill ha för musik.
    När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Ankie och Jocke
    Äldre 26 Feb 12:40
    #26

    Hej tjejer!
    Hur går det för er?
    Jag har nu äntligen bestämt klänning (kommer till midsommar), fixat STD-korten färdiga och de skickas imorgon *L*
    Väska och ev skor är också klart samt maten.

    Ska nu börja på inbjudningskorten samt leta klänningar till tärnor och dottern. Sönerna ska ha kostym har de bestämt så det ska också hittas. Sambon ska kolla kläder när han åker för att jobba i Stockholm näst. "tårta" och även blommor vet jag vad jag vill ha men har inte beställt.

    Känns som det börjar rulla på lite nu

  • Angeli­ka&Sim­on
    Äldre 22 Mar 17:41
    #27

    Oj vad många som ska gifta sig detta datumet! Jag är också en av dom. VI har kyrka & lokal bokad. Jag har lagt handpenning på min klänning! Inbjudningskorten håller på att delas/skickas ut. Det är mycket som ska göras.

  • jazzie­78
    Äldre 23 Mar 07:08
    #28

    Humm...våra inbjudningar är klara.... men trodde kanske det var lite för tidigt att skicka ut dem nu...men det kanske det inte är? Vi slänger nog iväg dem i slutet av månaden. Srännande och pirrigt för det finns en del människor som jag inte är säkra på att de kommer....

    Min klänning har jag lagt handpenning på, min blivandes är också klar. Mina skor har jag dock inte kollat på ännu.  Har ingen aning om vad jag vill ha. Smyckena har jag gjort egna, men halsbandet ska kortas av lite - så det har jag kvar att göra.

    Transport har vi vår egna, fotograf är bokad men ska ringa och dubbelkolla. Är lite nojig när jag bara har fått ett muntligt avtal - men det gäller ju lika mycket som skriftligt.... musiken har vi kvar. Vi har haft en kontakt med en DJ och han har också sagt ja - men inte skickat ngt bekräftelsemail... har ringt honom och då är han utomlands och kommer inte hem förrän i maj. Humm - kanske får kolla runt lite till....

    Ja, det var nog det vi hade som tillkommit i vår planering. Tiden går så jäkla fort! Hux flux tjejer - så står vi i kyrkan i färd med att säga JA!!! Kyss

  • Silver­glitte­r
    Äldre 23 Mar 07:59
    #29

    Ja, gud, nu är det ju inte ens ett halvår kvar!

    Inbjudningarna är på gång, hoppas få ut dem senast i mitten av april.
    Klänningen är beställd, äntligen!

    Fotografen är tillfrågad och har sagt ja, men jag vill att min sambo ringer och dubbelkollar med honom så han är med på att han är vår "officiella" bröllopsfotograf (släkting som är yrkesfotograf)

    Sen har vi kommit på att det börjar bli läge att boka bröllopsresan. Har ni andra bokat, och vart ska ni åka?

  • Angeli­ka&Sim­on
    Äldre 11 Apr 18:00
    #30

    Mycket kvar att fixa! Men lägger över mycket på min familj och vänner då de vill vara med så mydket som möjligt. Nu är det bara 4 månader kvar och nervöst är det. Man både längtar och har kalla fötter!

    Min klänning är nu helt betalt lite tidigt då vi kanske behöver sy in den lite. Provade den igen nu när vi betalde sista på klänningen då hade jag gått ner lite i vikt. (både bra & dåligt). Kyrka och lokal fixade, fotograf är fixad, sång i kyrkan fixad...

    Men har ingen aning om hur jag kan hitta vigselring som vjag vill och inte är för dyr!

  • Silver­glitte­r
    Äldre 12 Apr 08:49
    #31
    Angelika&Simon skrev 2011-04-11 18:00:26 följande:
    Mycket kvar att fixa! Men lägger över mycket på min familj och vänner då de vill vara med så mydket som möjligt. Nu är det bara 4 månader kvar och nervöst är det. Man både längtar och har kalla fötter!

    Min klänning är nu helt betalt lite tidigt då vi kanske behöver sy in den lite. Provade den igen nu när vi betalde sista på klänningen då hade jag gått ner lite i vikt. (både bra & dåligt). Kyrka och lokal fixade, fotograf är fixad, sång i kyrkan fixad...

    Men har ingen aning om hur jag kan hitta vigselring som vjag vill och inte är för dyr!

    Skönt att kunna lägga över mycket på familj och vänner. Vi får hjälp med en del, men det är mycket som de inte kan hjälpa till med nu, utan det blir mer aktuellt ju närmre bröllopet vi kommer.

    Ja, vigselring... så svårt!

    Frisör och smink är bokat. Men jag tyckte det var så svårt att veta vilken tid som skulle passa, så jag tog kanske lite tidigare än vad som vaar nödvändigt. Men hellre för mycket tid än för lite :)

  • Silver­glitte­r
    Äldre 2 May 13:43
    #32

    Fyra månader kvar nu!
    Hur går det för er andra?

