• Vi2alltid

    Kompisdejting :)

    Jag kom på en rolig grej precis just nu. Det pratas så mycket om att dejta för att hitta den rätta kärleken. Men jag har ju redan hittat honom. Däremot känner jag att jag har lite ont om kompisar just där jag bor, eftersom alla mina vänner flyttar härifrån hela tiden. Nu har precis min bästa vän flyttat för att plugga. Många av mina vänner har fått barn och har inte så mycket tid för att hänga med oss.

    Tänk om man kunde internet-kompisdejta! Dejta tills man hittar någon som man känner att det klickar med och man vill umngås med. Det kanske kan bli 2010-talets nya grej :D

  • Svar på tråden Kompisdejting :)
  • BangBang

    sms å fotboll gör det om du e grym på sånt, själv har i´jag ingen aning om hur det fungerar men jag är på!!

  • sms å fotboll

    Jag ska absolut klura i helgen och se om jag kommer någonvart.

  • Vi2alltid

     


    sms å fotboll skrev 2010-08-19 16:50:57 följande:
    Jag ska absolut klura i helgen och se om jag kommer någonvart.

     


    Skitkul! Kom ihåg vem som kom på idén :D

  • Sebastiána

    Det gäller bara att göra på rätt sätt. När jag hade en profil på Spradate passade jag på att söka kompisar också. Jag var speciellt ute efter några att gå på bio med. Tyvärr misstolkades min annons som vände sig till både killar och tjejer. Killarna trodde att jag var ute efter en KK och tjejerna att jag ville ha ett lesbiskt förhållande. Det sket sig alltså.

  • blomtroll

    Vilken bra idé! Hoppar gärna med. :) Har också märkt att det är svårt att hitta nya vänner när man själv eller ens vänner flyttat, eller att man helt enkelt växt ifrån varandra.

  • lunagarden

    Bra idé! Vi har för övrigt lärt känna många goda vänner via Facebook

  • källerudd

    har bara läst TS men det är så jag har träffat min nu mera närmaste vän....


    När jag för drygt två årsen flyttade till en helt ny stad utan att känna en människa startade jag ett konto på familje liv trots att jag inte har barn, på min presentation skrev jag att jag gärna vill lära känna nya människor osv..tror till och med att jag startade en tråd.


    Elin var den första som jag träffade live, vi tog en två timmarspromenad och var inte tysta en sek. Sen den umgås vi jättemycket. Jag har träffat några fler, men igen som det känts så där bra med... Nu har hon precis fått barn, så just nu är det ganska sporadiska träffar och telefonsamtal...så nu märker man återigen att man inte känner så många.


    Skulle gärna lära känna fler person där jag bor. Det är super svårt att komma som ny, eftersom jag dessutom inte jobbar i samma stad där jag bor så blir inte arbetskamraterna den naturliga vännerna heller...

  • Pinova

    Hur har det gått med kompisdate:andet?

    Jag skulle också gärna vara med på ett hörn, om det blev något av sidan.


  • TalisQualis

    Förvisso är jag en av alla dom som flyttat (Sorry Runi ), så jag kanske får skylla mig själv lite. Men det ÄR svårt att hitta nya vänner. Jag har bott här i den nya staden i snart ett år. Har både pluggat och jobbat, men än så länge har jag inte hittat nån så där klockren vän. Visst pratar man men många, men man vill ju inte vara för "på" om den andra inte är "intresserad" så jag tycker denna idé är super! Jag är på!

  • Runi
    TalisQualis skrev 2010-09-27 11:20:29 följande:
    Förvisso är jag en av alla dom som flyttat (Sorry Runi ), så jag kanske får skylla mig själv lite. Men det ÄR svårt att hitta nya vänner. Jag har bott här i den nya staden i snart ett år. Har både pluggat och jobbat, men än så länge har jag inte hittat nån så där klockren vän. Visst pratar man men många, men man vill ju inte vara för "på" om den andra inte är "intresserad" så jag tycker denna idé är super! Jag är på!
    Haha, ja nu har jag också flyttat därifrån men vi träffas lite då och då iaf ;) Vi har ju alltid skype och mobilerna :D
  • TalisQualis
    Runi skrev 2010-09-27 11:38:45 följande:
    Haha, ja nu har jag också flyttat därifrån men vi träffas lite då och då iaf ;) Vi har ju alltid skype och mobilerna :D
    Precis! Och nu har vi ju båda hamnat här på BT också
  • Runi
    TalisQualis skrev 2010-09-27 12:17:33 följande:
    Precis! Och nu har vi ju båda hamnat här på BT också
    Yes ^^ och nu är det bara några dagar kvar innan du blir FRU :D Själva funderar vi mer och mer på att bara skita i det stora bröllopet och unna oss själva en riktig myshelg och gifta oss i smyg snart :P
  • TalisQualis
    Runi skrev 2010-09-27 12:45:07 följande:
    Yes ^^ och nu är det bara några dagar kvar innan du blir FRU :D Själva funderar vi mer och mer på att bara skita i det stora bröllopet och unna oss själva en riktig myshelg och gifta oss i smyg snart :P
    Åh va härligt! Det låter ju inte helt fel =) Men tänk igenom det noga! Så du inte ångrar dig
  • källerudd
    TalisQualis skrev 2010-09-27 13:00:02 följande:
    Åh va härligt! Det låter ju inte helt fel =) Men tänk igenom det noga! Så du inte ångrar dig
    Man kan alltid göra det stora sen isf.  Vet en som gifte sig helt i smyg, tror inte ens de berättade för någon...På ett årsdagen eller om det var tvåårsdagen så stälde de till med stor fest o "riktigt" bröllop...Lite kul grej =)
  • sms å fotboll

    Hade ju tänkt göra en hemsida men livet kom i vägen :) och det ser inte ut att finnas nån ljusning på ett tag till...

  • Malla och Mojje

    Har inte läst hela tråden men det finns ju redan en sida som heter www.nyavanner.nu

    Jag har "dejtat" flera därifrån, dock har det inte "klickat"...

  • Lumys

    Har samma problem med kompisar som flyttat iväg. Bor i Halmstad nu eftersom jag bor med min blivande man som kommer härifrån. Saknar liksom tjejkompisar :P

Svar på tråden Kompisdejting :)