• Midvinterflicka

Mannens klädsel på bröllopsdagen

Vad väljer era blivande män att ha på sig på bröllopsdagen?

Jag tycker personligen att jackett är så himla snyggt men enligt etikettsboken ska de endast användas på förmiddagsbröllop...

Hyra, köpa, vad betalar ni?

• Svar på tråden Mannens klädsel på bröllopsdagen
  • lunagarden

Vi har klädsel: valfri - av den anledningen att de flesta gästerna har höga kostnader med att resa och övernatta vid vårt bröllop, och vi vill inte att någon ska känna press att köpa något nytt

• Zia 20090618

Min blivande ska ha vanlig kavaj + byxa som vi lät sy upp under en resa för dryga 1000-lappen. Sedan blir det att köpa ivoryfärgad väst och en fuschiafärgad kravatt för drygt 500:-

:)

• Sonja68

Min hade kostym med smokingskjorta, brokadväst och plastrong. Ursnyggt.

Vet inte vad etikettsboken säger om det. Vi hade ingen klädkod eller sånt heller.  Men gifta blev vi och hade ett underbart bröllop ändå

• Zia 20090618

Haha ja men precis, Sonja68, man gör väl som man vill ;)

• BlackWIngedAngel

Min blivande ska ha frockcoat. Antar att vi får låta sy upp, eftersom det är hopplöst svårt att hitta något som passar honom ute. :(

• Zia 20090618

Ja det hade varit omöjligt för oss också.. Han är så kort så ingen kostym sitter som den ska.. Men ojojoj så stilig han var i sin uppsydda kavaj och byxa. Blev som nyförälskad igen ;)

• ClaraH

Vi har kavaj som klädkod, så han kommer att köpa en ny kostym och slips.

• MBLL

Min blivande var och provade ut kläder i veckan och det blev jackett=) Han hyr, det kostar 2500 och då ingår ALLT och då menar jag verkligen ALLT, sturmpor, skor, machettknappar osv.... Vi gifter oss förövrigt 14.00 så vi bryter väl egentligen mot etikettreglerna men det bryr vi oss inte om=P

• BlackWIngedAngel
    lunagarden skrev 2010-08-20 19:58:16 följande:
    Här är ett tips för den som vill ha skräddarsydd kostym, frockcoat mm till bra priser www.suitopia.se/
    Yes, har spanat på den sidan. Deras enda nackdel är att frockcoat:en blir i samma tyg som byxorna, vilket sambon min egentligen inte vill ha. Så den biten funderar vi fortfarande på hur man ska lösa.
  • lunagarden

BWI - det står att man kan få byxorna i annat tyg, att man ska maila dem isåfall Ska tillägga att jag inte har någon personlig erfarenhet av Suitopia, men sökt inlägg här och sett att många varit nöjda.

• BlackWIngedAngel
    lunagarden skrev 2010-08-21 07:37:55 följande:
    BWI - det står att man kan få byxorna i annat tyg, att man ska maila dem isåfall Ska tillägga att jag inte har någon personlig erfarenhet av Suitopia, men sökt inlägg här och sett att många varit nöjda.
    Det visste jag inte. Får höra med dem då. :)
  • Ankanb

Bestman till min M2B köpte från www.tailorcenter.se och den satt riktigt, riktigt bra. Fint tyg och billigt var det också.

Jag har ifs hört gott om Anysuit och Suitopia också.... Jag antar att det handlar mycket om att mäta noga?

• gbgrockbruden

Vi har ett rockbröllop så dresscoden är inte så "sträng". Killen fick helt välja kläder själv (hehe) och han ska ha ett par snygga jeans av märket etnies och en klarröd skjorta med svartslips och ett par svarta sneakers till. Han kommer vara riktigt snygg =)

Svar på tråden Mannens klädsel på bröllopsdagen