• Villabona Djuric

TRESemme, Frank Provost eller SYOSS?

Hej!

Jag tänkte börja använda ett sk frisörschampo och undrar om någon vet vilket som är bäst?

TRESemme, Frank Provost och SYOSS är dom jag sett mest reklam om, någon som har erfarenhet av dessa? eller kanske nåt annat som är bättre?

/Lisa

• Svar på tråden TRESemme, Frank Provost eller SYOSS?
  • perfektionista

Jag hade på känn att dessa så kallade frisörschampon inte var något att bli imponerd av. Tack för att ni delade med er!

Redken är nog det bästa ändå.....

• La Litchi

Brukar också använda frisörschampo. Nu såg jag dock att Dove kommit med en ny serie inklusive ett nattbalsam. Någon som hunnit testa?

• sms å fotboll

Jag föredrar också riktiga frisörschampo som man köper hos frisören. Jag har testat några olika märken genom åren men Wellas serie SP (System Professional) är i regel lite billigare och givetvis drygt. För mitt hår som räcker ner en bit på axlarna så räcker en flaska schampoo ca 6 månader.

De flesta salonger har alltid något erbjudande på något märke (om det inte spelar så stor roll) och då kan man få schampoo för rätt så många månader för kanske 300-400 kr.

• say yes

anvander redkens morkbla forpackningar, moisture ngt sant. Helt otroligt bra.

• Kattpoet

Tresemme, enda hårshampot som funkat på mitt tunna silkiga hår och inget ger mig blåsor i hårbotten, jag intolerant mot parfym och  konstigt nog också Allergivänliga shampon. 

Mitt hår har aldrig varit bättre än det är nu.

Och jag har haft 3 olika frisörshampon  för tunn och silkigt hår och ena gjorde håret skitigt och fett, ett annat gjorde till en eletro boll och tredje  var så stark pefymerad att jag inte kunde använda det efter 3 gånger.

Är det någon här som reflekterade över att Tresemme och Syoss hade samma tv reklam i början?

• klingling

Är ju lite svårt att säga vad som är bra eller dåligt schampo för alla har så olika hårtyper och man reagerar så väldigt olika. Har provat Tresemme och det funkar inte för mig alls, håret blir väldigt risigt. "Frisörschampo" från vanlig butik som jag tycker funkar är Toni & Guy annars tycker jag faktiskt att Doves schampoo för färgat hår är väldigt bra klarar mig utan balsam när jag använder det.

• förlovadflicka

Tresseme var väldigt bra för mitt problemhår som inget annat salongschampoo biter på faktiskt :)

• Fårävvör

Såg att BodyShop ska släppa en ny serie schampo som inte skulle innehålla silikoner etc. funderar på att testa det... Just nu kör jag med Scandinavian Formula, men tycker aldrig att jag hittar nåt vettigt schampo. Har också tunt och silikigt hår där topparna blir flygiga och hårbotten fet direkt...

• Kattpoet

Fårävvör:  det var därför jag gick  TREsemmes   shampo för tunt hår, funkade underbart, Scandinavian Formula gör mitt hår fett och skitigt.

Jag kör varnnan dag med balsam och det funkar kanon för mig.

• perfektionista

say yes skrev 2010-08-19 17:15:31 följande:
    anvander redkens morkbla forpackningar, moisture ngt sant. Helt otroligt bra.

Extreme serien är det nog du har. Den är verkligen kanon!

• Kattpoet

Och nu har upptäkt något skoj ...... TREsemme funkar inte med kran vattnet utanför Älmhult....   men det funkar här hemma.

• MsRW

Jag har gått över till TRESemme efter många års användning av svindyra shampoon och balsam. Jag har väldigt tjockt hår och tycker det fungerar jättebra, precis lika bra som de "fina" märkena.

Graham Webb var min favorit fram tills att det slutade tillverkas och sedan dess har jag ej hittat något som varit lika bra*snyfft*.  Kerastase provade jag för något år sedan och det funkade inte alls på mitt hår - det blev jättekonstigt! Sebastians produkter gillar jag dock, men med de mängder jag behöver till mitt hår blir det löjligt dyrt...

• förlovadflicka

Kattpoet skrev 2010-09-04 18:58:54 följande:
    Och nu har upptäkt något skoj ...... TREsemme funkar inte med kran vattnet utanför Älmhult....   men det funkar här hemma.

Behöver inte vara schampoot, vattnet kanske är hårt där :)

• Kattpoet

Nja, jag fick låna ett shampo som normalt inte funkar på mitt hår... och  det gick bra.

• Minstoradag

TREsemme är bland det bästa jag haft. De andra två tyckte jag va skit iaf deras balsam. Jag är i grund och botten frisör och tycker egentligen inte om "butiks" produkter men TREsemme gillar jag. Tyvärr så är det ju så att inte alla produkter passar alla.

• lärkan

Jag har fastnat för Tigis produkter och just nu använder jag deras Diamond Dreams, luktar helt underbart och är fantastiskt bra för håret. Man får jättefin glans och struktur på håret (har långt och tjockt hår som lätt blir torrt och livlöst).

Brukar köpa frisörshampon på www.strawberrynet.com, det blir billigare och det är enormt dryga produkter och en bra investering för ditt hår.

• lärkan

Använde förresten John Friedas Brilliant brunetts förra månaden som jag köpte på Åhlens för ca 100 kr per flaska. Det var förvånansvärt bra, håret blev väldigt mjukt!!

• förlovadflicka
    lärkan skrev 2010-09-07 08:03:47 följande:
    Använde förresten John Friedas Brilliant brunetts förra månaden som jag köpte på Åhlens för ca 100 kr per flaska. Det var förvånansvärt bra, håret blev väldigt mjukt!!
    Är det den med lite färg i typ? :)
  • lärkan
    förlovadflicka skrev 2010-09-07 12:37:04 följande:
    Är det den med lite färg i typ? :)
    Som jag förstår det enligt vad som står på flaskan så är det inte ett färgshampo, men det hjälper brunt hår att få mer lyster och därmed så förstärks din egen hårfärg lite. Det finns även för blont och mellanbrunt hår.

Här är en link med massor John Frieda produkter

eleven.se/john-frieda-b364.html

// Anna

• förlovadflicka

Ok. För jag har använt en från JF som det definitvt är färg i om man säger så :P Men den var också jättebra :)

Svar på tråden TRESemme, Frank Provost eller SYOSS?