    Blivande mannen har köpt sina kläder och skor nu. Han kommer såklart bli supersnygg! Flört

    Har ni skickat ut era inbjudningar?

  • 4everw­e2
    Äldre 22 Jun 10:53
    #33

    Vi säger åxå JA den 28/7. Vi skickade ut våra inbjudningar redan i mars och har fått in alla OSA´n. Det mesta är fixat, bokat och köpt.

    Men känner mig jätte nervös redan nu..


    27/8-11
  • joli20­11
    Äldre 22 Jun 11:38
    #34

    Hej hej
    Nu är det bara 66 dagar kvar ju! Tycker tiden går så himla snabbt nu.
    Vi skickade våra inbjudningar i maj med OSA 10 juli och än så länge har ca hälften svarat, bara två nej än så länge!! Annars känns det mesta klart, pillet kvar vilket jag tycker är roligast Skrattande Ska träffa festlokalen nästa vecka för mer detaljplanering av dagen och sen blir det mest att vänta...

    Hade förresten en "mardröm" häromnatten; Vi hade glömt beställa blommor så jag bestämmer mig för att plocka maskrosor till buketten och bordsdekorationer. Hittar tyvärr inte så många, det drar ut på tiden och jag cyklar iväg till kyrkan (vi ska vigas borgligt). Vaknar precis när jag springer upp för kyrktrappan med andan i halsen...
    Har ni haft några mardrömmar än?

  • Flodis Hjärta­t
    Äldre 22 Jun 18:39
    #35

    Min första mardröm kom i helgen faktiskt! Sjukt för det är länge kvar. Suck! enhel del att fixa kvar också men jag stressar inte.

  • bumbib­jörn
    Äldre 22 Jun 19:51
    #36

    Vi gifter oss oxå den 27 augusti :) Ibland när man tittar på den LÅNGA att göra listan känns det som om det mesta är fixat och klart. Hitta äntligen mina skor i helgen :) och då kändes listan helt  plötsligt väldigt liten! Men finns en del saker kvar... skjorta och skor till brudgummen, underkläder till mig - hade dock tänkt vänta lite närmare då jag hoppas gå ner lite till i vikt. Byxor till pojkarna vilket känns som ett större bekymmer än vad jag hade trott vill ha "fin"byxor till en billigpeng som de kan ha fler gånger och så svarta oxå.... Sedan är det en hel del fix och trix... Har börjat skriva lite på festprogrammet, men är ju toksvårt. Vi har inte osa förrens den 27 juli och börjar känna att det är i senaste laget... Festprogrammet kan man inte fixa klart innan dess då vi kommer ha gästpresentation och bordsplaceringen är det väl inte nån ide att börja med innan. Men, men... Mardrömmar har jag haft några som mest har handlat om att det blir bråk. Min blivandes familj och släkt är lite speciella, men jag tror och hoppas att vi har lagt det gamla bakom oss och att allt är uträtt... Jo och prästen tyckte inte vi skulle ses förrens nån vecka innan!? När träffar ni prästen? Kantorn har vi träffat och musiken är bestämd... Hur går de för er andra med paneringen?

  • Äldre 23 Jun 22:44
    #37

    Här är en till med bröllopsdatum den 27:e aug.


     


    Vi bestämde oss bara för 2månader sedan och har hunnit m rätt mycket. Har tom börjat påta på festprogram och bordsplacering trots att vi inte har osa förrän 30 juli. Men jag lämnar sidor lediga till bord och gästpres.


     


    Har ni blivit hippade än? HAr en känsla att det blir i slutet på juli början av aug. Men men......


  • bumbib­jörn
    Äldre 28 Jun 16:17
    #38

    E osäker på om de blir ngn hippa...vet inte vem som skulle ta tag i de:( Har fått hem godis som vi ska lägga i favvors askarna som även funkar som bordsplacrring. Vad har ni andra kvar??? Känns som om man har glömt massor!

  • Äldre 28 Jun 17:57
    #39

    Väntar på askarna som du pratar om, ska till tyskland nästa vecka och handla vin/sprit och även godiset till askarna. Imorgon ska jag handla borddekorationerna och fixa lite smått till håret, sminket och trosor strumpor. Skorna ska jag också hämta imorgon och sambons kläder skall fixas på semester. Det som nojar mig mest just nu är bordsuppställningen bla. Vi kan inte få tillgång till lokalen förrän tidigast 20 kvällen innan och det stressar mig.


     


     


  • bumbib­jörn
    Äldre 28 Jun 20:01
    #40

    Ni kanske kan komma in i lokalen för att mäta dels själva lokalen dels borden så ni kan provmöblera på papper hemma innan, så ni vet hur ni vill ha det o va som funkar tills de e dags. Förstår att de känns stressigt att komma in så sent. Ska kanske försöka ta tag i blivandes o pojkarnas kläder så behöver man inte ha de hängande över sig. Va o träffa frisören som ska fixa bruduppsättningen igår va en vanlig klipppning men boka tid för konsultation 8/8 så de känns bra!

Svar på tråden 27/8 2011 då säger vi JA!....någon mer